۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

رویکرد ترامپ نسبت به اخوان المسلمین اعلام شد

مشاور ارشد دونالد ترامپ گفت رئیس‌جمهور جدید اهمیت ویژه‌ای برای مصر قائل است و قصد دارد «اخوان المسلمین» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.
کد خبر : ۳۳۲۵۸۲
صراط: مشاور ارشد دونالد ترامپ گفت رئیس‌جمهور جدید اهمیت ویژه‌ای برای مصر قائل است و قصد دارد «اخوان المسلمین» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش فارس، «ولید فارس» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الیوم السابع»، اعلام کرد که کمپین ترامپ از حمایت‌های سفارت مصر در آمریکا از او قدردانی می‌کند.

فارس تأکید کرد که آمریکا دوستی نزدیکی با مصر خواهد داشت و ترامپ توجه ویژه‌ای به این کشور دارد و به اهمیت مصر در منطقه واقف است و افزود: اولین سفر ترامپ به خاورمیانه از مصر آغاز خواهد شد و رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دعوت کند تا به آمریکا سفر کند.

مشاور ترامپ به روزنامه الیوم السابع گفته که رئیس جمهور منتخب مصر قصد دارد همکاری نزدیکی با قاهره داشته و ضمن تأکید بر همکاری اقتصادی با مصر، طرح‌های متعددی برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور دارد.

وی همچنین به شرکای واشنگتن در خاورمیانه اطمینان خاطر داده که عربستان و امارات پایه اساسی روابط آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس را تشکیل می‌دهند و به همان اندازه روابط با اردن برای واشنگتن اهمیت دارد.

با وجود اینکه رئیس جمهور منتخب آمریکا که در جریان فعالیت‌های انتخاباتی‌اش خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود، فارس مدعی شد که ترامپ با مسلمانان یا مسلمانان مقیم ایالات متحده دشمنی ندارد و مانعی نمی‌بیند که در جریان سفرش به مصر از الازهر هم دیدار کند.

وی ضمن متهم کردن اوباما به رها کردن تروریست‌ها برای انتشار بیشتر در منطقه گفت: «ترامپ به صورت نظامی و مالی از مصر در برابر تروریسم حمایت خواهد کرد.»

مشاور ترامپ گفت که رئیس جمهور منتخب آمریکا به السیسی علاقه مند است و با علاقه زیادی تاریخ تمدن مصر را مطالعه کرده و شیفته تاریخ فرعونی این کشور است.

فارس در خصوص نظر ترامپ درباره گروه اخوان المسلمین گفت که او طرح تروریستی نامیدن اخوان المسلمین را در کنگره دوباره فعال خواهد کرد و افزود: «اوباما و هیلاری کلینتون از اخوان المسلمین حمایت می‌کردند.»

فارس که اصالتا از مسیحیان مارونی لبنان است و در زمان حضورش در این کشور نماینده اتحاد مسیحی سوسیال دمکرات در القوات اللبنانیه [گروه‌های شبه نظامی مسیحی سابق در جنگ داخلی لبنان] بوده اعلام کرد ترامپ تلاش خواهد کرد حزب الله را نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

این در حالی است که شاخه سیاسی و نظامی حزب الله هر دو چندسالی است که در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارند.

وی در خصوص بحران سوریه هم گفت که ترامپ با روسیه همکاری خواهد کرد تا بحران سوریه حل شود و این کشور تجزیه نشود و افزود: «تلاش خواهیم کرد همه جریان‌های سوری در گفت‌وگوها برای حل بحران این کشور حضور داشته باشند.»