۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸

اعتراضات رهبر اخوان المسلمین در دادگاه

یکی از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین مصر که از زمان عزل «محمد مرسی» در سال ۲۰۱۳ در زندان به‌سر می‌برد، اعتراضات خود را در جلسه دادگاه قاهره اعلام کرد.
کد خبر : ۳۲۷۲۶۰
صراط: یکی از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین مصر که از زمان عزل «محمد مرسی» در سال ۲۰۱۳ در زندان به‌سر می‌برد، اعتراضات خود را در جلسه دادگاه قاهره اعلام کرد.

به گزارش تسنیم به‌نقل از الاهرام، محمد البلتاجی که در جلسه دادگاه جنایی قاهره به‌ریاست قاضی حسن فرید حاضر شده بود بنا به درخواست وکیل خود و موافقت هیئت منصفه دادگاه از قفس اتهام بیرون آمد و به بیان اعتراضات خود پرداخت.

وی خطاب به هیئت منصفه دادگاه گفت: حکم حبس به‌مدت 225 سال و حکم اعدام برایم صادر شده است و گذشته از آن از 6 ماه پیش در دادگاه حاضر شده و از دادگاه خواسته‌ام تا ابلاغیه‌ای جهت اجرای تحقیقات درباره حادثه قتل دخترم و نیز شکنجه جسمی وی در داخل زندان صادر کند اما دادستانی هیچ‌گونه تحقیقاتی درباره این دو حادثه به‌عمل نیاورده است و علاوه بر آن در داخل زندان هدف سوءقصد عمدی قرار گرفته‌ام.

بلتاجی در پایان گفت که متهمان به بی‌طرفی دادگاه اعتماد ندارند.

بر اساس این گزارش، دادستانی اتهاماتی از قبیل طراحی و رهبری تجمع مسلحانه در میدان رابعة العدویه (هشام برکات فعلی)، مسدود کردن راه، ممانعت از آزادی تردد مردم، قتل عمد شهروندان و نیروهای پلیس و اقدام به قتل را وارد کرده است.

بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره سال گذشته در پرونده «جاسوسی بزرگ»، علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در همین رابطه محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی و عصام العریان و تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند.