۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

ابراز تعجب وزیر خارجه هادی از اظهارات کری

عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به اظهارات چند ساعت پیش کری واکنش نشان داده و گفت از اعلام توافق برای آتش‌بس و تشکیل دولت وحدت ملی اطلاعی ندارد.
کد خبر : ۳۳۳۴۳۷
صراط: عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به اظهارات چند ساعت پیش کری واکنش نشان داده و گفت از اعلام توافق برای آتش‌بس و تشکیل دولت وحدت ملی اطلاعی ندارد.

به گزارش فارس، «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به اظهارات «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر توافق طرف‌های یمنی برای اعلام آتش‌بس در یمن، واکنش نشان داد.

المخلافی در صفحه توییتر خود نوشته که از اظهارات کری هیچ اطلاعی ندارد و توافق مذکور، دولت [مستعفی] یمن را نمایندگی نمی‌کند.

وی اقدامات کری در خصوص پرونده یمن را تلاش برای از بین بردن کوشش‌های صورت گرفته برای صلح در یمن توصیف کرد و گفت کری تلاش می‌کند به دور از دولت [مستعفی] یمن با حوثی‌ها [انصار الله] به توافق برسد.

المخلافی به شبکه خبری «اسکای نیوز»، نیز گفته که اظهارات کری بعد از دیدارهایش در مسقط که دولت [مستعفی] در آن حضور نداشته منتشر شده است.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا می‌خواهد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما از طریق توافقی که بی اساس توصیف کرده به دستاوردی برسد.

المخلافی ضمن اینکه تأکید کرد اظهارات کری خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون نظارت «اسماعیل ولد الشیخ» مطرح شده گفت: اظهارات کری عجیب و غریب بود و به ایثارگری‌های مردم یمن توهین می‌کند.

پیشتر شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داده بود وزیر خارجه آمریکا ضمن تأکید بر توافق طرف‌های یمنی به آغاز آتش‌بس در یمن از 17 نوامبر (پنجشنبه 27 آبان) اعلام کرده بود که یمنی‌ها تا پایان سال جاری میلادی دولت وحدت ملی تشکیل خواهند داد.

گزارش‌های غیر رسمی حکایت از دیدار وزیر خارجه آمریکا با هیأت انصار الله و کنگره مردمی یمن در مسقط پایتخت عمان داشته است.

هیأت هادی در طول چندماه گذشته بارها در رسیدن به راهکاری برای حل بحران یمن کارشکنی کرده است.