۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

امیرآبادی:لغو سخنرانی منتقدین باید بیشتر مایه شرمساری رئیس‌جمهور باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر دولت برای آزادی بیان ارزش و اهمیتی قائل است، هیأتی را به استان‌های مشهد، همدان و یاسوج اعزام کنند، گفت: لغو سخنرانی منتقدین روحانی در دولت طرفدار آزادی بیان باید بیشتر مایه شرمساری رئیس‌جمهور باشد.
کد خبر : ۳۳۶۷۰۵
صراط: عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر دولت برای آزادی بیان ارزش و اهمیتی قائل است، هیأتی را به استان‌های مشهد، همدان و یاسوج اعزام کنند، گفت: لغو سخنرانی منتقدین روحانی در دولت طرفدار آزادی بیان باید بیشتر مایه شرمساری رئیس‌جمهور باشد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به لغو سخنرانی تعدادی از نمایندگانی فعلی و سابق مجلس در آستانه 16 آذر روز دانشجو و عدم واکنش رئیس‌جمهور نسبت به این مسئله، اظهار داشت: اگر دولت برای آزادی بیان ارزش و اهمیتی قائل است، هیأتی را حتماً به استان‌های مشهد، همدان و یاسوج اعزام کنند و گزارش دهند که چگونه این سخنرانی‌ها لغو شده‌اند؟

وی افزود: چطور برای سخنرانی آقای مطهری که معمولاً هنجارشکنانه صحبت می‌کند، هیأتی از مجلس، قوه قضاییه و دولت به مشهد می‌رود، ولی برای لغو سخنرانی بقیه افراد هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟! آقای رئیس‌جمهور باید در این زمینه اقدام کرده و در راستا دفاع از آزادی بیان، از تک‌صدایی در کشور جلوگیری به عمل آورد و هیأتی را به این استان‌ها اعزام و دلایل لغو سخنرانی‌های زاکانی، رسایی و نقوی را حتماً به مردم گزارش دهد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی اینکه آیا آقای رئیس‌جمهور لغو این سخنرانی‌ها را مایه شرمساری خواهد خواند یا نه؟ توضیح داد: البته آنقدر مشکلات در کشور زیاد شده که مایه شرمساری مسئولان شود، اما اگر لغو سخنرانی آقای مطهری که هم حزبی و هم‌گروهی آقای روحانی است، مایه شرمساری اوست، قطعاً لغو سخنرانی کسانی که منتقدین دولت هستند آن هم در جامعه‌ای که جامعه‌ای دموکراتیک است و آزادی بیان در قانون اساسی آن آمده و به عنوان شعار اصلی دولت مطرح شده است، باید بیشتر مایه شرمساری رئیس‌جمهور محترم باشد.