۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲

اسراییل: از سهام ایران در شرکت آلمانی خبر داشتیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که مقامات این رژیم از سرمایه گذاری ایران در شرکت آلمانی ساخت زیردریایی خبر داشتند.
کد خبر : ۳۳۶۹۲۷
صراط: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که مقامات این رژیم از سرمایه گذاری ایران در شرکت آلمانی ساخت زیردریایی خبر داشتند.

به گزارش فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل روز سه شنبه (امروز) گفت، مقامات «تل‌آویو» از سرمایه‌گذاری ایران در شرکت آلمانی ساخت زیردریایی خبر داشتند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، لیبرمن که در جلسه کمیته امنیت و امور خارجی پارلمان رژیم اسرائیل سخنرانی می‌کرد، گفت: «مسئله مشارکت ایران در سرمایه گذاری در این شرکت ساخت زیردریایی از قبل [برای ما] معلوم بود».

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز جمعه گذشته مدعی شد که یک شرکت دولتی ایران مالک 5 درصد سهام یک غول کشتی سازی در آلمان است که هم اکنون در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های صهیونیستی در ارتباط با این مسئله جنجال زیادی ایجاد کردند «اوفر شلاح» نماینده حزب اپوزیسیون «یش عاتید» در این رابطه گفت: «افشای سهام ایران در کارخانه‌ای که اسرائیل زیردریایی‌هایش را از آن می‌خرد، نیاز به تحقیق جامع در این رابطه را تقویت می‌کند.»

وزیر جنگ اسرائیل در توجیه اقدام مقامات تل‌آویو در خرید از تولیدات شرکتی که ایران در آن سهام دارد، گفت: «اسرائیل در این زمینه هیچ جایگزینی نداشت».

سرمایه گذاری ایران در شرکت ThyssenKrupp به دهه‌ی 1970 برمی‌گردد و از زمان حکومت پهلوی برجامانده است. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران حدود 5 درصد سهام این غول کشتی سازی را در اختیار دارد.