۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

واکنش سفید به توقف حملات در شرق حلب

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعلام خبر توقف حملات در شرق حلب گفت که ملاک همیشگی آمریکایی‌ها برای ارزیابی بیانیه‌های روس‌ها، اقدامات واقعی آنها است.
کد خبر : ۳۳۷۳۳۱
صراط: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعلام خبر توقف حملات در شرق حلب گفت که ملاک همیشگی آمریکایی‌ها برای ارزیابی بیانیه‌های روس‌ها، اقدامات واقعی آنها است.

به گزارش فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از انتشار خبر توقف عملیات ارتش سوریه در شرق حلب از جانب وزیر خارجه روس‌ها، به این مسئله واکنش نشان داد.

سرگئی لاوروف امشب در حاشیه بیست و سومین اجلاس وزرای سازمان همکاری و امنیت اروپا گفته بود که ارتش سوریه به دلائل بشردوستانه و برای خروج حدود 8 هزار غیرنظامی از شرق حلب، عملیات در این منطقه را متوقف کرده است. (جزئیات بیشتر)

ارنست در واکنش به این خبر گفت: «از همان ابتدا(ی بحران سوریه) رویکرد ما این بود که با دقت به (گفته‌های) روس ها گوش دهیم و اقدامات آنها را هم به دقت مورد بررسی قرار دهیم.»

جاش ارنست ادامه داد: «واضح است که این بیانیه گویای احتمال وقوع اتفاقی مثبت است ولی باید صبر کرد و دید که این بیانیه چه انعکاسی در زمین (در میدان عمل) خواهد داشت.»