۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

دیدار عمارحکیم با رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصویب قانون حشدالشعبی را گام مهمی در مسیر مشارکت مردم در امنیت‌سازی عراق خواند و گفت: مصمم هستیم که آزادی موصل به عامل مهمی برای وحدت ملی عراق مبدل شود.
کد خبر : ۳۳۸۱۲۲
صراط: رئیس مجلس اعلای اسلامی تصویب قانون حشدالشعبی را گام مهمی در مسیر مشارکت مردم در امنیت‌سازی عراق خواند و گفت: مصمم هستیم که آزادی موصل به عامل مهمی برای وحدت ملی عراق مبدل شود.

به گزارش فارس، سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، امروز سه‌شنبه 23 آذر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه میان دو کشور، از تلاش و میزبانی شایسته مردم و مسئولین عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه عراق در منطقه و لزوم تلاش مشترک برای کمک به حل مسائل و مشکلات عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط مبتنی با کشورهای منطقه دارد و از هرگونه توسعه روابط با همسایگان و منطقه استقبال می‌کند.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه ما بر حمایت های خود از مردم و دولت عراق در تمامی زمینه ها ادامه خواهیم داد، گفت:‌ بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد درگیری بین برادران مسلمان می‌باشد.

وی با مهم ارزیابی کردن نقش ائتلاف ملی در اعتماد سازی، تحکیم و تقویت فضای وحدت و همدلی میان گروه‌های مختلف عراق، گفت:‌ تصویب قانون حشدالشعبی، کمک مردمی به همه مردم عراق در جهت تقویت ثبات و امنیت این کشور می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نقش مرجعیت نجف در عراق، همواره کلیدی و نجات بخش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ناامنی در عراق، ناامنی در منطقه است، ‌افزود: آزادسازی حلب از دست گروه‌های تروریستی گام مهمی در جهت کمک به امنیت منطقه به شمار می‌رود.

لاریجانی به گروگان گرفتن مردم، به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده توسط تروریست‌ها در سوریه و عراق و سپر انسانی قراردادن انسان‌ها را اقدامی منزجر کننده خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سیدعمار حکیم نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و برادرانه میان ایران، عراق و ائتلاف ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای مشترکات گسترده ای در زمینه های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی هستند و باید در این راستا گام بردارند.

وی با اشاره به تصویب قانون حشدالشعبی گفت: تصویب این قانون، گام مهمی در مسیر مشارکت مردم عراق در امنیت سازی عراق به شمار می‌رود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی افزود: مصمم هستیم که آزادی موصل به عامل مهمی برای وحدت ملی عراق مبدل شود.

وی با اشاره به آفت افراط گرایی و تروریسم در منطقه افزود:‌ موفقیت عراق در عبور از تروریسم، این ظرفیت را ایجاد کرده است که عراق نقش سیاسی مهمی را در منطقه و در تعامل با سایر کشورها ایفاء کند.

رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق ‌در پایان این دیدار، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق به ویژه مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری، تشکر و قدردانی کرد.