۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

دادگاه عالی ژاپن تلاش مقامات اکیناوا را ناکام گذاشت

یک دادگاه در ژاپن به نفع طرح دولت این کشور برای جابجایی یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا در جزیره اوکیناوا رای داده و تلاش‌های مقامات و ساکنان این جزیره برای خلاصی یافتن از این پایگاه را نقش بر آب کرد.
کد خبر : ۳۳۹۲۷۱
صراط: یک دادگاه در ژاپن به نفع طرح دولت این کشور برای جابجایی یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا در جزیره اوکیناوا رای داده و تلاش‌های مقامات و ساکنان این جزیره برای خلاصی یافتن از این پایگاه را نقش بر آب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ژاپن با مقامات اوکیناوا چند سال است بر سر طرح جابجایی این پایگاه هوایی آمریکا موسوم به پایگاه "فوتنما" اختلاف دارند و ساکنان مناطق اطراف این پایگاه معتقدند که به شکلی ناعادلانه تبعات این حضور نظامی آمریکا را تحمل می‌کنند.

تاکشی اوناگا، فرماندار اوکیناوا رهبری کمپینی برای خارج کردن این پایگاه از این جزیره را برعهده داشت در حالی که دولت ژاپن به دنبال جابجایی آن به یک منطقه کم جمعیت‌تر در داخل جزیره اوکیناوا بود.

اوناگا پیش از این، تاییدیه فرماندار قبل از خود برای طرح احیاء اراضی به منظور تدارک جابجایی این پایگاه را لغو کرده بود اما یک دادگاه بلندپایه ژاپن اخیرا این تصمیم اوناگا را غیرقانونی خواند و دادگاه عالی ژاپن نیز امروز (سه شنبه) این تصمیم دادگاه قبلی را تایید کرد.

وزارت دفاع ژاپن که ناظر بر طرح جابجایی این پایگاه است گفته، به مجرد دریافت مجوز رسمی فعالیت‌های مربوط به این جابجایی را از سر خواهد گرفت.