۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

بازیکنانی که بر سرطان غلبه کردند

بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال به سرطان غدد تناسلی مبتلا شده‌ اما با امید به زندگی و روحیه خوب، بر این غول به ظاهر درمان ناپذیر غلبه کرده‌اند.
کد خبر : ۳۳۹۸۷۶
صراط: بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال به سرطان غدد تناسلی مبتلا شده‌ اما با امید به زندگی و روحیه خوب، بر این غول به ظاهر درمان ناپذیر غلبه کرده‌اند.

به گزارش فارس، تایید ابتلای یارای، مدافع مرکزی تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو اسپانیا به بیماری سرطان هواداران این تیم را غمگین کرده و موجی از پیغام‌های امیدبخش در صفحات اجتماعی این بازیکن جوان منتشر شده است.

او البته اولین و آخرین بازیکنی نیست که به سرطان مبتلا می‌شود اما بوده‌اند بازیکنانی که به رغم ابتلا به سرطان موفق به عبور از این مرحله خطرناک شده و به مرز سلامتی رسیده‌اند. البته تبدیل سرطان به مرحله متاستاز مشکل مضاعفی است که از نظر علمی تا حدود زیادی این بیماری را غیر قابل درمان و مهار جلوه می‌دهد اما حداقل 6 بازیکن فوتبال نام خود را به عنوان بیمار بهبود یافته حتی پس از این مرحله ثبت کرده‌اند.

مولینا، پنف، روبن، روآ و خوناس گوتیرس از بازیکنانی بوده‌اند که در جنگ با سرطان به پیروزی رسیده و با کوهی از انرژی و امید به فوتبال حرفه‌ای خود ادامه داده‌اند.

لوبو پنف بازیکن پیشین والنسیا دقیقا به بیماری یارای مبتلا شده و در 28 سالگی وقتی متوجه ابتلا به سرطان شد، شدت تمرینات خود را دو برابر افزایش داد.

مولینا دروازه‌بان تیم فوتبال دپورتیوولاکرونیا نیز در سال 2002 به سرطان مبتلا شد اما پس از 8 ماه تمرین و ورزش پزشکان بیمارستان مرکزی لاکرونیا را شگفت زده کرد. هیچ خبری از تومور نبود و سلامت کامل او در گزارش پزشکی منتشر شد.

آرین روبن ستاره فوتبال هلند نیز به بیماری سرطان غدد تناسلی مبتلا شد اما حکم سلامتی خود را تنها 4 ماه پس از تایید ابتلا به بیماری، دریافت کرد و ترخیص شد.