۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
آیت‌الله عبادی:

تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام است چون با جان افراد سرو کار دارد، یک سهل‌انگاری کوچک می‌تواند جان یک پدر و یا یک مادر را بگیرد.
کد خبر : ۳۳۹۹۴۹
صراط: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام است چون با جان افراد سرو کار دارد، یک سهل‌انگاری کوچک می‌تواند جان یک پدر و یا یک مادر را بگیرد.

به گزارش فارس از بیرجند، سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تعدادی از کارکنان این مجموعه اظهار داشت: پشت خلقت هر موجودی، حکمت و فلسفه‌ای است که حرکت و سرعت آن مطابق با مقصدی است که برای آن خلق شده است و کمک‌رسانی لازم ندارد.

وی افزود: انسان موجودی است که برای اهداف بزرگ آفریده شده است، تن انسان همراه روان و روح اوست و از کرامات انسانی این است که با همین تن خاکی که دارای روح و روان عظیمی است به دنبال اهداف بلندی در زندگی باشد و به سر منزل مقصود بیاندیشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدای متعال حتی در حیواناتی که برای حمل آفریده، شرایط ترمز و متوقف کردن آن‌ها را نیز تعبیه کرده است و اگر به دهان الاغ و اسب و قاطر نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که قسمتی از دهان آن‌ها که محل قرار گرفتن میله لجام است فاقد دندان می‌باشد تا میله لجام به‌راحتی در دهان حیوان قرار گیرد، بنابراین نتیجه می‌گیریم که خداوند اراده فرموده که مهار و فرمان، در اختیار راکب باشد نه مرکوب.

عبادی افزود: ترمز در وسایل نقلیه برای این است که اختیار حرکت دست راکب که انسان است باشد نه دست مرکوب که فلز است و بزرگ‌ترین دلیل بر امکان وجود یک شی، وقوع  آن شی است.

وی ادامه داد: اگر انسان از تعلقات نفسانی آزاد شود و از آن‌ها دل بکند به علوم متافیزیکی دست پیدا می‌کند و انسان از بین‌رفتنی نیست و مرگ ادامه راه آدمی است، مرگ جا‌به‌جا شدن است ولی از بین رفتن نیست.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که راهداران و راه‌بانان، نه تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا انجام می‌دهند، بسیار کار پر اهمیتی است، اما نباید به این امر مغرور شوید بلکه باید سجده شکر به‌جا آوریم که خدای متعال آنقدر ما را لایق دانسته و به ما توفیقی داده است که اگر کارمان را صحیح انجام دهیم در واقع حافظ جان و مال مردم و مهم‌تر از آن امنیت راه‌ها و جاده‌ها که این مقوله، خود یکی از مهم‌ترین مبحث‌های جاری در نظام اسلامی است، هستیم.

وی اظهار داشت: این عمر می‌گذرد و دعا کنیم خداوند توفیقی دهد تا نه تنها شما راهداران عزیز این مرزوبوم، بلکه همه ما به نوعی بتوانیم خدمت‌گذار مردم باشیم و آگاه باشید که این امر عبادت محسوب می‌شود و خداوند متعال را برای عبادت کردن هم باید شکر کرد، زیرا اگر ما شکری به‌جا می‌آوریم توفیق شکر این شکرگذاری نیز شکری دیگر را می‌طلبد.

عبادی اظهار داشت: جاده‌ها مانند رگ‌هایی هستند که در بدن قرار دارند و نقش راهداران، نقش گلبول‌های قرمز است که اکسیژن و مواد حیاتی را به سراسر بدن می‌رسانند و در واقع کار آن‌ها بارکشی است و تمام بدن را عاقلانه و عادلانه اکسیژن‌رسانی می‌کنند و به همه بدن به‌صورت یکسان خدمات می‌دهند که اگر خدماتش نرسد موجب مرگ آن موجود می‌شوند.

 این مسؤول خطاب به فعالان راه و جاده گفت: نقش شما مانند گلبول‌های قرمز است و خدمتی که به مردم و جامعه می‌کنید به‌ همان صورت است، شما هم نسبت به خودتان و هم نسبت جامعه مأموریت دارید و مردم نیز باید بدانند که تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی، حرام است چون با جان افراد سرو کار دارد، یک سهل‌انگاری کوچک می‌تواند جان یک پدر و یا یک مادر را بگیرد و یک خانواده را از هم بپاشد و یا بر عکس داغ مرگ یک فرزند را بر دل پدر و مادرش بگذارد.