۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

ربوده شدن ۲۳ شهروند عراقی در کرکوک

بیش از صد تروریست داعش روز پنجشنبه در عملیات نیروهای عراقی در مناطق مختلف موصل در چارچوب عملیات آزادسازی کشته شدند.
کد خبر : ۳۴۰۸۹۸
صراط: بیش از صد تروریست داعش روز پنجشنبه در عملیات نیروهای عراقی در مناطق مختلف موصل در چارچوب عملیات آزادسازی کشته شدند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در عملیات نیروهای پلیس ۱۰۰ تروریست داعش کشته شدند و ۱۵ خودروی بمبگذاری شده و ۱۰ پایگاه متعلق به تروریست ها منهدم شد.

همچنین ۲۴ تروریست دیگر در جنوب شرق موصل همزمان با شروع مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل کشته شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد که تروریست های داعش ۲۳ شهروند عراقی را در جنوب غرب این استان ربودند.

منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، افزود: تروریست های داعش عصر پنجشنبه ۲۳ نفر از ساکنان شهرستان الحویجه واقع در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب کرکوک را ربودند.

تروریست های داعش که بعد از شروع عملیات آزادی موصل توسط نیروهای عراقی در تنگنا قرار گرفته اند، برای فرار از منطقه ای به منطقه دیگر از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

عملیات موصل از ۱۷ اکتبر گذشته شروع شده است که نتیجه آن تاکنون آزادی بخش اعظم جبهه های جنوبی و شمالی و نیز بخش غربی استان نینوا و قطع راه های ارتباطی داعش به سوریه بوده است.

اکنون بخش اعظم شرق شهر موصل در دست نیروهای عراقی است و این نیروها تلاش دارند تا ساعات آینده ضمن پاکسازی سایر نقاط این شهر خود را به پل های ارتباطی بر روی دجله در این شهر برسانند.