۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

جشن تولد حماس برای اسیر صهیونیستی! +عکس

گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با انتشار فایل‌های ویدیویی در سالروز تولد "شائول آرون" نظامی اسیر صهیونیستی در غزه، جشن ۲۳ سالگی وی در پایان سال ۲۰۱۶ را جشن گرفت.
کد خبر : ۳۴۱۱۸۳
صراط: گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با انتشار فایل‌های ویدیویی در سالروز تولد "شائول آرون" نظامی اسیر صهیونیستی در غزه، جشن ۲۳ سالگی وی در پایان سال ۲۰۱۶ را جشن گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، در فایل اول که به مدت ۳۶ ثانیه است شش تن روی صندلی نشسته‌اند و لباس نظامی بر تن دارند و بدون اینکه صورت‌شان را نشان دهند یک فرد را که روی صندلی متحرک نشسته که او نیز صورتش مشخص نیست، احاطه‌ کرده‌اند. روی لباس این فرد شماره ۱۰۲ نوشته شده است.

در میان افراد یک قالب کیک گذاشته شده که روی آن نوشته شده "سه سال در زندان حماس" و بعد صدای آوازی به زبان عبری بلند می‌شود که می‌گوید "تولد آرون مبارک".

در پایان این فایل ویدیویی این عبارت به دو زبان عربی و عبری به تصویر درآمده است که «سال جدید آغاز می‌شود و شائول هنوز دور از خانواده‌اش به سر می‌برد.»

در فایل دوم که به مدت ۵۴ ثانیه است هم با اشاره به لزوم تصمیم گیری دولت صهیونیستی درباره سرنوشت این نظامی اسیر صهیونیستی آمده است که «مسئولیت این پرونده متوجه رژیم صهیونیستی است.جشن تولد گردان‌های قسام برای اسیر صهیونیستی!+عکس

گردان‌های قسام در تاریخ ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۴ و در جریان جنگ غزه از کشته شدن ۱۴ نظامی صهیونیستی و اسارت "شائول آرون" در عملیات پیشرفته مبارزان خود خبر داد که منجر به منهدم شدن نفربر ارتش صهیونیستی شد.

در این راستا نیز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) برای اولین بار طی دو سال گذشته برای بررسی راه‌های آزادی نظامیان اسیر صهیونیستی که در جریان جنگ ۵۱ روزه تابستان سال ۲۰۱۴ به اسارت گرفته شده‌اند، تشکیل جلسه می‌دهد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این نشست راه‌های آزادی نظامیان اسیر صهیونیستی به نام‌های "هدار گولدن" و "آرون شائول" یا بازپس گیری اجساد آنها که رژیم صهیونیستی مدعی کشته شدن آنها در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این شبکه خاطرنشان کرد که نشست مذکور به دنبال بروز بی‌اعتمادی خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود؛ به ویژه که این بی‌اعتمادی در مرحله پس از امضای توافقنامه آشتی میان این رژیم و ترکیه که در آن اشاره‌ای به مساله نظامیان اسیر صهیونیستی نشده بود، شدت بیشتری به خود گرفته است.

جشن تولد گردان‌های قسام برای اسیر صهیونیستی!+عکس

در همین راستا، مادر آرون شائول یکی از این نظامیان اسیر صهیونیستی، نتانیاهو را به فراموشی مساله اسارت پسرش متهم کرد و خطاب به وی گفت: «فراموشی نظامیان تیپ گولانی (تیپ نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی) باعث خواهد شد که آنها هم تو را فراموش کنند.»

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که کابینه امنیتی این رژیم اقدامات جدیدی برای اعمال فشار علیه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اتخاذ کند که از جمله آنها می‌توان به تشدید شرایط بازداشت اسیران این جنبش در زندان‌های صهیونیستی، اعمال فشار علیه خانواده‌های فعالان گردان‌های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و بازداشت مجدد اسرای آزاد شده در جریان مبادله آزادی اسیران "وفاداری به آزادگان" در مقابل آزادی گلعاد شلیط نظامی اسیر صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

گردان‌های قسام اوایل ماه آوریل سال گذشته برای اولین بار از اسارت چهار نظامی صهیونیستی خبر داد؛ اما اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها ارائه نداد. این گردان‌ها همچنین تنها اسم یک نظامی صهیونیستی به نام "آرون شائول" را اعلام کرد و از ذکر اسامی نظامیان اسیر دیگر خودداری کرد.

جنبش حماس بارها اعلام کرده است که تنها در جریان مذاکرات مبادله اسیران، اطلاعات لازم را درباره این نظامیان اسیر ارائه خواهد داد.