۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

مصیبت نامه ای به نام فدراسیون ژیمناستیک!

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک از گزارش سالیانه این فدراسیون با نام مصیبت نامه یاد کرد.
کد خبر : ۳۴۷۰۰۶
صراط: معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک از گزارش سالیانه این فدراسیون با نام مصیبت نامه یاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروز مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای در وزارت ورزش و جوانان در این مجمع گفت: تجربه نشان داده است که مشکل فدراسیون ژیمناستیک مالی نیست اولیت کار پول نیست، فدراسیونی که ۴ سال است معلوم نیست چه کاری در آن اتفاق می افتد، سه دوره حسابرسی شده اما در آن چیزی درست نشده است. تنها هم و غم این بوده که برنامه هایی در شیرودی برگزار شود.

وی ادامه داد: دوستان در بحث تقویم سالیانه زحمت کشیدند اما نوشتن تقویم سالیانه با استراتژی متفاوت است. فدراسیون ژیمناستیک باید بداند برای المپیک ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۴ چه برنامه‌ای دارد. در برنامه‌ای که من به آن گوش دادم، هیچ چیزی نبود و اگر همین روال ادامه پیدا کند، در سال‌های آتی نیز روال همین خواهد بود. دوباره دور هم جمع می‌شویم و دوستان روضه می‌خوانند و ما باید افسوس بخوریم. فدراسیون ژیمناستیک می‌تواند با یک هدف‌گذاری ۵ تا ۱۰ ساله برنامه‌های خود را مشخص کند و همچنین جایگاه خود در آسیا و المپیک را نیز تعیین کند.

داورزنی تصریح کرد: از نظر استعداد و ظرفیت، کامل هستیم اما حلقه مفقوده این است که استراتژی مشخص برای این اهداف نداریم. با وجود این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، فاصله زیادی با دنیا و آسیا داریم. بی‌ثباتی در این چند ساله فدراسیون آفت کار شده است. البته نکاتی که در گزارش مالی مطرح شد قابل پیگیری خواهد بود. این موضوع پیگیری می شود تا مستندات و مراحل قانونی طی شود.

 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: اعتقاد دارم که اگر بدانیم چه می‌خواهیم بکنیم و کجا می‌خواهیم برویم قطعا به آن خواهیم رسید. این را به عنوان کسی می‌گویم که توانسته‌ام غیر ممکن‌ها را به ممکن تبدیل کنم. این‌ها شعار و حرف نیست و باید در همه رشته‌ها بر مبنای استراتژی حرکت کرد. ۱۸ – ۱۹ نفر به عنوان کاندیدای فدراسیون ثبت نام کرده‌اند اما آیا آن‌ها سازوکاری دارند یا چشم‌شان به دنبال پول دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است؟ آیا در همه کشورها ظرفیت، همین پول‌هاست یا این قابلیت وجود دارد که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. وقتی برنامه‌ای طراحی می‌شود باید همه موضوعات دیده شود. البته باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و شکی در آن نیست اما در هر گامی که برمی‌داریم باید هدفی از قبل تعیین شده باشد. اکنون در این فدراسیون تنها حفظ وضعیت موجود می‌شود اما انتظار مردم این است که بتوانیم در عرصه‌های جهانی و آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

داورزنی خاطر نشان کرد: نمی‌توان اسم این را عملکرد سالیانه گذاشت. باید بررسی شود و مستندات به گونه‌ی قابل ارائه برای حوزه نظارتی باشد. باید هرچه سریع‌تر فدراسیون ژیمناستیک به ثبات برسد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که امکان برگزاری مجمع فراهم شود.