۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

آماری از اسرای زن فلسطینی در زندان های اسرائیل

کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که 15 هزار زن فلسطینی از سال 1967 تاکنون بازداشت شده اند و در حال حاضر 56 اسیر زن از جمله 16 زن زیر 18 سال در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
کد خبر : ۳۵۲۹۰۸
صراط:کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که 15 هزار زن فلسطینی از سال 1967 تاکنون بازداشت شده اند و در حال حاضر 56 اسیر زن از جمله 16 زن زیر 18 سال در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

به گزارش ایرنا،کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین در بیانیه ای که به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن صادر کرد، افزود: 11 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بیمار هستند و با مشکلات ناشی از بی توجهی پزشکی دست و پنجه نرم می کنند.

در این گزارش آمده است: مسئولان رژیم صهیونیستی اخیرا احکام سنگینی را علیه شماری از اسیران زن صادر کرده اند و دو زن به 16 سال حبس، یک زن به 15 سال حبس و زن دیگر به 8 سال حبس محکوم شدند.

کمیته اسیران فلسطینی ادامه داد: اسیران زن در معرض انواع شکنجه و تحقیر قرار دارند و آنها با مشکلاتی از جمله شکنجه فیزیکی، سلول انفرادی، محرومیت از دیدار با اعضای خانواده، بی توجهی پزشکی و تفتیش توهین آمیز دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین بر اساس گزارش باشگاه امور اسیران فلسطینی، از آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین در مهرماه سال گذشته تا کنون، بیش از 2 هزار فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

شهروندان فلسطینی به منظور مقابله با یورش های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به «مسجد الاقصی» به شیوه های مختلف سعی می کنند، مانع اقدامات تخریبی صهیونیست ها شوند که در این راه در برخی اوقات به ناچار با نظامیان این رژیم درگیر و دست به عملیات شهادت طلبانه می زنند.
برچسب ها: فلسطین