۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

توییت جنجالی نماینده جمهوریخواه علیه مهاجران

حمایت نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از سیاست مدار اسلام ستیز هلندی انتقادات زیادی را به همراه داشت.
کد خبر : ۳۵۴۰۱۲
صراط: حمایت نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از سیاست مدار اسلام ستیز هلندی انتقادات زیادی را به همراه داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از بی بی سی، استیو کینگ، نماینده مردم آیوا در کنگره آمریکا پس از آن که با انتشار توییتی از خیرت ویلدرز، سیاست‌مدار تندرو و اسلام‌ستیز هلندی حمایت کرد، با انتقاد گسترده روبرو شد.

او در توییتی با حق دادن به نظرات آقای ویلدرز نوشته: "ما نمی‌توانیم تمدن‌مان را با بچه‌های دیگران احیاء کنیم."

این نماینده سرشناس جمهوری‌خواه یکی از مدافعان سرسخت وضع قانونی است که خواستار متوقف کردن حق شهروندی آمریکا برای نوزادانی است که در ایالات متحده به دنیا می‌آیند.

بسیاری از منتقدان این توییت آنرا حمایت آشکار از برتری نژادی سفیدپوستان ارزیابی کرده‌اند.

کینگ که از حامیان جدی لغو قانون شهروندی آمریکا بر اساس تولد در خاک این کشور است، اکنون با انتقادهای فراوانی روبرو شده چرا که مخالفان او این توییت را در ادامه تلاش‌های او برای لغو قانون برخاسته از متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده ارزیابی کرده‌اند.

متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا تضمین کننده برابری در حق شهروندی آمریکا است. بر این اساس، نوزادانی که در خاک آمریکا به دنیا می آیند، فارغ از این که والدین‌شان به طور غیرقانونی در این کشور مقیم شده باشند، شهروند آمریکا محسوب می‌شوند. اما استیو کینگ از حامیان اصلاح این قانون است.

واکنش‌ها به توییت کینگ ابتدا از سوی دموکرات‌ها آغاز شد اما خیلی زود حامیان سرشناس این توییت هم به میدان آمدند.

دیوید دوک، از رهبران سابق کوکلاس‌کلان‌ها در آمریکا ضمن انتشار دوباره توییت آقای کینگ، نوشت: "خدا نگهدارت باشه استیو کینگ".

اما اکثر توییت‌ها واکنشی در محکومیت سخنان این جمهوری‌خواه سرشناس بودند. چلسی کلینتون، دختر بیل و هیلاری کلینتون توییت آقای کینگ را دردناک توصیف کرده و نوشته است: "آشکار است که ایشان تمام فرزندان ما را یکسان نمی‌پندارد."

خیرت ویلدرز، سیاست‌مدار جنجالی هلندی که به اسلام‌ستیزی مشهور است ماه آینده در انتخابات آتی کشورش شانس بالایی برای کسب کرسی‌های بیشتر برای هم حزبی‌هایش دارد.

انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) با آغاز هفته در آمریکا، واکنش‌ها به این توییت آقای کینگ به بحران جدیدی برای جمهوری‌خواهان بدل شود.

هنوز هیچ یک از چهره های سرشناس جمهوری‌خواه به سخنان آقای کینگ واکنش نشان نداده است.