۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

شرکای سال: مریلا زارعی و لیلا حاتمی

چند روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه گفته می‌شد که لیلا حاتمی برنده سیمرغ شده است اما در شب اهدای جوایز، ناگهان اسم دو بازیگر زن به عنوان برنده سیمرغ مطرح شد.
کد خبر : ۳۵۵۹۲۴
صراط: چند روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه گفته می‌شد که لیلا حاتمی برنده سیمرغ شده است اما در شب اهدای جوایز، ناگهان اسم دو بازیگر زن به عنوان برنده سیمرغ مطرح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شاید 10 دوره اخیر جشنواره فیلم فجر روی هم رفته به اندازه جشنواره امسال به جنجال و حاشیه گره نخورده بودند در جشنواره فجر سال 95 آثار شاخص چندانی دیده نمی‌شد و همین هجوم آثار متوسط باعث شد داوری‌ها بیشتر از همیشه مورد نقد قرار گیرند.

شرکای سال: مریلا زارعی و لیلا حاتمی

البته برخی از رفتارهای گروه داوری نیز، روی شکل‌گیری اعتراض‌ها و انتقادها بی‌تاثیر نبودند برای نمونه می‌توان به طرح عجیب تقسیم سیمرغ بین دو بازیگر سرشناس اشاره کرد. چند روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه گفته می‌شد که لیلا حاتمی برنده سیمرغ شده است اما در شب اهدای جوایز، ناگهان اسم دو بازیگر زن به عنوان برنده سیمرغ مطرح شد.

لیلا و مریلا با هم روی صحنه حاضر شدند و معروف‌ترین شرکای سال 95 لقب گرفتند. جالب اینجا است که حاتمی که برنده اصلی جایزه بود در اختتامیه صحبت خاصی انجام نداد اما زارعی برای دقایقی نسبتا طولانی با حاضران در سالن صحبت کرد. این اولین بار بود که یک سیمرغ را بین دو ستاره نصف می‌کردند.