۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

اولین مدال ایران در مسابقات وزنه برداری

مهدی پاپی در پایان رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان توانست مدال برنز مجموع جهان را به دست آورد و عسگری دون در رده هفتم ایستاد.
کد خبر : ۳۵۸۰۶۱
صراط:در رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان، ایران دو نماینده داشت که  امیر ضا عسگری دون  و مهدی پاپی وزنه زدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت این دو ملی پوش با ۹ وزنه بردار دیگر ایران عسگری دون با رکورد ۱۳۵ کیلوگرم در  یک ضرب پنجم شد ، با ۱۶۰  کیلوگرم در دوضرب   در رده یازدهم قرار گرفت و با مجموع ۲۹۵ کیلوگرم مقام هفتم جهان را به دست آورد.

پاپی نیز با ۱۳۲ کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفت.با ۱۷۲   کیلوگرم در دوضرب چهارم شد  و با مجموع ۳۰۴ کیلوگرم مدال برنز جهان را به دست آورد.

 حرکت یک ضرب:

مهدی پاپی کارش را بعد از روی تخته آمدن چهار وزنه بردار آغاز کرد. او برای نخستین حرکت توانست ۱۲۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد.

پاپی در دومین حرکت خود پشت وزنه ۱۳۲ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم با موفقیت ثبت کرد. نماینده ایران در آخرین حرکتش نتوانست ۱۳۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد و با همان ۱۳۲ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در رده هفتم قرار گرفت.

 اولین وزنه درخواستی محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی برای دیگر نماینده ایران ۱۳۰ کیلوگرم بود .امیررضا عسگری دون هم توانست این وزنه را به راحتی بالای سر ببرد.

عسگری دون در دومین حرکت خود نتوانست وزنه ۱۳۵ کیلوگرم را مهار کند. او برای به دست آوردن جایگاه مناسب در جدول باید این وزنه را در حرکت سوم ثبت می کرد. ملی پوش ایران در حرکت سوم این وزنه را بالای سر برد و دو چراغ سفید و یک قرمز از داوران دریافت کرد.

او با ۱۳۵ کیلوگرم در یک ضرب پنجم شد.

استفان آداموس از لهستان با   ۱۴۳ کیلوگرم مدال طلا گرفت. تولگا باکیچی از ترکیه با ۱۳۹ کیلوگرم مدال نقره را به دست آورد و آرتیوم آنتروپوف از قزاقستان با  ۱۳۸ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 حرکت دوضرب:

برخلاف یک ضرب عسگری دون  زودتر از پاپی کار خود را آغاز کرد و در اولین حرکت ۱۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند.  او در دومین حرکت وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را هم بالای سر برد.

ملی پوش ایران در آخرین حرکت ۱۶۳ کیلوگرم را از پشت سر انداخت و با همان رکورد ۱۶۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

پاپی در اولین حرکت وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. در دومین حرکت  موفق شد ۱۷۰ کیلوگرم را با سختی مهار کند تا از کورس رقابت عقب نماند.

 نماینده ایران که برای کسب مدال دوضرب و مجموع با وزنه برداران عمان، لهستان و قزاق رقابت داشت، در آخرین حرکت دو ضرب ۱۷۲ کیلوگرم را ثبت کرد و چهارم شد اما با رکورد ۳۰۴ کیلوگرم مدال برنز جهان را به دست آورد.