۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
عضو حزب جمهوری اسلامی مطرح کرد

دو مأموریت میرحسین از زبان شهید آیت: انحلال حزب جمهوری اسلامی و انحلال انقلاب

کد خبر : ۳۶۵۷۰۳
صراط: خبرگزاری تسنیم در سالگرد انحلال حزب جمهوری اسلامی در سال 66 با امیرسعید نقی‌زاده عضو حزب جمهوری اسلامی و سردبیر نشریه کارگری حزب گفت و گو کرده است.

وی در بخشی از این گفت و گو در پاسخ به این سوال که "نظرتان درباره انحلال حزب جمهوری اسلامی چیست و چه عاملی موجب انحلال حزب شد؟" گفت:

"مرحوم شهید دکتر آیت آن زمان می‌گفت میرحسین دو مأموریت دارد: یکی از آنها انحلال حزب جمهوری اسلامی و دیگری انحلال انقلاب و نظام اسلامی است. مرحوم شهید آیت عمرش کفاف نداد که ببیند میرحسین در مورد انحلال حزب موفق شد اما در مورد انحلال و منتفی کردن انقلاب اسلامی اگرچه در فتنه 88 تا پای انحلال رفت اما به لطف الهی و همت مردم موفق نشد.

عامل انحلال حزب جمهوری اسلامی، بیگانگانی بودند که دلشان نمی‌خواسته و اکنون هم نمی‌خواهد که مسلمانان با یک تشکیلات منسجم ید واحدی شوند و پیکره‌ی شیطان صفت آنان را از بیخ برکنند.

موسوی آنقدر بر سر مسائل اقتصادی و سایر مسائل در باد اختلاف دمید که باعث شد رهبران حزب جمهوری اسلامی بگویند حزب جمهوری اسلامی را منحل می‌کنیم و امام هم با انحلال ان موافقت کرد. البته قدرت طلب‌ها چند سال بعد حزب کارگزاران سازندگی را تشکیل دادند و چهار نعل به سمت قدرت پیش رفتند."