۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

لیبی هم روابط با قطر را قطع کرد

کد خبر : ۳۶۵۹۷۸
صراط: منابع خبری از قطع روابط دیلماتیک دولت موقت لیبی با قطر به تبعیت از چهار کشور عربی خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ایلاف، دولت موقت لیبی مستقر در طبرق که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، به تبعیت از عربستان سعودی و سه کشور عربی دیگر روابط دیپلماتیک خود با کشور قطر را قطع کرده است.

«محمد الدایری» وزیر خارجه دولت موقت لیبی گفت: قطر پس از انقلاب ۱۷ فوریه بارها کرامت ملت لیبی را هدف قرار داد که این خشم طیف بزرگی از ملت لیبی را برانگیخت.

عربستان، مصر، امارات و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‏‌ها و تروریست‎ها اعلام کردند که رابطه خود را با این کشور قطع کردند.

این چهار کشور عربی در بیانیه‎ای جداگانه قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و اعلام کردند که این کشور باعث بی ثباتی در منطقه می‎شود.

رسانه‎های عرب زبان این چهار کشور عربی در بیانیه‎ای جداگانه قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و اعلام کردند که این کشور باعث بی ثباتی در منطقه می‎شود.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از اقدام 4 کشور عربی در قطع روابط با دوحه، این اقدام آنها را غیر قابل توجیه و مبتنی بر ادعاهای بی‌اساس خواند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه پاکستان گزارش داد که این کشور قصد ندارد تحت فشار عربستان روابط دیلپماتیک خود با قطر را قطع کند.
برچسب ها: صراط لیبی قطر