۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

واکنش وزارت خارجه به تحریم‌های کوبا

کد خبر : ۳۶۸۲۹۵
صراط: سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ایران اِعمال محدودیت‌های جدید علیه کوبا را مردود می‌داند و بر این باور است که تجربه جهانی، ناکارآمدی تحریم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر ملت‌ها را ثابت کرده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های جدیدِ آمریکا علیه کوبا به ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران اِعمال محدودیت های جدید علیه کشور کوبا را مردود می داند و عمیقا بر این باور است که تجربه جهانی، ناکارآمدی تحریم بعنوان ابزاری برای اعمال فشار بر ملت های مستقل به منظور تزلزل و شکاف در اراده این ملت ها را ثابت کرده است.

قاسمی با اشاره به سابقه تاریک حاکمان آمریکا در اعمال چنین تحریم هایی علیه ملت های مستقل گفت: ایستادگی، مقاومت و اراده ملت کوبا در ۵ دهه گذشته، تمامی سیاست ها و اقدامات آمریکا در تحریم، فشار و زورگویی بر این کشور را کاملا بی تاثیر و ناکارآمد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آنچه تعجب آور است این است که امروز و هنوز دولتمردان آن کشور از تاریخ و گذشته و تجربه های مکرر تجربه شده خود درس نمی گیرند و همچنان با ادامه این سیاست های بی فایده، غلط و بی نتیجه، اصرار بر نادیده انگاشتن استقلال کشورهای مستقل جهان، سیاست زورمدارانه خود را بیش از پیش به جامعه جهانی نشان می دهند.

قاسمی ضمن محکوم کردن و تاسف بار خواندن اقدام آمریکا علیه کوبا، موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از ملت های مستقل جهان از جمله کوبا دانست.
برچسب ها: صراط کوبا