۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

دیدار امیرعبداللهیان با "اخراجی حماس از قطر"

کد خبر : ۳۷۴۶۱۲
صراط: مدیرکل فعلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با تعدادی از اعضای ارشد حماس در بیروت دیدار کرد؛ نکته قابل توجه در این دیدار، حضور یکی از مقامات اخراج شده حماس از قطر است.

به گزارش فارس، «حسین امیرعبداللهیان» مدیرکل فعلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و دستیار «علی لاریجانی» رئیس مجلس، با چند تن از مقامات ارشد حماس در بیروت دیدار کرد.

در تصاویری که از این دیدار منتشر شده، «صلاح العاروری» و «اسامه حمدان» از مقامات ارشد حماس و نیز «علی البرکه» نماینده این جنبش در لبنان دیده می‌شوند؛ العاروری همان عضو حماس است که قطر از وی خواسته بود این کشور را ترک کند و گمانه‌زنی‌هایی از رفتن وی به بیروت مطرح شده بود.

کانال دو رژیم صهیونیستی پیشتر ادعا کرده بود «صالح العاروری»  که وی را فرد شماره یک تحت تعقیب رژیم صهیونیستی نامیده، در بیروت و تحت حمایت حزب‌الله است.

بر اساس این گزارش، این کانال اسرائیلی در ادامه مدعی شده بود: العاروری به همراه دو عضو دیگر ارشد حماس وارد بیروت شده‌اند و در مکانی در ضاحیه جنوبی که تحت حراست شدید امنیتی قرار دارد، زندگی می‌کنند.

قطر پس از فشارهای خارجی از برخی از اعضای حماس خواسته این کشور را ترک کنند.پیش‌تر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند العاروری به مالزی رفته است اما مقامات مالزی آن را تکذیب کردند.

العاروری متهم به سازماندهی عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی است.