۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴

تلاش‌آمریکا برای‌ فرار آبرومندانه ‌از منطقه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سناریو جدید آمریکا علیه ایران آن را فرافکنی و با هدف ایجاد تنش و اختلاف در منطقه بخصوص در ایام حج امسال دانست.
کد خبر : ۳۷۷۰۹

به گزارش صراط، "محمد صادق الحسینی" در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ارتباط با متهم کردن ایران به تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت: آمریکا در حال فرار از خاورمیانه است چه از افغانستان و چه از عراق، بویژه در عراق یک مشکل جدی دارد که برای اولین بار عراقی‌ها اجماع پیدا کردند تا آمریکا هرچه زودتر عراق را ترک کند. آنان به هیچ‌وجه اجازه تکرار کاپیتالاسیونی که در ایران اتفاق افتاد به آمریکایی‌ها نخواهند داد.

تلاش آمریکا برای فرار آبرومندانه از منطقه

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند اوضاع منطقه را متشنج نشان دهند. چه در انفجارهای کور در عراق و چه فشارهای زیادی که به سوریه وارد می‌کنند. الان هم این تهمت‌های واهی و بی‌اساس را به ایران می‌زنند. تمام این مسائل یک نوع پوشش برای فرار آبرومندانه آمریکا از خاورمیانه هستند تا با ایجاد این تشنج‌ها بگویند کاخ سفید هنوز دست برتر را در منطقه دارد. به هرحال این اقدامات یک نوع فرافکنی برای پوشش مشکلاتی است که آمریکایی‌ها با آنها مواجه هستند.

آمریکا نزدیکی کشورهای منطقه را خطری علیه خود می‌داند

وی در بخش دیگر از سخنانش به سفر هیات پارلمانی کویت به ایران اشاره کرد و گفت: در دیدار این اعضای هیئت با رئیس جمهور ایران، آقای احمدی‌نژاد گفته تهران می تواند اختلافات مرز دریایی با کویت را حل کند. اکنون وزیر خارجه ایران به کویت رفته است و در روزهای آینده یک نشست سه جانبه بین وزیران خارجه کویت، ایران و عربستان برگزار می شود. این اقدام تهران به معنای شکست طرح بسیج کردن کشورهای عربی علیه ایران است. آمریکا نزدیکی کشورهای منطقه به یکدیگر را خطری برای خود می‌داند.

تلاش آمریکا برای خارج کردن ابتکار عمل از ایران

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به نزدیک شدن ایام حج گفت: اکنون مسلمانان به دنبال آرامش، وحدت و دفاع از حقوق مردم بحرین هستند. در این شرایط آمریکا ایران را متهم به تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن کرد تا ابتکار عمل را از دست تهران خارج کند و ابتکار عمل را خودش به دست بگیرد.

ایران نفعی از ترور سفیر عربستان نمی‌برد

وی با بیان اینکه هر عملیات تروریستی دارای یک توجیه عقلانی یا سیاسی، اقتصادی است، گفت: هیچ توجیه عقلانی برای تلاش ایران جهت ترور سفیر عربستان در واشنگتن وجود ندارد. آمریکایی‌ها می‌خواهند با گل‌آلود کردن آب ماهی بگیرند. آمریکایی‌ها تصور می‌‌کنند که نظامیان عربستان در حال سرکوب کردن قیام مردم مظلوم بحرین هستند. فرصتی برای واشنگتن بوجود آمده تا بحران بحرین را سیاسی یا بین‌المللی کند. با این فرض که ایران می‌خواهد از عربستان انتقام بگیرد. درحالی ایران هیچ مصلحت و منفعتی از ترور سفیر عربستان در واشنگتن ندارد. چنانچه ایران بخواهد انتقام بگیرد از شیطان بزرگ انتقام می‌گیرد آنهم در لحظه‌‌ای که خودش انتخاب می‌کند نه در زمانی که دیپلمات‌های آماتور آمریکایی این مسئله را در سطح جهانی مطرح کنند که ایران سفیر عربستان را می‌خواست ترور کند.

ایران با کشورهای عربی هیچ مشکلی ندارد

صادق الحسینی با تاکید بر اینکه نوک پیکان حملات ایران رژیم صهیونیستی و آمریکاست، گفت: ایران با کشورهای عربی هیچ مشکلی ندارد. بنابراین دلیل منطقی وجود ندارد که کشورهای منطقه اتباع و وابستگان یکدیگر را ترور کنند. آمریکایی‌ها و موساد اقدام به عملیات تروریستی می‌کنند. آمریکایی‌ها باید این نکته را بفهمند و درک کنند که مردم منطقه هیچ‌گاه وارد جنگ‌ها و اختلافات حاشیه‌ای نخواهند شد چرا که جنگ اصلی ما با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

طرح اتهامات علیه ایران با هدف ایجاد تنش و اختلاف در منطقه صورت گرفت

وی افزود: این تهمت آمریکایی‌ها با هدف فرافکنی و ایجاد تشنج در منطقه به ایران وارد شده است. بویژه آنان نتوانسته‌اند بحران بحرین را تبدیل به یک بحران منطقه‌ای با جهان کنند و به عنوان یک مسئله محلی ماند تا خود مردم بحرین آن را حل و فصل کنند.

آمریکا خواهان امان‌نامه از ایران است

صادق الحسینی در پایان تصریح کرد: آمریکایی‌ها با این فرافکنی می خواهند از ایران امان‌نامه بگیرند در حالی که ما امان‌نامه به کسی نمی‌دهیم. ایران پلیس حمایت از نظامیان اشغالگر آمریکایی نیست ولی عملیات تروریستی را محکوم می‌کنیم.