۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

احداث یادمان سردار شهید عبدالله اسکندری+عکس

درجه سرتیپی در مراسمی به شهید عبدالله اسکندری اعطا شد.
کد خبر : ۳۸۳۰۷۵
صراط: آئین اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید عبدالله اسکندری با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس و خانواده شهید اسکندری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار غیاثی در دیدار با خانواده شهید اسکندری با بیان اینکه مسیر سعادت نسل امروز و نسل‌های آینده قطعا از راه جهاد و شهادت می‌گذرد، گفت: سردار شهید اسکندری پس از سال‌ها مجاهدت دوران آسایش خود را نیز صرف مبارزه با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) کرد و در این راه به شهادت رسید.
وی افزود: گرچه دشمنان انقلاب اسلامی و بعضی وابستگان داخلی آنان تلاش می‌کنند فرهنگ شهادت در جامعه کمرنگ شود، اما خون پاک شهدایی مانند شهید اسکندری اجازه این کار را به آنان نمی‌دهد و از انحرافات جلوگیری می‌کند.
فرمانده سپاه فجر با تجلیل از فعالیت‌های شهید اسکندری در دوران دفاع مقدس، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دیدار با خانواده شهید حججی مسیر روشنی را در راستای اهداف شهدای مدافع حرم ترسیم کردند و صحبت‌های ایشان شهید اسکندری را هم در بر می‌گیرد.
سردار غیاثی ادامه داد: شهیدان اسکندری و حججی دو شهید والامقام از جمع شهدای بی سر مدافع حرم هستند که در مسیر ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گام برداشته اند و نحوه شهادت آنان نیز حسینی بوده است.
وی با بیان اینکه تلاش شهدا در راستای نهضت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، گفت: شهدا یاران مخلص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند و بصیرت شهدا، شناخت و آگاهی آنان و انتخاب درست مسیر توسط شهدا دلیل قدرشناسی مردم از آنان است.
فرمانده سپاه فجر با تاکید بر لزوم معرفی شهید اسکندری به اقشار مختلف جامعه ایران، گفت: همرزمان این شهید بزرگوار در سپاه فجر اقدامات موثری در راستای انتفاع اسلام عزیز و مردم استان فارس داشته اند و قرارگاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت زدایی سپاه فجر به نام شهید اسکندری مزین شده است.
وی با اعلام آغاز به کار قرار گاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت زدایی شهید اسکندری در آینده نزدیک، گفت: برای تشکیل این قرارگاه نزدیک به یک سال مطالعه و بررسی میدانی انجام شده و به تصویب فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است .

وی با بیان اینکه یادمان سردار شهید عبدالله اسکندری در شیراز احداث می‌شود، گفت: سپاه فجر مکاتبات و مقدمات احداث این یادمان را آغاز کرده و این یادمان محلی برای یاداوری افتخار آفرینی‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای انقلاب اسلامی به نسل امروز و نسل‌های آینده خواهد بود.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید عبدالله اسکندری، گفت: این حکم که در نوع خود برای نخستین بار صادر شده با موافقت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به خانواده سردار شهید عبدالله اسکندری ابلاغ شده است.

احداث یادمان سردار شهید عبدالله اسکندری+عکس