۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸

زائران آزاد با ویزای 11 میلیونی در طواف

کنسولگری عربستان در مشهد ویزا برای اهل تسنن می دهد که خودم ویزای 4 ماهه گرفتم و از سه ماه پیش در عربستان هستم و تا یک ماه دیگر خواهم ماند. اگر دوستان ایرانی در فرودگاه معطل مانده اند احتمالا ویزای اهل سنت گرفته اکنون کاشف به عمل آمده این گونه نیستند.
کد خبر : ۴۱۷۵۰

به گزارش صراط به نقل از فارس: شب گذشته تعدادی زائر ایرانی با ویزای آزاد 11 میلیون تومانی خانه خدا را طواف کردند.

شوق فراوان زیارت خانه خدا در ایرانیان از یک طرف و محدودیت سهمیه و ثبت نام باعث شده برخی افراد به هر قیمتی ولو سه برابر نرخ دولتی ویزای آزاد تهیه کرده و به این سفر معنوی اعزام شوند.

شب گذشته در طواف خانه خدا عده ای از ایرانیان با نام کاروان یاسمین  ایرانیان مقیم خارج کشور را دیدم و خواستم از حال و هوای خارج کشور بپرسم که یکی گفت: 40 سال در آمریکا بودم، 38 سال مکانیک بودم و اکنون بازنشسته شده و کاری ندارم، امسال هم به سفر حج مشرف شدم و بسیار خوشحالم.

در این بین رفیق او که برخلاف این ایرانی مقیم آمریکا با لباس احرام در طواف بود، با لهجه اصفهانی گفت: بنده هم جزء این کاروان یاسمین هستم و تازه امروز (سه شنبه 10 آبان مصادف با 5 ذی حجه) وارد مکه شدم.

وی افزود: ما عده ای از شهرهای مختلف با پرداخت 11 میلیون تومان از طریق کنسولگری عربستان در مشهد ویزای آزاد گرفتیم و رئیس کاروان همه خرج و مخارج و هتل را با همان 11 میلیون تومان پذیرفته است و اکنون در کاروان ایرانیان مقیم خارج کشور به نام یاسمین ساکن شده ایم.

این زائر اصفهانی در مورد زائران معطل در فرودگاه مدینه گفت: ویزای آنها تقلبی از آب در آمد و مسئولان فرودگاه مدینه آنها را قبول نکردند ، ولی ویزای ما حدود 40 نفر واقعی بود و به راحتی از مرز هوایی و بازرسی ها گذشته و وارد مدینه و سپس از طریق مسجد شجره وارد مکه مکرمه شدیم و اکنون در طواف خانه خدا هستیم.

یک مسئول در سفارت ایران در عربستان که درخواست کرد نامش برده نشود، در باره ایرانیان معطل در فرودگاه مدینه گفت: تا کنون(غروب سه شنبه 10آبان) هنوز مسافران ایرانی در فرودگاه مدینه معطل مانده اند، زیرا ویزای آنها تقلبی از آب درامده است.

این مقام مسئول افزود: تقصیر با خود وزارت خارجه است، چون این قصه هر سال تکرار می شود، فردی به نام محمدی در ایران ویزاهای آزاد را از کنسولگری عربستان در مشهد یا سفارت عربستان در تهران تهیه می کند، گاهی برخی ویزاها تقلبی از آب در می آید و تعدادی درست است، اگر ویزا درست باشد، هیچ مشکلی نیست و زائر به راحتی وارد عربستان می شود.

این مقام گفت: وزارت خارجه باید جلوی افراد سوء استفاده چی را بگیرد که هر سال با آبروی مردم و جمهوری اسلامی بازی نکنند.

وی درباره این که گفته می شود ویزای این افراد درست بوده، فقط تائید عربستان را ندارد، گفت: این گونه نیست، امروز با فناوری پیشرفته وقتی ویزایی از کانال کنسولگری از هرجا صادر شود، بلافاصله از وزارت خارجه عربستان تائیدیه دریافت می کند.

برخی زائران که از تربت جام آمده بودند، گفتند: کنسولگری عربستان در  مشهد ویزا برای اهل تسنن می دهد که خودم ویزای 4 ماهه گرفتم و از سه ماه پیش در عربستان هستم و تا یک ماه دیگر خواهم ماند. اگر دوستان ایرانی در فرودگاه معطل مانده اند احتمالا ویزای اهل سنت گرفته اکنون کاشف به عمل آمده این گونه نیستند.

نظرات بینندگان
حسين چراغ تپه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
وقتي آدم استطاعت داره بايد پرداخت كنه و بره حج چه ايرادي مگه داره؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام
من خودم یکی از اونایی هستم که ده روز درب کنسولگری عربستان در مشهد بودم برای اخذ ویزا ، نه تنها برای شیعه که برای خود اهل تسنن هم نمیداد جز برای دلال ها که یکی از اونا شخصی بود به نام موسوی که دو هزار ویزا تهیه کرد و پول کلانی هم به کنسول عربستان داد و موسوی هم اتفاقا شیعه هست
شادمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
بسم الله
حج يك امر واجبه اگه توان مالي آنرا داشته باشيم درست.
اگر به حقيقت براي انجام تكليف به حج ميرويم پس چه جاي نگراني كه بيست سال ديگه بريم . حالا اگه هم مرديم تكليف از ما ساقطه و ما به ثوابش رسيديم.
پس اگه براي اين كار عجله داريم به ايمانمان بايد شك كنيم.
آيا فرداي قيامت از ما سؤال نخواهد شد چرا پولتو به حلقوم يه عده سودجو حالا يا از ايران يا عربستان فرقي نداره ، ريختي در حالي كه فرزند، قوم، خويش ، همسايه و ديگراني بودند كه مستحق و چهره به سيلي سرخ دارند كمك نكردي.
اگه به خدا علاقه داريم بايد كاري كنيم كه مورد علاقمندي خداست.
يا اينكه مثلا طرف ميخواد بره زيارت فكر ميكنه اگه دست به ضريح نزنه زيارتش قبول نيست در حاليكه در حين زيارت موجب اذيت ديگران نيز ميشود.
بيايم بصرت و فهممان را افزايش بديم كه اگه مثل بقيه انسانيم از نوع قدر آن باشيم.
يعني اگه همه شبا مثل همند؛ شب قدر چيز ديگه است .همانگونه كه امام خميني چيز ديگه هست و امام حسين(ع) چيز ديگه و پيامبر(ص) چيز ديگه و بقال سر كوچه نيز چيزديگه كما اينكه صدام چيز ديگه .