۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵

احتمال استیضاح وزیر آموزش پرورش

کد خبر : ۴۳۵۰۸
به گزارش صراط به نقل از بولتن، در پی درج مصاحبه ولی اسماعیلی با همین سایت خبری تحلیلی تحت عنوان " تبدیل کانون پرورش فکری کودکان به فروشگاه های لوازم تحریر" در خروجی این سایت در 20 آبان، این خبر واکنش ها و بازتاب های گسترده ای در سطح کشور به خصوص در استان اردبیل داشته است.

مقامات این استان به جای حل مشکل این کانون ها، مقامات محلی را به اخراج و کم کردن اضافه کار تهدید کردند. در همین راستا ولی اسماعیلی در مصاحبه مجددش با خبرنگار بولتن نیوز گفت: پس از اطلاع رسانی سایت بولتن نیوز مسئولین به جای تقدیر و تشکر به تهدید روی آورده اند.

وی افزود: بعد از اطلاع رسانی این سایت ما انتظار داشتیم تا مسئولین استانی مشکلات فرهنگی و مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را حل کنند، اما اطلاع یافتیم که آقایان مسئول استان اردبیل مسئولین این کانون ها را تهدید کردند که در آینده نزدیک حکم اخراج آنها صادر و یا حداقل اضافه کار آنها حذف خواهد شد.

نماینده گرمی و دشت مغان تأکید کرد نمایندگان مناطق مرزی امروز یکشنبه در صحن مجلس نسبت به عدم کارایی کانون های پرورش فکری کودکان در مناطق مرزی اعتراض کرده و در همین راستا از حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش پرورش سوال کردند و وزیر باید با حضور در کمیسیون به این سوال پاسخ دهد.

اسماعیلی گفت: اگر نمایندگان مناطق مرزی از توضیحات وزیر در خصوص مشکلات فرهنگی و کانون های پرورش فکری کودکان در مناطق مرزی قانع نشوند حتماً طرح استیضاح وزیر آموزش پرورش را در دستور کار خود قرار می دهند.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اصل 84 قانون اساسی گفت بر اساس این اصل نمایندگان موظف هستند تا در همه زمینه های امورات کشور اظهار نظر کنند اما متأسفانه وقتی مسئولین محلی در خصوص مشکلات کانون پرورش فکری با این جانب درد دل کردند و این جانب نیز بر اساس وظیفه نمایندگی اطلاع رسانی کردم، متأسفانه شاهد برخورد زشت و بد مسئولین استانی بودم.

اسماعیلی در پایان از رسانه های وظیفه شناس در امر اطلاع رسانی تقدیر کرد و گفت امیدواریم این اطلاع رسانی شفاف همواره ادامه داشته باشد.
نظرات بینندگان
معلم انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۴
۰
از نمایندگان عزیز به خاطر این اقدام انقلابی متشکریم . راستی از صندوق ذخیره فرهنگیان و ثروت میلیاردی ان هم سوال کنید
معلم شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
از شما ممنونیم.و تقاضا داریم که به این جوانان انقلابی هم کمکی کنی که به حقشان برسند همه رشته های معلمی هستند که الان 2 سال است با بی رحمی کامل اخراج شد ه اند.