۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵

طلب 500میلیاردی تهرانی‌ها از شهرداری

کد خبر : ۴۳۵۵۵

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران، 500 میلیارد تومان به شهروندان تهرانی بدهکار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای چمران پس از پایان جلسه غیرعلنی شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: این 500 میلیارد تومان، برگه های هلوگرام داری است که شهرداری در ازای تملک املاک داخل طرح های شهری و به جای پول نقد به مردم داده است.

وی گفت: این میزان بدهی شهرداری نسبت به بودجه غیرنقدی که 4000 میلیارد تومان است، رقم قابل توجهی محسوب نمی شود.

چمران افزود: در جلسه امروز، شهردار تهران درباره سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساخت توضیح های لازم را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های الکترونیکی شدن نحوه صدور پروانه ساخت، از سالها قبل آغاز شده بود، گفت: این موضوع در سال 85 سرعت بیشتری گرفت و از سال 88 کلید اصلی اش زده شد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فروش تراکم سیار در شورای دوم ممنوع شده است، گفت: در حال حاضر چیزی به نام تراکم سیار نداریم.

چمران افزود: شهرداری اعتباراتی را به برخی از افراد واگذار می کند که این میزان در سال هشتاد و هشت، 87 میلیارد تومان و در سال گذشته،  400 میلیارد تومان بود.

وی افزود: پس از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی جدید تهران ، این طرح در شبکه های کامپیوتری شهرسازی افزوده و تمام ضوابط صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی اجرا می شود.

چمران گفت: در این صورت شهرداری، مدیران شهری و اعضای شورای شهر می توانند به صورت آن لاین در جریان میزان صدور پروانه ساخت قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این صورت، هیچ شخصی نمی تواند در نحوه صدور پروانه ساخت دخالت داشته باشد و فقط شهردار می تواند در صورت نیاز دستور تغییر دهد و تمام مسئولیت ها نیز بر عهده او خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن صدور پروانه ساخت سبب کاهش مراجعات به شهرداری می شود، گفت: این طرح، باید بیش از گذشته تقویت و تکمیل شود و در یکی از جلسات علنی شورا جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان برسد تا عامه مردم نیز از نحوه صدور پروانه ساخت اطلاع پیدا کنند.

چمران با اشاره به ارتباط معاونت شهرسازی و معاونت مالی در سیستم جدید گفت: تمامی حساب ها در این سیستم به طور شفاف قابل رصد است و هر ساعت در روز می توان میزان درآمد را دریافت کرد.

وی افزود: بارها تأکید کردم ما چیزی به عنوان تراکم سیار و یا تراکم غیر مجاز نداریم، حتی اصطلاح تراکم مازاد نیز اشتباه است و از شهرداری خواسته ایم دیگر آن را به کار نبرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو نوع تراکم در شهر داریم، تراکم پایه که در حال حاضر در شهر 120 درصد است و ممکن است با ابلاغ طرح تفصیلی مناطقی تغییر کند.

چمران افزود: تراکم دیگر، تراکم مجاز است که بر اساس نوع ساختمان ها به آنها تعلق می گیرد، به طور مثال به یک هتل 30 طبقه اجازه ساخت داده می شود و یا به ملکی در یک بافت فرسوده 2 طبقه اجازه ساخت داده می شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در برخی از طرح ها، هلوگرام به پیمانکاران داده می شود و صاحب هلوگرام یک ماه فرصت دارد تا ملکی را به شهرداری معرفی کند و این اعتبار روی آن ملک بنشیند.

وی گفت: این هلوگرام، قابل خرید و فروش و واگذاری نیست و تنها به نام فرد صادر می شود تا جلوی هرگونه دلال بازی گرفته شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان افزایش نرخ آرم های طرح ترافیک گفت: هنوز لایحه قیمت های آرم های طرح ترافیک به شورا نرسیده است، لذا رقم افزایش آن معلوم نیست.
چمران افزود: معمولا هر ساله بر اساس تورم سالیانه این نرخ ها افزایش پیدا می کند و سال گذشته تنها ده درصد افزایش داشتیم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
حالا اگر بر عکس بود شهرداری از حلقوم تهرانیها بیرون میکشید.