۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

روحاني نماي بدسابقه که جزء مشاهير شد!

کد خبر : ۴۳۷۳۲

به گزارش صراط رجا نوشت: ششمين المپياد فرهنگي ورزشي پيشكسوتان شركت ملي گاز ايران در تبريز برگزار شد. مسئولان برگزاري اين المپياد با انتشار يك «كتابچه راهنما» ضمن پرداختن به اهداف برگزاري اين همايش به ظاهر فرهنگي، ورزشي، مشاهير آذربايجان را نيز معرفي كرده اند. در اين بروشور تبليغاتي از «محمد مجتهد شبستري» به عنوان يكي از مشاهير آذربايجان ياد شده است! در اين مورد تذكر 2 نكته ضروري است؛

الف: آذربايجان سرزمين و مهد بسياري از مشاهير ديني، علمي و ادبي است و شهداي زيادي را نيز تقديم انقلاب و اسلام كرده است كه در اين بروشور تنها از علامه اميني، شيخ محمد خياباني، شمس تبريزي، ستارخان، باقرخان و دست آخر هم از محمد مجتهد شبستري!؟ نام برده شده است.

و در آن اثري از مرحوم علامه طباطبايي، مقدس اردبيلي همچنين شهداي محراب مدني و قاضي طباطبائي نيست و از سرداران شهيد سپاه اسلام در لشكر 31 عاشوراي تبريز و لشكر 21 حمزه آذربايجان نيز خبري به چشم نمي خورد.

به جاست از مسئولان شركت ملي گاز ايران پرسيده شود آقاي محمد مجتهد شبستري چه خدماتي انجام داده اند كه اسم وي همرديف علامه اميني و اثر ارزشمند الغدير قرار گرفته است.

ب: بعيد است سوابق محمد مجتهد شبستري بر كسي پوشيده باشد ولي براي يادآوري به نمونه هايي از آن اشاره مي كنيم تا مسئولان در شركت ملي گاز پاسخ دهند كه آيا به خاطر اين سوابق و پيشينه وي را شخصيت برتر وجزو مشاهير آذربايجان قلمداد كرده اند.

به جملات زير دقت كنيد:

-فتاواي فقيهان فقط براي خودشان حجيت دارد (مجله بعثت، ش 935، صص 1-7، 3/6/77)

- آن دسته از جواناني كه به مسجد روي مي آورند وكتب ديني را مطالعه مي كنند از نظر ساختار فكري و رواني ضعيف هستند (روزنامه فتح 15/10/78)

پيامبر اسلام و ائمه، معصوم نبوده و تمام ضعف هاي انسان هاي عادي را دارند (سخنراني در دانشگاه صنعتي اصفهان، 5/12/87)

ذكر اين نكته نيز خالي از لطف نيست شبستري از جمله روحاني نماهايي است كه ارگان فارسي زبان سازمان سيا «گويانيوز» از وي به عنوان روحاني محبوب ياد كرده و به خاطر حمايت از فتنه از وي تشكر كرده است!

و حال اين المپياد فرهنگي كه از بودجه شركت ملي گاز تامين مي شود وي را يكي از مشاهير آذربايجان مي نامد آذربايجاني كه همواره در دفاع از دين و ملت در رديف اول قرار داشته و شعار بنيادينش همواره اين بوده و هست كه آذربايجان اوياخدي، انقلاباداياخدي.