۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

تعیین تکلیف زندانیان مهریه در دستور کار فوق العاده قضات

خسروی وفا بر تعیین تکلیف زندانیان مهریه تاکید کرد و گفت: این امر در دستور کار فوق العاده قضات استان اصفهان قرار دارد.
کد خبر : ۴۴۰۲۹۳
احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه هم اندیشی اجرای هر چه بهتر و سریعتر بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص کاهش آمار زندانیان مهریه بر تعیین تکلیف زندانیان مهریه تاکید کرد و گفت: این امر در دستور کار فوق العاده قضات قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، وی از قضات و مسئولان قضایی دادگستری استان خواست با بهره گیری از هر گونه تدبیر و اعمال مدیریت قضایی، اجرای مفاد این بخشنامه را در دستور کار فوق العاده قرار دهند.

این مقام قضایی در استان اصفهان افزود: هدف از صدور و ابلاغ بخشنامه یاد شده، کاهش آمار ورودی زندانیان با موضوع مهریه بوده و شایسته نیست شخصی به دلیل بدهی مهریه در زندان به سر برد و قضات باید با در نظر گرفتن جمیع جهات پرونده و شرایط فعلی بازار و نرخ متغیر سکه با مدیریت صحیح قضایی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان و کاهش آمار زندانیان مهریه به صورت فوق العاده اقدام لازم را معمول دارند.

وی یادآور شد: حضور قضات و مدیران حوزه‌های قضایی در زندان جهت بررسی وشناسایی زندانیان مهریه و تعیین تکلیف سریع آنان ضروری بوده و به عنوان یک راهکار عملیاتی شدن موضوع محسوب می‌شود.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران قضایی به بیان نظرات سازنده و کارشناسی خود در راستای اجرای صحیح و سریع این بخشنامه پرداختند.