۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰

ردپای انگلیس در سازماندهای فتنه88

بسیج دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌های تبریز در بیانیه‌ای ضمن حمایت از تسخیر لانه توطئه و جاسوسی انگلستان به دست دانشجویان انقلابی، خواستار قطع هرگونه رابطه با روباه پیر شدند.
کد خبر : ۴۶۱۳۶

 به گزارش صراط به نقل از فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تبریز آمده است: اگر نبود حسین (ع) و اگر نبود محرم، بی‌شک تعابیری مانند قیام، انقلاب، ظلم ستیزی، آزادگی و شهادت مفهوم واقعی پیدا نمی­کرد، قیامی که مصداق کامل و تمام بسیاری از این ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است.
در جامعه‌ای که مملو از ظلم، ستم و انحراف‌های فکری و عقیدتی بود، حسین (ع) با هدف اصلاح در امت جدّش و مبارزه با ظلم و ستم قیام کرد تا مستکبران زمان را که در برابر فرمان و دستور الهی سر باز زده و تکبر می‌ورزیدند رسوا کند و احیاگر حکومت رسول الله باشد، قیامی که نهالش با خون حسین (ع) و یارانش سیراب شد و امروز درختی است مستحکم و با ریشه، درختی که ثمرهایش آزادی و آزادگی، امر به معروف، نهی از منکر، تعظیم به شعائر الهی و ظلم‌ستیزی و جدال بی‌پایان با متکبران، شهادت‌طلبی و .. است.
بر ما پیروان و عاشقان آن حضرت نیز لازم است که با تاسّی از سیدالشهدا (ع) در برابر مصادیق ظلم، ستم و استکبار، اعم از داخلی و خارجی ایستادگی کرده و گامی عقب نگذاریم.
در هفته‌های گذشته شاهد اقدام نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بودیم که با تصمیمی برآمده از مطالبه عموم مردم، اگر چه دیر هنگام، رای به اخراج سفیر دولت استعمارگر انگلیس از میهنمان دادند.
پرونده دولت بریتانیا از دیرباز در تاریخ ایران، بر احدی از این ملت آگاه پوشیده نیست، دولتی که نامش تداعی‌کننده حیله‌گری، خیانت و ظلم است، آتش خشم ملت ایران از نقش‌آفرینی این دولت در مسئله تنباکو، جریان مشروطه و انحراف آن، مقابله با جریان ملی شدن صنعت نفت و به زانو درآوردن دولت وقت ایران، ایجاد قحطی در ایران و قتل عام مردم به واسطه آن، کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت وقت و بازگرداندن شاه خائن و ... همچنان شعله‌ور است.
نقش بارز دولت انگلیس در اغلب جریانات علیه ملت ایران، حاکی از روحیه‌ای ذاتی مبنی بر ظلم، ستم و توطئه‌چینی در دولت انگلیس در طول تاریخ است، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز در موارد متعدد مثل جنگ تحمیلی، تحریم‌های بین‌المللی از اول انقلاب اسلامی تا به حال در راستای فشار آوردن بر ملت مقاوم ایران، ایجاد و دامن زدن به اختلافات داخلی، قضیه حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در سال 1359 و شهادت تنی چند از هم میهنانمان، موضوع هسته‌ای ایران و ... همگی مؤیدی بر این ادعا است.
سال گذشته، در چنین روزهایی خبری جانسوز ملت شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد، شهادت مظلومانه دکتر مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای ایران به دست عوامل تروریستی مزدور آمریکا و اسرائیل عاملی شد تا یک‌بار دیگر دول غربی به ظاهر صلح طلب و طرفدار حقوق بشر، چهره کریه و زشت خود را به جهانیان نشان دهند.
آنچه در این بین خاطر بسیاری از مردم را آزرد اظهار نظر صریح وزیر امور خارجه انگلستان در تایید این گونه اقدامات برای متوقف کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بود از این رو در سالگرد آن حادثه، عده‌ای از فعالان جنبش دانشجویی به همراه گروهی از دانشجویان، ظلم‌ستیزانه در مقابل سفارت انگلستان در تهران با توجه به اتخاذ سیاست‌های ظالمانه پیدا و پنهان آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران که ردپای آن در مسئله هسته‌ای، ترور دانشمندان، سازماندهی جریانات فتنه 88 و تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بسیاری موارد دیگر کاملا مشهود است، خواستار تعطیلی کامل این سفارت و قطع روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت انگلستان بودند، خشم انقلابی ملت ایران در خروش این دانشجویان مجاهد تجلی کرد که با لبریز شدن صبرشان با وجود عدم برنامه‌ریزی قبلی وارد محوطه داخلی سفارت انگلستان شدند که با اقدام نیروی انتظامی، ساعاتی بعد از محل خارج شدند.

در ادامه این بیانیه موارد نیز مورد تاکید قرار گرفته است:
-تجمع این دانشجویان که برگرفته از قیام و تفکر حسینی در راستای مبارزه با یکی از مصادیق بارز ظلم، ستم، استعمار و استکبار در جهان امروز است، برآمده از مطالبه عمومی ملت ایران برای تنبیه آن کشور است و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تبریز نیز همگام و همراه با سایر اقشار ملت خواستار قطع روابط و تعطیلی سفارت انگلستان در تهران است.

-اقدام مجلس شورای اسلامی در اخراج سفیر انگلستان در تهران امری پسندیده و برآمده از مطالبه عمومی ملت است، جای آن دارد که نمایندگان مجلس گام فراتر نهند و با اقدامی انقلابی، مسئله قطع روابط و تعطیلی کامل سفارت انگلستان در تهران را به جد پیگیری کنند، از دستگاه سیاست خارجه نیز انتظار می‌رود در راستای همین مطالبه مردمی گام بردارد.

-شورای امنیت سازمان ملل در عملی عجولانه، اقدام به محکوم کردن این قضیه کرد، سؤال جدی ما از این نهاد بین‌المللی که بارها با مصوبات و رویکردهای دوگانه، مشروعیت قانونی خود را زیرسئوال برده این است که چرا در قبال موارد مشابه گذشته از جمله حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان، هلند، سوئد و حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل عراق توسط نیروهای آمریکایی و ربایش دیپلمات‌های ایرانی هیچ موضع گیری انجام نداد.
چرا در مورد ترور دانشمندان هسته‌ای ایران که صراحتاً از جانب مسئولان برخی دول غربی مورد تایید قرار گرفت هیچ اقدامی صورت نگرفت.
آیا غیر از این است که سازمان ملل و شورای امنیت صرفاً ملعبه‌ای در دست قدرت‌های مستکبر و ظالم فعلی هستند تا به وسیله آن خون ملت‌های آزاده جهان را در شیشه کنند و به مطامع خود دست یابند.
-ضمن حمایت کامل از دانشجویان تجمع‌کننده در مقابل سفارت انگلستان و به خصوص شورای متحصنان لانه فتنه‌گری روباه پیر که به حق و با بصیرت به مبارزه با مصادیق ظلم و ستم در زمان برخاسته‌اند تقاضامندیم با سعه‌صدر و تدبیر بیشتر تا نیل به اهداف تعیین شده این جریان، مقتدرانه در برابر فشارهای موجود در فضای داخلی و بین‌المللی ایستادگی کنند، حق مطالبه نمی‌شود و به دست نمی‌آید مگر با استقامت و حضور در صحنه.
-در پایان اعلام می‌داریم که ملت شهیدپرور ایران همچون گذشته استوار در مقابل دشمنان ایستاده است و در این راه لحظه‌ای عقب نخواهد نشست که منش و تفکر ما، منش و تفکر خمینی کبیر است و فرزندان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون در راستای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی امر ظهور مجاهدت خواهند کرد که « آینده از آن امت اسلام است.»

اسامی دانشگاه‌های صادرکننده بیانیه به این شرح است:
بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های زیرمجموعه دفتر تبریز