۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
علیرضا فرقانی

ما از جنگ استقبال می کنیم

کد خبر : ۴۶۸۴۵

جنگ، مفهومی است همزاد بشر. مفهومی که در طول تاریخ مصادیق مقدس و نامقدسی را در اقصی نقاط کره زمین به خود دیده است. هرچند در اکثر جنگ ها در دو طرف جبهه گروه های باطلی قرار داشتند اما بودند جنگ هایی که یک طرف آن جبهه حق بود و دفاعشان مقدس. آنانی که جنگشان مقدس بود هرگز آغازگر جنگ نبودند اما بعد از مورد حمله قرار گرفتن بلادرنگ مترصد پاسخ دادن می شدند و جنگ دوطرفه می شد.

برخی از صاحبنظران غربی جنگ را بواسطه چرخش قدرت مایه پیشرفت می دانند. برخی دیگر جنگ را در عصر نوین مسبب گردش مالی صنایع جنگی و دفاعی و به تبع آن شکوفایی اقتصادی تحلیل می کنند و برخی دیگر جنگ را تحسین می کنند به خاطر از بین رفتن ضعیفان و باقی ماندن قدرتمندانی که می توانند دنیا را آباد کنند.

اما اسلام نظری غیر مکاتب دیگر دارد. اسلام جنگ را نه به خاطر چرخش قدرت و یا مسائل اقتصادی بلکه تنها دلیل جنگ را دفاع از عقیده می داند. عقیده ای که اگر مقدس باشد کشته شدن در راه آن "شهید" محسوب می شود و شهدا "عند ربهم یرزقونند". تا پیش از اسلام جنگ مفهومی شوم بود و ترسناک. شوم به دلیل ویرانی و مرگ و میرش و ترسناک به دلیل عواقب غیر قابل پیش بینی آن.

اسلام شومی جنگ را این چنین مهار کرد و به کام مجاهدین شیرین : "لَّا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ" (نساء95)....... هرگز افراد با ایمانی که بدون بیماری و ناراحتی، از جهاد بازنشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند، یکسان نیستند!

اسلام همچنین ترس را از دل مومنین این چنین زدود که: "كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ مَعَ الصَّابِرِينَ" (بقره249).......چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند! و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان است.

اما از آنجایی که رویارویی حق و باطل تا قیامت ادامه خواهد داشت، خداوند همواره مومنین را توصیه کرده است که جهت ارهاب و مواجهه با کفار در حالت آمادگی کامل قرار داشته باشند و این چنین فرمود: "وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّـهِ وَعَدُوَّكُمْ (انفال۶۰)..........هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها دشمنان آماده سازید و همچنین اسبهای ورزیده برای میدان نبرد، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!

اسلام برعکس دیگر مکاتب که جنگ را تنها در راستای اهداف نفسانی و به شرط پیروزی توصیه می کنند، جنگ را فارغ از پیروزی یا شکست تنها به شرط جنگیدن در مسیر مرضات الله برای هر مسلمانی واجب کرده و این چنین دستور داد که: "كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ (بقره۲۱۶)......... جنگ بر شما مقرر شد

مسلمانان در مکتب اسلام این چنین آموخته اند که وقتی با دشمن در تمام زمینه ها روبرو می شوند لحظه ای حتی تصور عقب نشینی و تسلیم به ذهنشان خطور نکند و خداوند همواره مومنین بزدل را از عقب نشینی انذار می دهد که: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ ﴿١٥﴾ وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّـهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ" ﴿١٦﴾ انفال ........ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که با انبوه کافران در میدان نبرد روبه‌رو شوید، به آنها پشت نکنید و فرار ننمایید و هر کس در آن هنگام به آنها پشت کند -مگر آنکه هدفش کناره‌گیری از میدان برای حمله مجدد، و یا به قصد پیوستن به گروهی (از مجاهدان) بوده باشد چنین کسی به غضب خدا گرفتار خواهد شد؛ و جایگاه او جهنم، و چه بد جایگاهی است!

اما آمریکا و دولتمردان آن که سالهاست برای ایران اسلامی رجز می خوانند و هر رئیس جمهوری غایت اقتدار خود را در تهدید ایران می داند و رویای جنگ با ایران خواب آشفته آنان شده بایستی برخی نکات را جهت یادآوری به ایشان متذکر شد.

آمریکا باید بداند که در صورت حمله به ایران پاسخ دادن به آمریکا بر اساس آموزه های دینی بر مسلمین واجب است و لحظه ای در انجام وظیفه شرعی خود کوتاهی نخواهند کرد.

آمریکا باید بداند که اگر مردم آمریکا را به بهانه های واهی جنگ های احتمالی و با هزینه های گزاف برای جنگ 2001 و 2012 و 20۳۵ آماده می کند، در مکتب شیعه هر فردی از دوران نوجوانی منتظر ظهور است و از ملزومات آن آمادگی برای جنگ و جهاد.

آمریکا باید بداند که اگر به ضرب حقوق ماهی ۹ هزار دلار جوانان آمریکایی را برای جنگ در دیگر کشورها اغوا می کند ما چنین آموخته ایم که اگر جهاد نکنیم و یا در آرزوی جهاد نباشیم و بمیریم در نوعی از نفاق مرده ایم و این نوع از مرگ برای ما ننگ است و آرزوی جهاد و جنگ افتخار ماست.

آمریکا باید بداند که فرزندان روح الله و یاران سیدعلی مانند دیگر جوانان کشورهای همسایه نیستند. هرچند آنان مسلمانند اما هرگز حضرت علی(ع) را درک نکردند که فرمود: "هيچ قومي در خانه ي خود مورد حمله و هجوم قرار نگرفت، مگر اينكه ذليل شد." پس ما چنین آموخته ایم که نباید جنگ را به خانه کشید و بایستی در سریعترین و مطمئن ترین حالت ممکن زمین بازی را جایی غیر از خانه خود تعریف کنیم.

آمریکا باید بداند که هستند جوانان حزب اللهی که در صورت حمله آمریکا به ایران، زمین بازی را فراتر از ایران تعریف کرده و ظرف کمتر از 48 ساعت تمام 112 کشوری که آمریکا در آنها پایگاه نظامی دارد مورد حملات انفجاری و استشهادی قرار خواهد گرفت.

و در نهایت آمریکا باید بداند که اگر جوانان آمریکایی از ترس مرگ شعار "stop the war" را سر می دهند، فرزندان روح الله نه تنها هرگز از جنگ فرار نمی کنند بلکه همواره این دعا را بر لب دارند که " اللهم الرزقنا شهادت فی سبیلک ".

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۷
۱۲
خدا كنه كشوري هوس جنگ با ايران بكنه تا به بهانه آن اسرائيل را درسته خاك كنيم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اگه احساس میکنی زورت خیلی زیاده بهانه به اندازه کافی هست برو با خاک یکسانش کن وگرنه بیخود شعار نده !
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
شهید چمران: وقتی شیپور جنگ نواخته شود فرق بین مرد و نامرد، تشخیص داده میشود

هنوز مردانی از سرزمین پارس هستند که شرف و خاک ایران را پاسداری کنند .

ترسو ها ساکت باشند !
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۳
۱۰
از این به بعد سکوت را کنار گذاشته حتی در مقابل تهدیداتشان تهدید می کنیم.
ایرانی(نه عرب)
|
United States of America
|
۱۶:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۵
تو خیلی ........... که از جنگ استقبال میکنی.البته باید هم استقبال کنی.نون تو و امثال تو همیشه توی تنور جنگ و آشوب و وحشت پخته میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۳
۵
کاش اقای علی رضا فرقانی بفرمایند که مستاجر هستند یا صاحبخانه؟ ، شغل شریفشان چیست ؟ متاهل هستند یا مجرد ؟
چقدر در آمد دارند؟ از تورم و گرانی و سختی معیشت و آلودگی هوا و ... خبر دارند یا نه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۲
۱
بله دیگه باید هم از جنگ استقبال کنی ! نتیجه هشت سال جنگ چی بود !؟ یکسری شهید دادیم و یه عده فرصت طلب هم خوب استفاده کردن از این مزایا . اگر اون همه روحیه بسیجی بعد از انقلاب توی کار استفاده میکردیم الان از ژاپن جلو زده بودیم . در شرایط جنگ و پس از است که یک عده که هیچ تخصصی ندارند در امور غیر مرتبط منصوب میشوند بخاطر رابطه نمونه بارزش سردمدارن ورزش کشور . توی هر اداره هم یه دکترای اقتصاد باید بره زیر دست کسی که دانش کافی نداره ولی به واسطه همون جنگی که شما براش بیتابی میکنید یه پستی گرفته ! شما اگر خیلی مردی و روحیه بسیجی داری کار خودتو توی همون اداره درست انجام بده مردم آواره نشن ثوابش از صدتا جهاد بیشتره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نتیجه 8سال جنگ 22نجنگیدن با قدرتهایی است که دیگر جرات جنگیدن ندارند.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
مشخص میشه عزیزم جرات دارند یا ندارند.
محمد ادیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۱
سلام. داشتم خبرها رو یه نگاهی مینداختم به اسم آقای فرقانی برخوردم. بیشتر دقیق شدم و چند خبری که اخیرا ایشان درگیرش بودن رو میخوندم. برادر من شما که توی اون ماجرا در کیش کتک نخورده بودی مثل بچه هایی که می دوند پیش مادرشون و گلایه بچه های همسایه رو می کنند شده بودی بعد حرف از جنگ میزنی. شما که کتک نخوردی وضعت اینه جنگ بشه چی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
راست ميگي برو فلسطين بجنگ اينقدر حرفهاي نامربوط نزن.جنگ نه براي برنده ونه براي بازنده جز ويراني وكشتار چيزي ندارد احتمالاتو نياز به روانشناس ودرمان داري كه از جنگ استقبال ميكني.
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۸
۱
دلت جنگ میخاد برو غزه 8سال جنگ برای هفت ط پشتمون بسه..........
maral
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰
۴
۸
lمتاسفانه دوستان باید با دقت بیشتری نظر بدهند همه صحبت ایشان درباره حمله احتمالی به ایران است نه تجاوز از طرف ما.اقای فرقانی استفاده کردیم.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۸
۰
سلام اقای فرقانی
اینقدرازجنگ کردن نگویید اگر در جنگ بودی میدانی چه بود اکرذرجنگ نبودی دنبالش نباش مشکل عزیزان 8سال دفاع مقدس هنوز مانده
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۲
۲
و که از جنگ استقبال می کنی بلند شو برو افغانستان تا زودتر از شر امثال شما راحت شویم
نوید
|
Netherlands
هیچ کس از جنگ خوشش نمی آید مگر دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی و اسرائیلی که می خواهد انبار شرکت های اسلحه سازی خودشون رو خالی کنند .
ولی ما در صورت حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی ، مشت محکمی بر دهانشان خواهیم زد . انشاالله .
Ali
|
Malaysia
|
۰۵:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
ای کسانی که میخواهید در صورت وقوع جنگ فداکاریها کنید ، بدون جنگ در حالت صلح و آرامش 20% از همون فداکاری رو برای اسلام و ایران انجام بدید به روح محمد(ص) بعد از 1 سال از آمریکا پیشرفته تر میشیم . 30 میلیون آدم 1 سال فداکاری کنند و کار کنند درست همه چیز درست میشه . چرا حتما باید جنگ درست کنید و بعد برید تیکه تیکه بشید تا فکر کنید کار کردین ؟
نوید
|
Malaysia
موافقم .
هر کسی در هر جا و مسئولیت و جایگاهی یکسال وظیفش رو درست انجام بده و این حس خستگی مفرت رو کنار بزاره و واقعا کار کنه .
هر کسی که در مسئولیتش کم کاری می کنه ، منافقه ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
بابا منظورش اینکه تو تهران در دفتر سایت حاضر است بجنگد.
سعید
|
Canada
|
۰۳:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
همه میدانند که شما از جنگ و درگیری خوشتان میاد جنگ و دشمن نباشد شما چطور سرپا می مانید باید حتماً چیزی باشد که همه خرابکارهای ها و ندانم کاری و سوء مسئولیت هایتان را گردن آن بیندازید. باید فضای امنیتی و جنگی باشد که هر مخالف و منتقدی را به اتهام هم نوایی با دشمن و برهم زدن وحدت جامعه سرکوب و خفه کنید.(البته منظور از وحدت یعنی همه تحت امر شما بودن) بواقع جتگ برای شما رحمت است. دیدیم که ........................................ به اینجا رسیدیم که مردم شبها در بانکها می خوابند برای تبدیل پولشان به سکه طلا و ارز. آن از بهره وری منابع نفتی و گازیتان است. آن از آمار بیکاری باید مقدمه جنگی را شروع کنید تا همه اینها ماستمالی بشود و خودتان به وحدتی برسید.
نوید
|
Canada
شما کانادا رو بغل کن ، عزیز . نمی خواد غمخوار ملت ایران باشی ...
سعید
|
Canada
نوید جان زمان شاه هم خیلی از انقلابیون و سران انقلاب در فرانسه و آمریکا و سایر کشورهای خارجی بودند به آنها هم همین رو میگفتی؟
شما وکیل وصی ملت ایران هستید که تایید کردید غمخوار میخواد یا نمی خواد؟
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۱
۰
مهمترین سلاح ما در برابر زورگویان فقط و فقط ایمان است ...
متاسفانه در دنیایی زندگی می کنیم که یک رژیم بی اصل و نسب صهیونیست ، بمب اتم تولید می کند و عضو آژانس انژی اتمی نیست ! آدم ها ( فلسطینی ) را براحتی آب خوردن می کشد و به هیچ مدعی حقوق بشری بر نمی خورد !
در کشور بحرین براحتی زن و مرد و بچه را می کشند هیچ کسی چیزی نمی گویید و همه دنبال تخریب سوریه هستند !
در اغتشاشات ایران ، منافقین می آیند و براحتی یک دختر و یک مرد را در خیابان به ضرب گلوله از پای می اندازند و در آمریکا همین منافقین جلوی کنگره آمریکا راهپیمایی می کنند !
دولت امریکا و رژیم صهیونیستی براحتی بمب اتم دارند و ایران را به حمله نظامی تهدید می کنند !
ایران که عضو آژانس انرژی اتمی است و در نیروگاه های اتمی دوربین نصب کرده اند و هی بازرسانشان می آیند و می روند ، متهم می شود که می خواهد یک روزی ! یگ جایی تحقیقات اتمی - نظامی انجام دهد !
جالبتر اینجاست که جدیدا فرمایش کرده اند می خواهیم از انبار موشک ها و لانچر و ... ایران بازدید کنند !!! خوب یک دفعه بجای آژانس انرژزی اتمی ، بگویید آژانس جاسوسی در جهت پیشبرد اهداف آمریکا ...

خلاصه کم نیست از این نوع نمونه ها ...

ولی در نهایت این رو بدونیم که اگر آمریکا فکر می کرد می تواند یک دقیقه دیگر به ایران حمله کند ، حمله می کرد .
نه این که بعد از چند سال که به خیال خودش آمد عراق و افغانستان را گرفت تا ایران را محاصره کند ؛ از عراق اثباب کشی کرده و داره میره ...

ایرانی از هر قوم و قبیله و دسته و گرایش سیاسی در برابر دشمن خارجی ، بخصوص آمریکا و اسرائیل ، یکپارچه خواهد شد و درسی به آنها خواهد داد تا ویتنام را برای همیشه به فراموشی بسپارند و با شنیدن نام ایران و ایرانی به لرزه بی افتند .

درضمن در طول تاریخ آمریکا اگر دقت کنید ، آمریکا با هیچ کشوری که ارتش منظم و نیروهای نظامی داشته باشد ، وارد جنگ نشده است .

یا حق .
ستار خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
صراط جون ! نظر من رو لولو برد.