۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
بروز و افول فتنه 88 در یک نگاه

نقش مردم در بیماری اجتماعی فتنه

در مورد فتنه ۸۸،بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از انتخابات و پذیرش شکست توسط سایر کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات باز هم شاهد تقاضاهای مکرر موسوی و برخی هم فکران اش برای تشکیل اجتماعات به بهانه های مختلف بودیم.
کد خبر : ۴۶۸۸۷
"صراط" - سرویس سیاسی/ امام خامنه‌ای با یادآوری وقایع تلخ فتنه ۸۸ فرمودند:"این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌ای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد."

از خصوصیات "بیماری" این است که همیشه احتمال عود مرض در صورت نقص یا عدم کارکرد مناسب سیستم ایمنی وجود دارد.اگر فتنه ۸۸ را به فرموده رهبر معظم انقلاب یک بیماری تاریخی در نظر بگیریم، بررسی عوامل موفقیت سیستم در شکست و درمان آن، نه تنها برای ثبت در تاریخ پر فراز و نشیب میهمن اسلامی مان و استفاده آیندگان مفید خواهد بود بلکه به عنوان راهکاری مدون برای مبارزات سایر ملت های مسلمان منطقه که ایران را به عنوان الگویی مقتدر و پیشتاز می شناسند،نیز مثمر فایده خواهد بود.
"مردمیکی از منابع مهم قدرت سیاسی در هر جنبشی محسوب می شوند. آن ها مهارت های خود را به طور رایگان در اختیار جنبش می گذارند و به گسترده تر شدن صفوف آن کمک می کنند. داوطلبان، پیاده نظام جنبش خشونت پرهیزاند و جنگجویانی هستند که در نهایت جنبش را به پیروزی می رسانند."

جملات بالا اولین درس مطرح شده در کتاب مبارزه خشونت پرهیز،راهنمای انقلاب های مخملی جین شارپ است.شاید امروز که مرحله گذار از فتنه را نیز پشت سر گذاشته ایم، کسی به اهمیت درک همگانی افراد جامعه، از استراتژی دشمن توجه نداشته باشد اما این موضوع اکنون که در آستانه انتخاباتی دیگر قرار داریم با در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه و جهان پیرامون،ضروری می نماید.

سه منبع اصلی برای انقلاب مخملی عبارتند از منابع انسانی،منابع مالی و زمان.منابع انسانی برای ایجاد توانایی سازماندهی و انجام حرکات عمومی مهم می باشند و دسترسی به منابع مادی یک جنبش را قادر می سازد که حتی تحت سرکوب شدید نیز عملکرد مناسب داشته باشد. منبع سوم، زمان است که یک منبع محدود برای هر دو طرف درگیر در مناقشه و جهانشمول می باشد.

انقلاب سبزها از حمایت بازار و بازاریان وطنی چندان برخوردار نبود و در عوض تا آنجا که می توانست وابسته به کمک های بیگانگان بود و به این ترتیب بزرگ ترین ضربه را به بدنه خود وارد کرد چرا که تمام گروه های بین المللی و کشورهای خارجی منافع و اهداف خاص خود را دنبال می نمایند و بسیار مهم است که یک جنبش بی خشونت برای دسترسی و جذب سرمایه گذاران از اهداف منطقه ای خود دور نشود.البته این اولین بار نبود که با برملا شدن منابع تامین کننده نیازهای مادی یک جنبش، ماهیت و اهداف آن با شکست مواجه می شد.در انقلاب مخملی صربستان (اتپور ،۲۰۰۰)به هیچ یک از کارمندان و داوطلبین فعال شناخته شده حقوقی به طور علنی پرداخت نشد تا چهره های انقلاب، مردمی جلوه کنند و سوالی در اذهان عمومی در مورد نحوه بدست آوردن منابع مادی ایجاد نشود.

مسئله تعیین کننده بعدی زمان است.در مورد فتنه ۸۸،بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از انتخابات و پذیرش شکست توسط سایر کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات باز هم شاهد تقاضاهای مکرر موسوی و برخی هم فکران اش برای تشکیل اجتماعات به بهانه های مختلف بودیم.با توجه به این که این گروه از معترضین دیگر امیدی به تغییر نتیجه انتخابات نداشتند این سوال در اذهان عموم مردم ایجاد شد که هدف از این اقدامات چه بوده است؟اگر هدف تنها پیروزی در انتخابات آن هم با رای مردم بوده که این قضیه تمام شده است ولی اگر هدف از شرکت در انتخابات از ابتدا مطلب دیگری بوده باشد رفتار آقایان قابل توجیه است.تنها در این صورت است که مصاحبه نکردن اقای موسوی با خبرنگاران و اعلام موفقیت ایشان در انتخابات پیش از شمارش آراء توجیه پذیر است.زمان یک منبع محدود و غیر قابل بازیابی است. یک جنبش می تواند اعضای بیشتری بپذیرد یا پول بیشتری بدست آورد اما زمان از دست رفته غیر قابل بازیابی است.با برگزاری آرام و بدون مشکل مراسم تحلیف و تنفیذ احمدی نژاد عملا زمان مبارزه سبزها هم به پایان رسید.

حال رسیدیم به تنها عامل باقی مانده و مهم ترین حامی هر جنبش...مردم!مهمترین بخش بدنه انقلاب مخملی مردم هستند.امروز دیگر همگی به صورت عملی با تکنیک های عضوگیری و درگیر نگاه داشتن افراد جامعه آشنا هستیم.ایجاد درگیری های عاطفی بین مردم و رواج شایعات سیاه(اخبار کذب با منابع مخدوش عمدی) از مهمترین راهکارهای حفظ جمعیت هوادار می باشد و این بحرانی نیست که حاکمیت بتواند با بهره گیری از نیروهای امنیتی و نظامی کارآزموده،به جنگ اش برود.مردم دوست دارند که بخشی از یک امر مهم باشند و با توجه به این که همیشه گروهی از برخی سیاست های نظام صدمه دیده اند، جنبش اصلاح طلبی که توان دگرگون کردن جامعه را دارد می تواند از دید بسیاری از مردم امری مهم قلمداد شود. از این گذشته شرکت در یک جنبش می تواند تغییری در زندگی معمولا خسته کننده و کسالت بار مردم به وجود بیاورد.اما شرکت کنندگان در اجتماعات به اصطلاح آرام انقلابیون سبز مشاهداتی داشتند که موجب شد اکثر افراد ،حاضر به شرکت مجدد در خلق چنین صحنه هایی نباشند و حساب خود را از آشوبگران جدا کنند.شاید اگر فرماندهان جنبش سبز ضرورت خشونت پرهیز بودن اقداماتشان را رعایت می کردند، با ریزشی با این شدت روبرو نمی شدند.از طرفی زنگ های شکست جنبش سبز زمانی به صدا در آمد که بخشی از بدنه اجتماع که به هر دلیلی اعم از نارضایتی های صنفی یا بی عدالتی های اجتماعی و یا حتی تحث تاثیر تبلیغات جنجالی به نوعی حامی جنبش محسوب می شدند،با خواسته ها و اهداف رهبران انقلاب مواجه شدند که دیگر در ادعا نیز نمی توانستند یکدیگر را تحمل کنند.اتفاقات رخ داده در عاشوراء ۸۸ مسئله ای نبود که قاطبه ملت مذهبی ایران به سادگی از کنار آن عبور کنند.حمله به جایگاه مقام شامخ رهبری در جمهوری اسلامی که به اذعان دوست و دشمن از جایگاه کاریزماتیک و قدرتمندی در دل مردم برخوردار بوده و هستند کار را به جایی رساند که خود مردم در ۹ دی در نهایت جنبش سکولار سبز را ذبح کردند.

از دیگر مشکلات بزرگ انقلاب سبز رهبری آن بود. رهبران سیاسی، مذهبی و اجتماعی بزرگ در طول تاریخ غالبا این سه خصوصیت را دارا بودند:

نمای آینده : که ممکن است در گستره وسیعی از حامیان مشترک باشد.

قدرت شخصیت ( کاریزما ): شامل قدرت تصمیم گیری ، برانگیختگی و یافتن مقصد است.

کنترل نفس : رهبران بزرگ از قدرت خود در جنبش سوء استفاده نمی کنند.

رهبری، فرآیند تاثیرگذاری ، ایجاد انگیزه و قادر ساختن افراد و گروه ها برای رسیدن به هدف می باشد. رهبران بر روشی که افراد در مورد ایده آلها ، امکانات و ضروریات ذکر می کنند تاثیر می گذارد . نقش رهبر جنبش بی خشونت دو جنبه است :

تصمیم گیری هایی که جنبش را شکل می دهد و ایفای نقش به عنوان نقطه اتکا و منبع انگیزه، شجاعت و شفاف کردن هدف.هیچ مدل جهانی برای رهبری موفق در انقلاب های مخملی وجود ندارد!معمولا قدرت های بزرگی که انقلاب های مخملی را مدیریت می کنند از افرادی که خصوصیات ذکر شده در بالا را داشته باشند حمایت نمی کنند چون امکان این که بعد از موفقیت جنبش، از دخالت های آنها در امور داخلی آن کشورها به اتکا مردم جلوگیری شود زیاد است.اصولا هدف از به راه انداختن انقلاب مخملی براندازی حکومت هایی با رهبران غیر وابسته و مستقل است که امکان دست اندازی کشورهای قدرتمند و استعمار گر به منابع کشورشان را محدود یا قطع کرده اند.

قطعا فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امروز می تواند کارگشای مشکلات بسیاری از ملت های انقلابی منطقه باشد که با مسائلی مشابه مشکلات ملت ایران با مستکبرین تمامیت خواه و ضد مردم مواجه هستند:

"در هر نقطه از جهان چنان چه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یک نسخه کلی برای تمام ملتهاست، که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم الشان، آن را به صورت عملی اثبات کرد.
آن معجزه‌گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می آورد و با وجود همه سختی ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد."


نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۶
۲۸
فرزندان بسیجی ولایت ، تحرکات سران فتنه جدید رو که عمیق تر هم هست و یه جورایی هم با فتنه گرای قبلی هماهنگ هم شدن ، کاملا تحت نظر دارن و به وقتش ریشه شونو قطع میکنیم !!
یزید
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل اگه منفی هاتو ببینی متوجه میشی اونایی که بهشون بد گفتی قدیم و جدید بهت منفی دادن .. مااااااااااااااااا
م.ا.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۷
۲۸
امام خامنه ای (حفظه الله التعالی) :

در میدان سیاسی، فتنه سال 88 را جوان های ما خواباندند. بیش از عوامل گوناگون دیگر، جوان های ما، همین شما دانش آموزها، همین شما دانشجوها نقش داشتید؛ والا فتنه، فتنه بزرگی بود. من به شما عرض کنم؛ چند سالی که بگذرد، آن وقت قلم های بسته شده آگاهان بین المللی روان خواهد شد، باز خواهد شد، خواهند نوشت. ممکن است من آن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال 88 بود. این فتنه خیلی چیز مهمی بود، قصدشان خیلی قصد عجیب و غریبی بود؛ درواقع می خواستند ایران را تسخیر کنند. اینهائی که عامل فتنه بودند- توی خیابان، یا بعضی از سخنگویانشان- اغلب ندانسته وارد این میدان شده بودند؛ اما دست هائی اینها را هدایت می کرد، نمی فهمیدند. حالا این که چطور بعضی ها وارد این میدان شدند، چطور ندانسته به دشمن کمک کردند، خودش تحلیل های دقیق روانشناختی دارد؛ اما واقعیت قضیه این است که عرض کردم، این مسئله خیلی کار بزرگی بود؛ این کار را شما جوان ها به سامان رساندید.
===========================
سعید
|
Canada
|
۰۹:۴۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۲۲
۴
عکس این بنده خدایی که پلاکارد دستش گرفته هم میزاشتین. قیافه اش خیلی آشناست تقریباً جزء ثابت همه تظاهرات های مردمی!!! و همیشه هم عکس هاش هست.
یزید
|
Canada
پشت ش منم سعیدم پسر روشنفکرم ! یکی با قیافه خودت !
محمد رضا
|
Canada
فك كنم بي بي سي و فاكس نيوز مختون رو خورده
چقد آدم ميتونه كوته فكر باشه كه اينو بگه شما به خودتون ميگين ايراني چند تا صهيونيسم نشستن يه جا و دارن به ريش يكي مثل شما ميخندند و ميگن اينارو باش
سعید
|
Canada
نه فکر کنم خود همون پسر باشی یزید. خوبی عزیزم. شما قیافه خودتو ببین برادر بسیجی یزدی! بعد قیافه بقیه رو بچسب
ناشناس
|
Canada
کلآ طرفدارای نظام هفت هشت نفر بیشتر نیستند!!
یزید
|
Canada
سعید جان دلبندم لطفا قرقره نکن بسیجی مسیجی نمنه !! بالا پایین نپر ته ته فیها خالدون تو با منه حالا تو زور بزن که نیستی !
علی
|
Canada
سعید جان لازمست به یک چشم پزشک ؛ دکتر مغز اعصاب و قلب جهت جلوگیری از کور شدن کامل ؛ سکته مغزی و ایست قلبی مراجعه نمایی ؛؛
سعید
|
Canada
کشته مرده این ادبیات ارزشی ولایت هستم یزید جان بخصوص وقتی کم میارید.
یزید
|
Canada
سعیدم اینقدر به بابات نپر ... منم که مثل تو با ولایت میونه ای ندارم چرا با من بد تا میکنی !مثلا فکر میکنی با یزید بدی اح ..... ق ؟ اینقدر شقی نباش کسی که با اولاد علی میونه ای نداره (یعنی تو) قطعا باید با من باشه و بر علیه حسین ... اگه تو با ولایت حسین بودی الان هم با به ولایت اعتقاد داشتی و با سید علی بودی که نیستی پس اینقدر خودتو جر نده
سعید
|
Canada
یزید جان اتفاقاً این جماعت بیشتر از همه به یزید و یزیدیان نزدیکند برادر عرزشی. بیخود ولایت علی ابن ابیطالب رو با اینها مقایسه نکن و ارزش و مقام علی را بخاطر چهار روز لودگی و کمدی بازی و خود شیرنکی برای نظام پایین نیار نمیدونم اگر منم مثل تو از این لغات جر نده و یزید باباته استفاده میکردم صراط منتشر میکرد یا چون شما یزید جان از برادرها هستی و خودی هستی هر کلمه ای شما رو (که شایسته خودت و بزرگانت است ) منتشر میکنه

امیدوارم صراط این رو منتشر کنه
سعید
|
Canada
برای من جالبه که عزیزان شخصیت های مثل همین برادر عرزشی و ولایی مون "یزید" را درست می کنند و به بهانه لودگی هر فحشی و اهانت رو از ایشون منتشر می کنند ولی جواب بنده رو به ایشون سانسور می کنند. برادر عرزشی یزید، اونی که واقعاً .....ش یزیده شما و سایر برادران عزیز عرزشی و ولایتمدار هستید که برای توهین و تحقیق و لودگی و بقول خودت لوث کردن صحبت مخالفتون از هر اهانت و توهین و متلکی ولو توهین به اعتقادات اون شخص باشه ابایی ندارید. اونی که واقعاً یزید ....شه (ولابد ... شرعی اش هم نیست) کسی که این گل واژه ها را به اسم یزید تو قسمت نظرات این سایت میزاره و حتماً هم با چراغ سبز مسئولین این سایت که وقتی جوابی برای کسی ندارند و می خواهند به اصطلاح مخالفین و منتقدین رو کم ارزش بکنند دست به اینکار ها می زنند.

اگر فحاشی و اهانت بده و خط قرمز شماست باید برای همه بد باشه ای به اصطلاح مسلمان اخلاق گرا! نه اینکه به خودتی ها خودتون اجازه بدین هر کلمه ناشایست و ناموسی رو ادا کنند.
قبلاً هم در سایت مشابه صراط مشابه این شخصیت های لوده را دیدیم گویا این روش رسمه بین شماها
امیدوارم شرف داشته باشید و نظر منو منتشر کنید.
یزید
|
Canada
سعید جان مطمئن باش زمان علی بن ابی طالب هم بودی همین بودی و با من بودی الانم همین هستی و با منی اگه عمر یزیدیت هم طول بکشه و بعد از ظهور امام زمان عج هم زنده باشی همینطور یزیدی و با من خواهی بود ... الان واسه خودت با یه بلغورهایی که میکنی و قرقره میکنی یزید بازی در میاری زمان علی و اولادش بودی و باشی هم یه جور دیگه منافق بازی در میاری قوم بنی اسراییلی .... ضمن اینکه قطعا هیچ حکومتی به حکومتی که قراره آقامون قراره برپا کنه نمیرسه
اصلا همه اینایی که میگی بدن و در این نظر با هم مشترک هستیم پس کی خوبه ؟
علی
|
Canada
آقا سعید نمیگم این بنده خدا توهین نکرد و کارش خوب بوده ... بلکه میگم یه تاملی به کامنتای خودت بنداز ، همش سرشار از توهین و .... خطاب به اونایی که بهشون ساندیس خور و عرزشی میگی هست ، شاید اظهارات یزید بازخورد بیانات گهربار خودت باشه !!
اگه بده چرا خودت انجام میدی ؟؟
خودت که فحاشی میکنی خوبه ، اما وقتی اون زده توی برجکت کار بدیه و لودگیه ؟
در خاطرت باشه که دست روی دست بسیاره پس به کسی توهین نکن تا بهت توهین نکنن ... احترام هر کسی دست خودشه آقای روشنفکر از خودت و شخصیت خودت خجالت نمیکشی و ساندیس خور و عرزشی و هزار بی احترامی دیگه به بچه بسیجی ها میگی ؟ اونا احترامتو نگهمیدارن تو فکر دیگه ای نکن فکر نکن جوابتو نمیدن بخاطر اینه که بست روی جانماز خوابیدن و سر به سجده هستن و بقول تو عقب مونده و سر به زیر !! به جاش هم .................. ...
علی
|
Canada
آقا سعید تو که خودتو روشنفکر فرض میکنی خجالت نمیکشی به مقدسات مردم توهین میکنی ؟ (منظورم ولایته)
سعید
|
Canada
من فقط به کسانی که با لحن صحبت کردن گفتم عرزشی شما این لفظ را با گفتن اینکه پدرت یزید یکی میدونی؟ این فحش در حد فحش ناموش و در عین اهانت به دین و مذهب منه. در ثانی بنده ادعایی مثل شما در اخلاق و اسلام ندارم شما که مثل می خواهید اسوه اخلاف و اسلام باشید چرا

شما یک مورد بغیر از استفاده از لفظ عرزشی پیدا کنید که من از لفظ توهین آمیز استفاده کرده باشم. یک نگاهی هم به عبارت هایی که بکار می برید بکنید. "سوزش" "عقده ای" "قرقره نکن" "خفه شو" "منافق" " مزدور" "وطن فروش" ماشاء الله پشت سر هم از این کلمه های اهانت آمیز صرفاً و صرفاً چون جواب منطقی ندارند که به آدم بدند نثارت می کنند.
من نمی دانم شما چطوری حرفهای بنده رو با این شخص و اشخاص مشابه مقایسه می کنید. هیچ اهانتی حتی در زمینه های ناموسی نبوده که اینها فرو گزار نکرده باشند.
بخدا با این روش ها کسی جذب شماها نمیشه بلکه بدتر دور هم میشه

برادر بسیجی یزید شما مگه علم غیب داری شما فکر می کنید هر کسی با شما و مقامات نظام اسلامی مشکل داره پس با امام زمان هم مشکل داری مگه نعوذ بالله شما با امام زمان و پیغمبر و خدا یکی هستید.

یزید جان همه بد نیستند عزیزم شما چرا عادت دارید خودتون را همه عنوان کنید. کسی ایراد بنی اسرائیلی نگرفته شما جوابی ندارید ادعای ایراد بنی اسرائیلی می کنید.
سعید
|
Canada
من فقط یک نظر دارم که عکس این بنده خدایی که این پلاکارد رو دستش گرفته در تظاهرات های دیگه شماها هم هست و این آقا اصلاً شغلش همینه.

اینقدر ناراحت کننده است؟؟؟
سعید
|
Canada
اولاً من هیچ وقت از شخص آیت الله خامنه ای با بی احترامی اسمی نبرده ام.
..........................................................
خیلی از مسلمین هستند که حتی امامت را قبول ندارند. این مقدس شدن ولایت برای آنها اصلاً مصادقی ندارد

در هر صورنت ما الان موضوع بحثمان همان آقایی است که عکس این پلاکارد را دستش گرفته. من نفهمیدم احراز هویت این شخص چه ربطی به توهین به ولایت دارد
ناشناس
|
Canada
سعید خان میلیون ها نفر در ایران هستند که اصلآ شغلشون همینه. ضمنآ عکس تک تک شون رو هم دارم میخوای ببینی؟!
علی
|
Canada
سعید تو اصلا مسلمان هستی ؟
اگه هستی چه نوع اسلام و شیعه ای رو قبول داری ؟
اون اسلامی و شیعه ای که هزاران نفر از بهترین جوانان این مملکت که تو و هم مسلکات اسمشونو ساندیس خور گذاشتن قبول داری ؟

نظرت راجع به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه چیه ؟
سعید
|
Canada
ناشناس جان
اولاً فقط این شخص (که صراط بخوبی سابقه ایشان را دارد) این پلاکارد را دستش گرفت و سوژه خبرگزاری ..... (ببخشید فارس) شد.
ثانیاً بنده قبول می کنم که میلیونها نفر طرفدار شما هستند و آنهایی که 9 دی در خیابانها آمدند تمام مردم ایران بودند و همه آنها هم نه با زور یا تشویق و نه بدون تبلیغ 24 ساعته صدا و سیما بلکه بخاطر دل خودش و علاقه ای که به مفامات عالیه نظام دارند به خیابانها آمدند.
بنابراین این جمعیت اگر از مقامات ارشد نظام بشنوند که فلان کس یا فلان گروه خارج از مسیر ولایت است حتی بدون دلیل به آن شخص یا آن گروه رای نمی دهند. سئوال اینجاست که با اینهمه پایگاه مردمی چرا شواری نگهبان شما بعوض محروم کردن کاندیداهایی که به ادعای آنها تبعیت لازم از مقام ولایت را ندارند. اسامی آنها را به مردم اعلام نمی کند و از خود همین امت فهیم و همیشه در صحنه درخواست نمی کند که به اینها رای ندهید. اگر اکثریت مردم ایران گوش بفرمان شما و مقامات نظام هستند نیازی به محروم کردن کاندیدای مخالف نیست. بگذارید شرکت کند. امت همیشه در صحنه با رهنمود شما به ایشان رای نمی دهد و تکلیف خودش را میداند و خودبخود حذف میشود. نظام هم اینقدر هزینه در صحنه داخلی و بین الملل بخاطر اتهام دست چین کردن کاندیدا ها متحمل نمی شود.
ناشناس
|
Canada
به همان دلیل که افراد وابسته به القاعده یا فلان باند مافیایی مواد مخدر، و یا افراد مخالف اساس نظام سرمایه داری یا مخالف وجود اسرائیل نمی توانند در امریکا یا اروپا کاندید شوند، خب مگه مردم اروپا و امریکا شعور ندارند؟ دولت ها بگذارند یک قاچاقچی مافیایی یا یک تروریست بین المللی، و یا یک نفر از مخالفین سیاست های اساسی نظام سرمایه داری کاندید بشه و مردم بهش رای ندن!! منطقیه؟!
توقع شما مبنی بر بی قانونی و عدم نظارت اون هم در امر مهمی مثل انتخابات، توقع بی مورد و نامعقولی هست و در هیچ جای دنیا هم پذیرفتنی نیست.
ضمنآ ما هر کاری انجام بدیم دشمنان مون بهمون اتهام می زنند، ما که نباید سیاست هامون رو بر اساس اتهاماتی که دشمن بهمون می زنه انتخاب کنیم!
علی
|
Canada
سعید تو اصلا مسلمان هستی ؟
اگه هستی چه نوع اسلام و شیعه ای رو قبول داری ؟
اون اسلامی و شیعه ای که هزاران نفر از بهترین جوانان این مملکت که تو و هم مسلکات اسمشونو ساندیس خور گذاشتن جونشونو در راه اون اسلام و خط ولایت و نظام اسلامی تقدیم کردن رو قبول داری یا نه ؟
سعید
|
Canada
جناب ناشناس اولاً بحث ما راجع به شخصی بود که در این عکس پلاکارد دستش گرفته و خوب شکر خدا چون شما جوابی ندارید به این در و آن در می زنید که جواب ندهید.

در جواب نظر شما، برادر شما یک نفر را در انتخابات های اخیر آمریکا پیدا کن که کاندید شده و بخاطر این مسائل وابستگی به القاعده یا فلان باند مافیایی مواد مخدر، مخالفت اساس نظام سرمایه داری یا مخالفت با وجود اسرائیل توسط ستاد انتخابات آمریکا رد صلاحیت شده باشه و طرف شکایت کرده باشه. یک نفر برای من پیدا کن بعد ادامه بده.

بعدشم مگه اینهایی که شورای نگهبان شما رد صلاحیتشون کرده قاچاقی مواد مخدر یا عضو سازمان های تروریستی دست به اسلحه بودند. شورای نگهبان شما هم بیاد قبل از انتخابات در صدا و سیما و سایر رسانه ها دولتی اعلام کنه مردم این کاندیداها مخالف نظام ما یا مخالف ولی فقیه ما هستند و ما به شما پیشنهاد می کنیم که رای ندید و باقی کار رو به مردم بسپاره. اگر مردم به شما و شورای نگهبان شما اطمینان داشته باشند که اصلاً دلیل مورد صلاحیت نبودن کاندیدا های مخالف را هم نمی پرسند که مثلاً آبروی آنها زیر سئوال بره-- خیلی هم آبروی مخالفین برای شورای نگهبان و حکومت شما مهمه!!! و اصلاً رای نمیارند و وزنشون در جامعه مشخص میشه. توقع من خیلی توقع منطقی و معقول منتها مشکل اینه که خودتون هم میدونید که ای تظاهرات های 9 دی و 22 بهمن و امثالهم اون چیزی نیست که واقعاً شما ادعاشو دارید
علی
|
Canada
سعید من جوابی برای اون پلاکارد ندارم فقط با توجه به برداشتی که از کامنتات پیدا کردم یه سری سوال برام ایجاد شده لطفا جوابمو بده :


سعید تو اصلا مسلمان هستی ؟
اگه هستی چه نوع اسلام و شیعه ای رو قبول داری ؟
اون اسلامی و شیعه ای که هزاران نفر از بهترین جوانان این مملکت که تو و هم مسلکات اسمشونو ساندیس خور گذاشتن جونشونو در راه اون اسلام و خط ولایت و نظام اسلامی تقدیم کردن رو قبول داری یا نه ؟
سعید
|
Canada
نه علی جان شما فقط مسلمانید هر کسی هم مخالف شما باشه کافره
بنده در هیچکدام از نظراتم نگفتم این آقایی که پلاکارد دستش گرفته یا بقیه برادران ساندیس خورند. نمی دانم شما از کجا به این نتیجه رسیدید. ضمناً این بهترین جوانان!!! جدیداً ساندیس نمی خورند رد بول می خورند بخاطر همین هم بود که لانه روباه پیر رو ناخواسته فتح کردند ولی بعد دیدند خراب شد گفتند کار خود انگلیس بوده!
.....................................................
ناشناس
|
Canada
اون فردی که پلاکارد دستش گرفته یک جوان موبلند هست که بعد از این عکس هم باهاش مصاحبه کردند و گفت من به موسوی رای دادم ولی حالا با دیدن این اتفاقات، پشیمونم. اصولآ کار عاقلانه ای نیست که این فرد رو در جاهای دیگه هم نشون بدن. مگه آدم توی این مملکت قحطی هست، خب یک نفر دیگه رو میارن! متاسفانه این تهمت شما بسیار کودکانه است! و البته مردم هم به این صحبت های کلیشه ای رسانه های ضد انقلاب که همه راهپیمایان حقوق بگیر هستند و بهشون سکه و پول میدن، بیش از سی سال هست که عادت کردند و قضاوت با خودشون هست.

دانشمندان و متفکران، آزاد ترین انسان ها هستند. وقتی یک نفر مثل روژه گارودی (که نمونه های دیگه اش رو زیاد داریم) در غرب به خاطر انتقاد به هولوکاست و مخالفت با این افسانه، محکوم و مجازات میشه، دیگه وای به حال سیاستمداران شون.
اصولآ سیاستمداران مخالف اسرائیل و دشمن نظام سرمایه داری، فرصت اظهار وجو پیدا نمی کنند که حالا بخواهند کاندید بشوند. دانشمند غیر سیاسی که اون طور شد، وای به حال سیاستمدار.

هر کشوری برای تایید صلاحیت نامزدها یک ملاک و قانون داره و توقع بی قانونی در امر مهم انتخابات، در هیچ جا پذیرفته نیست.
ضمنآ مردم اگه به هیچ کاندیدایی علاقه نداشته باشند، اصولآ در انتخابات شرکت نمی کنند.
ناشناس
|
Canada
جواب من به کامنت سعید منتشر نشد !!
ناشناس
|
Canada
صراط جان چرا من هرچی کامنت دیروز گذاشتم با پرچم انگل استان منتشر شده؟! نکنه خودم رفتم اونجا خبر نداشتم، یا شاید کامپیوترم خود به خود وصل شده به سروری در انگلیس!
این اشکال دیروز شما توی سایت های دیگه برای کامنت های بنده ایجاد نشد، یعنی مشکل از سیستم بنده نبوده!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۹
۴
چرا قیافه اون نیروی مردمی که پلاکارد دستشه نذاشتین؟خودتونم میدونید تو همه عکسا هست نه؟
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۴
۲
اتفاقا انهای که به اقای احمدی نژاد رای داده ویا حمایت کردند .امروز باید بگویند ........ خوردیم به ایشان رای داده ویا حمایت کردیم. وکشور وانقلاب وملت را به سخره گرفته وبحرانهای داخلی خارجی را معلوم نیست با چه اهدافی برای ملت وانقلاب ونظام به وجود اورده و......... وامروز مثل بوش به سوی وی کفش پرتاب میشود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!1
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
سگ را اگر با شانه طلایی هم شانه بزنند باز سگ است ..
آب های راکد با دهان سگ نجس می شونند . ولی آب دریا که با دهان سگ ها نجس نمی شود
خاتمی و ه........ ؛ چپ و راست با 180 درجه اختلاف که با تمام قوا ریز و درشت آشکار و پنهانشان و آمریکا و همدستان جهانی اش با هم همسو شونند ؛ و بر علیه دولتی خدمتگزار حرکت کنند را نمی بینی ؛ اما کفش اندازی بی ادبی نادان را که اگر گناه نداشت زیرا خروارها کفش دفنش می کردنند نشانه ی بد بودن دولتی پر کار می دانی ؛ قربانت برم خدا بااین همه ی صبر و حوصله ات
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
پرتاب کفش بر دو نوع است: آنهایی که ما دوستشان داریم آنهایی که ما دوستشان نداریم.
اگر کفش به آنهایی که دوستشان داریم بخورد می شود نجس نشدن آب دریا با دهان سگ!!! در غیر اینصورت جهاد الهی است و مستحق پاداش

خدای استاندارد دوگانه شما هستید نه غربی ها! این هاله نوره جدی جدی تو نگاه شما به مقامات این نظام هست اون بنده خدا هم تعبیر شما رو از خودش میگفت!
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید آقا یکی از بندهای نوکری ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ازغربی ها ؛؛ دفاع جانانه از شیطان صفتان می باشد ؛ در آن دیاری که ظاهرش مردم دور دست ها را کشته و باطنش آتش به جان صاحب دیار می زند ؛ اگر یک قدم اشتباه بگذاری دیگر مثل انسان با شما رفتار نمی کنند. ما از نوکرها انتظار بیش ازاین نداریم
اگر به شما که مزدوری شیاطین را می کنید .......... گفته شود ؛ قطعا به آن ........ با وفا توهین شده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
منگشت جان این سوژه نوکری غرب تکراری شده عزیزم. ما عادت کردیم هر وقت علیه شما صحبتی کردیم از لغات زیبا بشنویم. کسی دفاعی از آمریکا و غرب نکرده ولی دلیل نیست در مورد ظلم و ستم شما چیزی نگیم. شما هم اگر قدرت آمریکا و غرب را داشته باشید بمراتب بدتر از آن ظلم می کنید. بدخویی غرب دلیل خوش خویی شما نیست. زمان ائمه ما حکومت اموی و عباسی هم خودش را خلیفه اسلامی می دانست و به اسم اسلام با روم درگیر بود. آیا آنها حق داشته و دارند که به ائمه ما و شیعیان تهمت مزدوری و ستون پنجم بودن غربیان بزنند.
اگر مسلمانی بجایی اینکه بخاطر نظر مخالف و منتقد به منی که نه دیده ای نه معاشرتی داشته تهمت نوکری و مزدوری بزن کمی فکر کن و اگر جواب و استدلالی دارد درست و منطقی جواب بده نه با فحاشی و اهانت و تهمت با این روشها اگر حکومتی بجایی می رسید مسلماً شوروی و اقمارش به جایی رسیده بودند.
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید عزیزم خدا وکیلی بگو گناه مردم غزه چیست ؟؟
آیا به غزه ای ها زور می گویند یا حقشون که از همه طرف بر سرشان بزنند .
آقا سعید منافقین حدود 14000 نفر که اکثر آنها مردم عادی بودنند را به شهادت رساندند وهمین حالا زیر چتر شیاطین هستند علتش چیست ؟؟؟؟؟؟
مسایل زیادنند همه را خودت میدانی اما خودرا یه خواب زده ای
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم این وسط ما چکار به غزه داریم. همه می دانند که اسرائیل در غزه ظلم می کند ولی شما اینو چماق کردید و شده ابزار دستتون. بخدا که یک نفر از آنهایی که گفت نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران راضی باشند یک مو از سر مردم غزه کم بشه. مشکل با شماست که غزه و لبنان، شهادت و جنگ و اسلام و امام زمان همه رو ابراز و وسیله حکومتتون کردین و به اسم اینها به مردم ظلم می کنید همونطور که شوروی سابق به اسم کارگر و مبارزه با امپریالیسم به مردم زور می گفت. همه اون به قول شما منافقین آدم نکشتند اگر شما تضمین بدید آن در یک دادگاه علنی با حضور مقامات بین المللی اینها محاکمه بشن و فقط اونهایی که آدم کشتند باهاشون برخورد بشه فکر نکنم کسی مخالف باشه متاسفانه شما سابقه بدی در سرکوب و کشتن افراد صرفاً بخاطر عقاید سیاسی و مذهبیشون دارید.
همه اینها هم دلیل نیست که غرب خیلی بچه خوبیه نه اونها هم از این چیزها استفاده می کنند کما اینکه شما هم استفاده می کنید. از دید دولت انگلیس شما اسم یک تروریست ایرلندی رو بعنوان اسم خیابان کنار سفارتش گذاشتید. اونها هم در بعضی موارد مقابله به مثل می کنند. اونها مثل شما هستند.

یک کلام غرب و اسرائیل آخر ظلم و ستم دلیلی هست که شما با همه قدرت و بضاعت محدودی که دارید مثل آنها باشید و از رفتار آنها برای توجیه رفتار خودتان استفاده کنید. پس فرق آنها با شما چیست؟
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا که قبول داری آمریکا و اسراییل آخر ظلم و ستم هستند ؛ باز شکر ؛ ولی دیگر باید مواظب خودت باشی که اسراییلی ها با کسی شوخی ندارن
عزیزم قدرت ما دیگر محدود نیست ؛
به نظرم شنیدی که ریگی ترورست معروف را ایرانیان به راحتی با تمام پشتیبانی های آمریکا چگونه دستگیر کردند ؛ پرنده پیشرفته جاسوسی را هم که شنیدی فریبش دادند ؛
خلاصه دستگیری بقیه جاسوس ها را هم شنیدی پس این را بدان آمریکا دیگر آن قدرت جهنمی قبلی را ندارد ؛
ایرانی ها اگر بخواهد می تواند اوباما را هم در کاخش دستگیر کنند لذا باید مواظب خودش باشد و در وپنجره ها را چند قفله وضمنا نیروهایی که از عراق برگشتند را به محافظین کاخ سیا اضافه کند ؛؛
اما ظلمی که می گویی خدا می داند که ایرانیان همیشه از حقشون گذشت کردنند و به کسی ظلم نکردنند ؛
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۲
۱۳
واقعا اقا محمد رضا راست گفتیاگه کوته فکر و احمق و روشن فکر درواقع نوکرای غرب نباشند دشمنان ایران زمین به کی وچی دلخوش باشند
زاگرس نشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۴
۱۶
فتنه بزرگی بود به بزرگی فتنه صدر اسلام شاید هم بزرگتر ؛ درآن زمان فتنه گرا بیدار و هوشیار و مواظب بودنند رسول خدا جانشینش را مکتوب نکند ؛ حتی لحظات آخر عمر شریفش قلم و کاغذی خواست تا جانشینش را برای جلوگیری از فتنه ها مکتوب کنند اما مگر گذاشتنند .. البته رسول خدا ده ها بار مشخصات جانشینش را به امتش مثل روز روشن بیان فرموده بود . ضمنا واقعه غدیر را هم داریم اما بجز تعدادی انگشت شمار بقیه فریب شیطان را خوردنند .
اما در این ایام امام فقط چند بار نزد تعدادی محدود شاید به اندازه انگشتان یک دست مشخصات رهبری را داده بود همه دیدند و دیدیم که مجلس خبرگان با یک حرکت خدایی امام را مشخص نمودند . و مردم بیعت کردن و به خوبی هم روی بیعتشان محکم و استوار ایستادنند .
اما فتنه سال 88 از چند ماه قبل از انتخابات کلید تقلب در انتخابات بوسیله دشمنان خارجی و بعضی از خواص داخلی زده شد .
به نظرتان چرا در این قضیه چپ ؛ راست ملی مذهبی ؛ سلطنت طلب و منافق ......
با هم همدست شدند ؟؟؟؟؟؟
چرا قبل از پایان وقت قانونی رای گیری همزمان رسانه های خارجی و داخلی پیروزی میر حسین را اعلام نمودنند ؟؟
چراجناب هاشمی نظراتش را در خصوص انتخابات و وقایع بعد از انتخابات مکتوب و رسانه ای نمود ؟؟؟؟؟
چرا خانم رییس خبرگان در روز انتخاب جلوی دوربین گفتن اگر میر حسین پیروز نشد انتخابات را باید باطل کنند ؟؟؟؟؟
چرا با توجه به قوانین موجود و دستور امام خامنه ای مخالفان راه اشتباه و بی قانونی را در پیش گرفتنند ؟؟
و ده ها چرای دیگر ؟؟؟؟؟؟
در صدر اسلام امام علی بعد از 20 سال به حق خداییش رسید اکثر خواص جزء ثروتمندان شدند ؛ مشاهده کردنند که علی قصد بر زدن زندگی راحتشان را دارد با تبلیغات نه به وسعت تبلیغات امروز توانستنند مردم را فریب دهند و جنگ های ناخواسته ای منجمله جنگ جمل را به خلیفه وقت تحمیل کردنند ..
اما امت این دوران گرچه در جبهه مخالف افراد انقلابی و خواص زیادی بودنند و تبلیغات خارجی و داخلی هم به نفع آنان بود چه عاملی باعث شد بصیرت مردم از خواص جلو بزند ودر 9 دی تو دهنی محکم به تمام دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی بزند ؟؟؟؟
امام خمینی چه از امتش دیده بود که فرمود امت من از تمام امت های گذشته بهتر است ؟؟؟؟
علی جانباز45٪بسیجی وخانواده شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۲
۴
عزیز من تا کی وکجا می خواهید خودتان راگول بزنید!دوستداران وطرفداران مهندس میرحسین موسوی عزیز نه تنها پشیمان وکم نشدند بلکه خدا راشکربیشتر وبیشتر شدند وبه حقانیت.درستی .صداقت وگفته ها وپیش بینهای آن عزیز ایمان آورد.ولی شماچه بخاطر دروغگوی وفریب روز به روز طرف داران خود را ازدست دادید به اطراف خودنگاه کنید اینجانب دردوستان وهمکاران خود که طرفدار شما (اصوالگرا)بودند نگاه می کنم یابرگشتند ویادیگر هیچ انگیزبرای دفاع ازشماراندارند ومنتقد عملکردشما میباشند.چرا باهیاهو الکی خودتان راگول می زنید شما به زندانیان عزیز سیاسی نگاه کنید بعداز آن همه سختی وفشار روحی وجسمی وسالها محرومیت از حداقل حقوق یک زندانی مثل کوه ایستاده وازجنبش سبز مردمی ومهندس موسوی وآقای کروبی حمایت می کنند.شمااگرصداقت دارید وبه حرف خودایمان دارید مهندس موسوی وآقای کروبی را آزاد کنید وبه آنها مجوز یک راهپیمایی بدهید اگر چند برابر 25خردادسال88 13به خیابان ها نیامدند حق باشما.ولی چون دوروغ میگوید جنجال وهیاهو راه میاندازید .درضمن شما اول باطرفند ودروغ که ای مردم عکس امام خمینی (ره)راپاره کردند وآتش زدند مردم را دعوت به راهپیمایی کردید که کسی آنچنان توجه نکرد .دوباره باطرفندودروغ بسیاربزگتر وتبیغات شبانه روزی صداوسیما ودیگر ابزار تبلیغی وباعنوان دروغ ای مردم ودوستداران امام حسین(ع) چه نشست اید که تعداد ازخدا بی خبرپرچم امام حسین(ع)را آتش زدن وبه امام حسین (ع)توهین کردندتعدادی ازکارکنان دولتی وسازمانها ونهادها ومردم ازهمه جابی خبراز دروغ را به خیابان کشیدید که تعداد آن کمی بیشتر ازراهپیمایی قبلی بود اسم آن راحماسه9دی گذاشتید (حماسه کیک وساندیس).اما تعداد بعدمتوجه شدن که مثل انتخابات 1376و کارنوال عصرعاشورا گول خوردندواعتقاد به امام حسین(ع)رابازیچه قدرت قراردادن!!!لذاپشیمان شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
9 دی، بیانگر خشم مقدس مردم از بی حرمتی به ساحت امام حسین(ع) بود. کیک و ساندیس معرفی کردن این حماسه میلیونی، هم توهین به همه شرکت کنندگان غیور است و هم تمسخر یک خشم انقلابی، و شاید هم ایستادن در صف هتاکان تعبیر شود.

ضمنآ فراموش نکن که هیچ یک از راهپیمائی های میلیونی زمان انقلاب، و راهپیمایی های میلیونی مصر و یمن و لیبی و تونس و بحرین، نه تنها مجوز نداشته بلکه به شدت توسط مشت آهنین حکومت های دیکتاتور سرکوب شده است.
بهتره عدم استقبال مردم از فتنه گران، و پایبندی ملت به جمهوری اسلامی رو با بهانه "مجوز" لاپوشانی نکنید.
زاگرس نشین
|
Iran (Islamic Republic of)
علی 45 درصدی باید بدانی که شیطان تمام وجودت را احاطه نموده وچنان کور شده ای که فقط حرف های رسانه های بیگانه و دشمن های قسم خورده انقلاب اسلامی امام خمینی را بیان می کنی وبس ؛ بهر حال در صورتیکه بدون تحقیق و بررسی و از سر بغض وکینه و موارد مادی دیگر اقدام به مکتوب نمودن دروغ های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی میکنی ؛؛ واگذارت می کنم به ناله های بی بی زینب در آن هنگام که وحشی ترین افراد روی زمین کف و سوت زنان خیمه های آل الله را آتش می زدنند ومثل کفتاران کثیف دختر بجه های امام حسین را دنبال می کردنند .
علی 45 در صدی ظاهرا رباطی بیش نیستی فقط دستورها یی که به شما داده می شود را می گویی وبس ..... ورگرنه خود و همه ی بستگان را بلا گردان میر حسین ماسونی با گذشته ی تیره و تارش نمی کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همانطور که تو فکر میکنی 9 دی مردم برای کیک و ساندیس اومدن تو خیابون منم مطمنم تو واسه تلوزیون و....رفتی جبهه
علی جانباز45٪بسیجی و...
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب زاگرس نشین برادر چراجوش آورد اگرشیطان تمام وجودمرا احاطه کرد بود که چشم وکوش وفکروذهنم مثل جنابعالی بایکوت شده بود .لعنت به رسانه های بیگانه ودشمن که شما هر وقت کم میارید از اونا وام میگیرید.به والله من رباط وسخنگوی احدی نیستم فرق من باشما اینست که باعرض پوزش مثل کپک سرم راتوی برف فرونکردم.بازچرا جواب نداری از حضرت زینب(س)مایه میزاری.لطفا"کمتر بااعتقادات ملت بازی کنید.امسال عاشورا آدم دلش می کرفت .تهرانی که نمی شدباماشین بیرون رفت آنچنان خلوت بود واز دستجات مثل قبل خبری نبود که می شد درکوتاهترین زمان هرکجای تهران رفت!اگرکسی هم باید جواب خدا ومعصومین(ع)را دردنیا وقیامت بدهد شما هستید نه ما عزیز دل برادر.ازخواب بیدارشو خواب زیادی خوب نیست کسالت آوراست.ببین مملکت با720میلیارددلار درآمد در5/6سال به چه فلاکتی افتاده است توی این چندسال باید درآمد سرانه هرایران درسال پنجاه میلیون تومان باشد ولی حالابا 45500تومان که ازخود مردم میگیرند مارا گول میزنند البته شمارانمیدانم!امروز نباید باآن درآمد یک نفرتوی این کشور بیکار.بی خانه ونیارمند باشد.ولی حالا چه داریم جوانان بیکار ومعتاد.تعداد زیادی زنان ودختران خیابانی و...بگذریم همان میرحسین موسوی عزیز که شما بهش توهین میکنی .درزمان جنگ این کشوررا 5/3میلیارددلاربخوبی اداره کرد.7میلیاردبود5/3خرج جنگ بود.این موضوع (عملکردموسوی)بارها وبارها قاطعانه به تائیدحضرت امام خمینی(ره)که شما هم ازش دم میزنی رسید مکتوب هم شده که کسی بازی درنیاورد.ماتشنه وحدت هستیم واگرراست بگوید باهم اشتراکات بسیاربسیار زیادی داریم.وشرط رسیدن به آن احترام متقابل وتن دادن به رای واقعی مردم بانظارت دوطرفه.بایدوباید میزان رای ملت باشد.
علی جانباز45٪و...
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز خداشکر اینجانب فقط وفقط برای رضای خدارفتم قبول نداری روز قیامت همدیگر راملاقات کنیم.
زاگرس نشین
|
Iran (Islamic Republic of)
علی 45% ....... حضرت امام در خصوص ولایت فقیه جملات زیادی دارند .
وجه مشترک تمام دلسوزان انقلاب اسلامی در حال حاضر امام خامنه ای می باشد و لاغیر
امروز چه بخواهید و چه نخواهید امام خامنه ای وارث پیغمبر و نایب امام زمان قایم آل محمد می باشد ؛
برادر جان واقعا نمی دانی چاق وچله های مالی و آقا زاده ها در زمان آقای رفسنجانی پدید آمدند ؛ واقعا نمی دانی اصلاح طلبان می خواستنند انقلاب خمینی را دفن کنند ؛ می دانی دختران ایرانی در زمان اصلاحات در کشورهای عربی مثل بره و گوسفند خرید فروش می شدند .و صد ها مورد دیگر شرم آور ؛؛؛؛؛؛؛؛؛اگر میر حسین عزیزت وجدان دینی داشت چرا در دور دوم سازنگی یا دور دوم اصلاحات که به جانبازان و بسیجیان بی ....... ( البته خودشان بی ش........... ا........ بودنند ) می گفتنند ؛؛ جهت نجات اسلام و مسلمین در انتخابات شرکت نکرد .
حالا هم که شرکت کرد چرا خودش را بد نام کرد وبا سازندگی ؛ اصلاحات ؛ ملی مذهبی و منافقین فراری هم کاسه شد ؛ واقعا نمی دانی تمام انحرافات مالی و اقتصادی ؛ سیاسی ؛ اجتماعی و فرهنگی در دوران سازندگی و اصلاحات بوده
علی جانباز45٪بسیجی و...
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آقای زاگرس نشین باتشکر ازپاسخ به دورازتوهین واستفاده ابزاری ازمقدسات جنابعالی.البته امیدوارم نقطه چین های مطالب شماقضاوت مرادرخصوص حضرتعالی باطل نکند.باهمه محدودیت های سایت محترم صراط که بعضی از موقع ناچارا" بانقطه چین مطالب راسانسورمی کند اینجانب خیلی شفاف نمی توانم به بعضی ازمطالب شما جواب بده ام ولی امیدوارم درآینده نزدیک چنان فضای خوبی برکشور حاکم شود که همه بدون دشمنی وخصومت باکمال احترام نظرات همدیگر را نقد کنند.1-جملات حضرت امام خمینی(ره)درخصوص ولایت فقیه رامن کاملا"خواند ومی دانم ولی ولی فقیه شدن شرایط سخت وخاصی دارد که اگریکی ازآنها را ازدست برود خود به خود ساقط است ....ضمنا"وجه مشترکی هم بین دلسوزان واقعی نظام وامام در این خصوص وجود ندارد.2-اینجانب یک ازمنتقدین بسیار جدی آقای ها......... بخصوص دوران ریاست جمهوری ایشان هستم وضمن نادید نگرفتن اقدامات مثبت وی. نامبرد رایکی از مسب بین اصلی انحراف مسیر انقلاب میدانم .زیرا بعداز جنگ با بلند پروازی وغرور اشتباه تاریخی کرد.3-اینجانب بدون تعصب دوران اصلاحات وآقای خاتمی راباهمه کارشکن یهایکی ازبهتر دوران تاریخ این کشور میدانم که کشوررا در بدترین شرایط تحویل کرفت ودربهترین شرایط تحویل داد.نامبرده بدون هزینه ازدین واعتقادت مردم کشور از زیر باربدهی های خارجی وداخلی و بخش عمده ای از تحریم ها خارج کرد وعمرانی وآبادانی سرمایه گزاری کلان داخلی وخارجی درپروژهای نفتی وپتروشیمی و... راآغاز وتعداد بسیار زیادی به بهربردار رسید .وبیکاری وتورم را به حداقل رسانده بود.درپارس جنوبی وعسلویه نزدیک به هفتاد هزارنفر باحقوق خیلی خوب مشغول بکاربودند ولی حالا به چندصد نفر هم نمیرسد .صادرات دختران بدبخت به کشورهاعربی اصلا" ربطی به اصلا ح طلبان نداشت .بیشتر تحقیق کن.ضمنا" حرف بی ربطه یک نفر درخصوص امام(ره)وموزه ربطی به اصلاح طلبان ندارد چون اگراینطور باشد ازاین حرف ها بی ربط ازطرف طرفدارهای شما بسیاربیشتر زده شده است.4-چرا میرحسین موسوی عزیز درآن دوران نیامد.مثل این می ماند که بگویم چرا حضرعلی(ع)باابابکر وعمر وتاحدودی باعثمان مداراکرد ولی بامعاویه مدارا نکرد ویا امام حسین(ع) بامعاویه مدارا کرد ولی بایزید مدارا نکرد.(البته درمثال مناقشه نیست).درزمان حضرت امام(ره) هم همه گروهها وگروهگ ها از امام حمایت می کردند .5- من به انحرافات مالی دوران سازندگی کاری ندارم ولی اگر شما توانستی چندتا دزدی درزمان اصلاحات نام ببری ؟ عزیز دل برادر درقضاوت ها همیش خدا رادر نظر بگیر .انشا الله عمر طولانی داشته باشی تا به حقیقت برسی ولی اگر خدای نکرده قبل ازخواندن یا بعداز خواندن این مطلب ملکوالموت آماد چی؟ اینجانب چون در هر مطلب تا حجت برایم تمام نشده باشد واحساس تکلیف نکنم اظهار نظر نمی کنم وبه خداوند مالک تمام هستی به هیچ کس از هر لحاظ که فمر کنی وابستکی ندارم .خدایا چنان کن سرانجام کار توخوشنود باشی مارستگار.والسلام
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
علی 45% .........
من نظراتم را می دانم که صحت دارند. و نمی خواهم بگویم دولت فعلی هم دولت مد نظر من می باشد . اما به جرعت می گویم بدنه دولت خیلی جلوتر از دولت های قبلی دارن خدمت می کنند و چندین برابر دولت های قبلی به قشر مستضعف کمک نمودند ؛ روی هم رفته در خیلی از مسایل هم خوب کار کردنند؛ و بعضی مسایل متوسط و در مواری هم ضعیف بودنند ضمن اینکه سه رییس جمهور و دهها وزیر ؛ وکیل ؛ استاندار و فرماندار از چپ و راست قدیم و جدید در مسیرش سنگ اندازی می کنند ؛ بهر حال من که از ملک الموت بزرگوار مامور خداوند رحمان و رحیم ترسی ندارم اما این را بدان روزی در عالم برزخ توسط فرشته به همدیگر معرفی می شویم آن موقع در کنار هم با حضور فرشتگان خداوند موضع را ادامه می دهیم ؛
راستی ننوشتی علت هم کاسه شدن ه....... ؛ خاتمی ؛ بنی صدر ؛ ملی مذهبی ها ؛ منافقین و ................... با همکاری آمریکا ؛ انگلیس و اسراییل طبق گفته خودشان در رسانه هایشان که از طریق ماهواره دیدم در انتخابات به نفع میر حسین چه بود .
واقعا آمریکا ؛ انگلیس و اسراییل دلشان به حال مردم ایران می سوزد که این همه برای رسیدن به اهدافشان هزینه می کنند
ارشک
|
Iran (Islamic Republic of)
علی آقا همواره موفق و پیروز باشید.اندکی صبر سحر نزدیک است.
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
ای بابا دقایقی از طلوع آفتاب گذشته ؛ این دیگه از کدام مکانه که هنوز منتظر سحر است ؛؛ اگر منظورت از سحر خواهر یا خواهرزاده ای مونث نیست ؛ سریعا" به یک چشم پزشک حاذق جهت جلو گیری از کوری کامل مراجعه فرمایید ؛؛؛ موفق باشی
علی جانباز45٪بسیجی و...
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب منگشت چون پاسخ درحد لازم دادشده .بصورت مثال پاسخ میدهم. کارهای دولت آقای ............ مثل کسی می ماند که شما پول یک اتومبیل بنزمدل روز رادراختیارش قرار داد باشی بعد برای شما یک ماشین اسباب بازی خریدباشد .(برادر720میلیارددلار پول کمی نبود چین می خواهدباهزار میلیارددلارذخیر ارزی خود اقتصادامریکا واروپارا ازبحران نجات بده اگر شرایطش بپذیرند).سوال دوم شمارا در پاسخ قبلی بند4جواب دادم.
زاگرس نشین
|
Iran (Islamic Republic of)
علی بسیجی خدا میدونه اینطور که می گویی نیست ؛ الان دیگه روستایی که برق ؛ تلفن ؛ جاده آسفالت 70 در صد ؛؛ 20 در صد شن ریزی شده ؛ 10 در صد خاکی ؛؛ 70 در صد روستاها آب لوله کشی ؛؛؛ 90 در صد روستا خانه بهداشت دارند ؛ روستاها امروز به برکت یارانه ها تا حدودی مشکلات و دغدغه ها روزمره را ندارند ؛؛؛
ایران امروز در زمینه بیشتر علوم در تک رقمی ها قرار گرفته ؛
ایران هسته ای آن هم از نوع محلی خوش بو وطعم ؛ فضایی و موشکی حرف برای گفتن دارد ؛
از نظر سد سازی علی ماشاءالله ....
در خصوص جاده های بین شهری هم خدا می دانه نسبت به دولت های قبلی خیلی کار شده
حالا که شما بنز را ماشین اسباب بازی می بینی ؛ البته اگر واقعا شما جانباز جبهه های اسلام باشی . بعید است
یهر حال در فضای مجازی جبهه ندیده خود را سردار معرفی میکنه ؛ و بالعکس
زمین خورده ها خودرا جانباز و ....................
علی جانباز45%بسیجی و...
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب زاکرس نشین ای کاش یه نظری به آمار واقعی می کردی ببینی اینهای که شما گفتی چند درصد مربوط به این دولت است وچند درصد دولتهای قبلی بعد به حرف اینجانب می رسید.چون من یک روستای وشهرستانی هستم قریب به نودوپنج درصد این های که شماردیف کردی در دولتها ی قبلی انجام شده است.این دولت عزت روستایی مارابانابودی بخش کشاورزی ودام داری و...کرفته است.بحث یارانه ها صدای طبل ازدورخوش است یه ذره گفت های کارشناسهای اقتصادی ومجلس فعلی را کوش بده وبخوان .بازهم میگویم این نظر من نیست نظر اقتصاددان های وکارشناس های کشور است.با درآمد 720میلیارد دلاردر حد معجره برای این کشور می شد کار کرد.ولی بلعکس درحدمعجزه اختلاس شد.عزیز من به حرف من نه به کفته دوستانتان در مجلس توجه کن.به اعتراضات مردمی درسفر های استانی که اکثر وعدهای استانی را دروغ می دانندو...درخصوص جانباز واقعی بودن ونیت وچگونگی آن باید بگویم ما برای خدای خود کار کردیم واهل جعل مدرک از نوع دکترا وجانبازی هم نیستیم.شاید شاید وشایدتو دنیا توانستی مردم ار بفریبی روز معاد چه می کنیم .بخاطر اینکه این مطلب از صفحه اول می رود به ارشیوادامه بحث در جای دیگر انشاالله.
علی جانباز45%بسیجی وخانواده شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۸
۰
سلام دوستان عزیزصراط .شما که زحمت درج نظرات اینجانب رامی کشیدولی اگر زمانی که خبرداغ است پیام را درج بفرمائید بسیار بهتراست.
علی جانباز45%بسیجی وخانواده شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۰
شما که نظرات رادرج می کنید لطف کنیداون نظر قبلی را زوتر درج بفرمائید.
علی جانباز45%بسیجی وخانواده شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۶
۰
شما که نظرات رادرج می کنید لطف کنیداون نظر قبلی را زوتر درج بفرمائید.