۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹

تبدیل ایران به قدرت تاثیرگذار دریایی

جانشین فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی امروز به قدرت بزرگ و تاثیرگذار دریایی در منطقه و جهان تبدیل شده است.
کد خبر : ۴۹۷۳۹

به گزارش صراط ، امیرسرتیپ 'سید عبدالرحیم موسوی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، نمایش اقتدار نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و بین المللی در رزمایش 'ولایت 90' را یادآور شد و خاطرنشان كرد: رصد و رهگیری یگان های شناور، زیرسطحی و پروازی نیروهای فرامنطقه ای در منطقه نشانه ای از این اقتدار است.

جانشین فرمانده كل ارتش تصریح كرد: رصد تحركات نیروهای فرامنطقه ای جزو وظایف اولیه یك قدرت دریایی است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در طول برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 چندین یگان شناور و پروازی نیروهای فرامنطقه ای را در نزدیكی محل برگزاری رزمایش رصد و به آنها اخطار دهد.

وی یادآور شد: این اقدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه ماموریت خود و براساس حقوق دریاها و كنوانسیون های موجود و در راستای دفاع از حقوق و منافع كشور انجام شد.

امیر سرتیپ موسوی گفت: هرگاه نیرویی وارد محدوده رزمایش شود اخطار می گیرد و اگر توجه نكند عواقب آن متوجه خود این نیروها است.

جانشین فرمانده كل ارتش با تاكید بر توانمندی نیروهای مسلح كشور از جمله نیروی دریایی ارتش خاطرنشان كرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری رزمایش ولایت 90 توانست با موفقیت به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

امیر سرتیپ موسوی افزود: نیروهای شركت كننده در رزمایش ولایت 90 نشان دادند كه از نظر روحیه نیز برای دفاع از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط ایده آلی قرار دارند.

وی گفت: با وجود آن كه تجهیزات خوبی در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و آزمایش ها نیز موفقیت آمیز بود اما نیروی انسانی نمره بالاتری را در مقایسه با تجهیزات بكار گرفته شده اخذ كرد؛ ضمن این كه تاكتیك های نوینی هم آزمایش شد كه آنها نیز در سطوح اول ارزیابی قرار داشتند.

** ایران مقتدر تنها در قبال متجاوزان و افزون طلبان وارد عمل خواهد شد

جانشین فرمانده كل ارتش درباره تبلیغات منفی رسانه های نظام سلطه و غرب درباره رزمایش ولایت 90 اظهار داشت: بیگانگان و نیروهای خارجی در منطقه همواره به دنبال سیاست های خود هستند و از هر فرصتی استفاده می كنند تا ماهیت پلید خود را نشان دهند.

وی اظهار داشت: با وجود این كه آنها می خواهند به ایران هراسی برای برخی كشورهای همسایه دامن بزنند، با قاطعیت اعلام می كنیم كه ایران مقتدر تنها در قبال متجاوزان و افزون طلبان وارد عمل خواهد شد.

امیر سرتیپ موسوی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران صلح، آرامش و دوستی را برای همه جهان و پیشرفت و توسعه را برای همه بشریت می خواهد اما كسانی كه خوی استكباری و زیاده خواهی دارند بایستی از نیروهایی كه در جبهه حق و دفاع از بشریت كار می كنند بترسند.

رزمایش بزرگ دریایی 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه سوم دی ماه در منطقه ای گسترده از شرق تنگه هرمز و دریای عمان تا آب های آزاد اقیانوس هند و مدار 20 درجه آغاز شد و پس از نمایش اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح كشورمان در دفاع از میهن اسلامی و آزمایش سلاح ها و موشك های پیشرفته و فوق پیشرفته ساخت داخل كشور، سه شنبه گذشته پایان یافت.


آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

برچسب ها: ولایت 90 ارتش