۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

عدم‌اداره جدی برای حل مسئله عفاف‎وحجاب

کد خبر : ۵۰۳۸۴

به گزارش صراط اراده جدی در دولت برای حل مسئله عفاف و حجاب وجود ندارد مجتبی رحماندوست در گفت و گو با ستاد خبری همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر براساس مشاهدات وضعیت عفاف و حجاب در جامعه نامطلوب جلوه می کند و به گونه ای می توان گفت وضعیت غیر خوب است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اراده جدی در دولت برای حل مسئله حجاب وجود ندارد خاطر نشان کرد: ما شاهد بودیم هر زمان حرکت های مردمی نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه تشدید شد دولت به منع ، رد و دفع و مانع این اقدامات برخواست و این امر کاملا مخالف آنچه بود که از دولت انتظار می رفت چرا که در این زمان دولت می بایست از این نوع حرکت های مردمی حمایت می کرد.

مشاور عالی  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف تشکیل انقلاب اسلامی را اقامه صلوة بر شمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر آیه «ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة» تشکیل شد بر این اساس اولین شرطی که نیاز برپایی واقامه نماز است رعایت مسئوله حجاب است لذا شرط تحقق نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر وجود ندارد و در حال حاضر هیچ اراده ای نیز در این مبحث وجود ندارد.

رحماندوست در ادامه افزود: در حال حاضر برخی مسوولان جدای از مسئولیتشان باید به مبنای وجدانی ، عقیدتی و تفکرات دینی شان بازگردند تا بتوان حرکتی در جامعه به سمت و سوی فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب کرد.

وی در بیان لزوم برخورد قهری با برخی افراد که در این زمینه هنجار شکنی می کنند ادامه داد: نهی از منکر در راستا و هم جهت با امر به معروف در دین اسلام سفارش شده است بنابراین اقدامات قهری در خصوص برخی افراد که با اهداف خاص به ایجاد ناهنجاری در جامعه برمی خیزند لازم است.

 مشاور عالی  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: امر به معروف امروز به معنی اقدامات ایجابی ، فرهنگی و مثبت است و نهی از منکر نیز به معنای توبیخ، جریمه و مجازات برای گروهی از افراد جامعه است که به طور قطع وجود این موانع در مقابل برخی حرکت ها و اقدامات از برخی افراد کاملا الزامی است.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

برچسب ها: عفاف حجاب دولت