۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵

نقش موثر ویتامین دی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویتامین دی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و مقابله با کرونا تاثیر به سزایی دارد.
کد خبر : ۵۰۵۸۵۴

محمد رضا جلیلوند اظهارکرد: با توجه به تاثیر ویتامین دی در موارد ذکر شده بر تداوم اجرای مکمل یاری با ویتامین دی تاکید شده است.

به گزارش ایسنا وی اظهارکرد: ویتامین دی به عنوان ویتامین محلول در چربی دارای نقش‌های متعددی در بدن است که آگاهی از آن‌ها ضرورت دارد.

جلیلوند با بیان این که ویتامین دی در متابولیسم کلسیم و فسفر، سلامت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی نقش ارزنده‌ای دارد، تصریح کرد: کمبود ویتامین دی در بروز بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و خود ایمنی موثر است، بنابراین آگاهی از میزان ویتامین دی بدن به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از بیماری‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

این مقام مسئول غنی سازی موادغذایی، آموزش و اصلاح الگوی غذایی و مکمل یاری را از جمله راه کار‌های پیشگیری و کنترل ریزمغذی‌ها در سیستم بهداشتی درمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ویتامین دی را می‌توان از طریق قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، مصرف مواد غذایی و مکمل و نوشیدنی‌های حاوی ویتامین دی دریافت کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بالای کمبود ویتامین دی در جامعه و تاثیر آن در بروز بیماری‌ها بهتر است ماهانه یک مکمل ۵۰ هزار واحدی مصرف کنیم.