۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰

مردان از زنان پوست کلفت‌ترند

تحقیقات نشان می‌دهد پوست زنان و مردان تفاوت‌هایی دارد به عنوان نمونه ضخامت پوست مردان بیشتر از زنان است.
کد خبر : ۵۲۳۲۶

به گزارش صراط علیرضا فیروز، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و جذام در مورد تفاوت پوست مردان و زنان به خبرنگار فارس گفت: بر اساس تحقیقاتی که در مرکز تحقیقات پوست و جذام ایران، فرانسه، کره و چین روی پوست زنان و مردان انجام شده تفاوت‌هایی روی متغیرهای زنان و مردان به دست آمده است.

میزان ذخیره آب زنان بیشتر از مردان است

 وی تصریح کرد:‌ قدرت ذخیره آب در پوست مردان نسبت به زنان کمتر است. در واقع سطح پوستی در مردان نسبت به زنان آسیب بیشتری می‌بیند که نمی‌تواند آب را در خود ذخیره کند شاید یکی به این دلیل باشد که خانم‌ها بیشتر مراقب سلامت پوست خود هستند و از نظر استفاده از شوینده‌، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب بیشتر مقید هستند و رعایت می‌کنند و آقایان تمایل برای استفاده از این موارد دارند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقت بیماری‌های پوست و جذام رفت‌وآمد بیشتر مردان در محیط بیرون و قرار گرفتن در معرض عوامل آزاررسان محیطی را در آسیب و بدن پوست مردان مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی هوا و دود سیگار آسیب می‌بینید و مردان پوست خشک‌تری نسبت به زنان دارند که لزوماً همیشه همراه با احساس خشکی پوست نباشد بلکه می‌تواند در چروک پوست مؤثر باشد.

میزان چربی پوست در زنان و مردان یکسان است

 فیروز تفاوت میزان چربی پوست در مردان و زنان را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد:‌ قاعدتاً چربی پوست در آقایان بیشتر از خانم‌ها باشد ولی در مطالعات به این رسیدیم که میزان چربی پوست مردان و زنان با هم برابر است و تفاوتی نمی‌کند.

این متخصص پوست و مو بیان داشت: تعداد مویرگ‌ها در پوست مردان از زنان بیشتر است و جریان خون در سطح پوست مردان بیشتر از زنان است که می‌تواند به ترمیم‌پذیری بیشتر پوست در مردان کمک می‌کند و ممکن است جای زخم و جوش بهتر درمان شود.

رنگ پوست مردان از زنان تیره‌تر است

 عضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران گفت: از طرفی در مجموع رنگ پوست خانم‌ها از آقایان روشن‌تر است که می‌تواند تأثیرات هورمونی باشد یا اینکه آقایان بیشتر در معرفی آفتاب قرار دارند.

وی گفت: ضخامت پوست در مردان بیشتر از زنان است و ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید «آقایان پوست کلفت‌تر از خانم‌ها» هستند واقعاً درست است.

 
آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.
برچسب ها: مردان زنان پوست