۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

تضییع حقوق شهروندی در شهرستان میانه زیر سایه ی استاندار محترم آذربایجان شرقی قابل اغماض نیست

تضییع حقوق شهروندی در شهرستان میانه زیر سایه ی استاندار محترم آذربایجان شرقی قابل اغماض نیست
دکتر ملیحه بنانی، حقوقدان ضمن اشاره به مشکلات موجود در شهرستان میانه خطاب به استاندار و مدیران این شهرستان بیانیه زیر را منتشر کرد.
کد خبر : ۵۴۰۹۱۴

با توجه به راههای صعب العبور و وجود ۴۰۰ روستای مسکونی ، شهرستان میانه زیر تیغ جراحی بی عدالتی به انزوا کشیده شده در حالی که سراب، هشترود و اردبیل از بالگرد اورژانس هوایی شهرستان میانه بهره مند بوده اند.

انتقال بالگرد از میانه به استان گلستان به هیچ وجه توجیه ندارد و بهانه تراشی های مسئولین شهرستان و استان از نگاه مردم پذیرفته نیست و نخواهد بود.

در روزهای سرد زمستانی، در کوهستان ها هموطنان ما در میانه، سراب، هشترود، اردبیل و ... بلاتکلیف اند.

از این حیث بنده بعنوان فعال مدنی اعتراض شدید الحن خود را به استاندار محترم آذربایجان شرقی برای انتقال بالگرد اورژانس شهرستان میانه به استان گلستان اعلام می کنم.

جناب اقای پور محمدی، استاندار دلسوز و ساعی آذربایجان شرقی، مادامی که استانداران دلسوزی چون شما در استان های کشور فعالیت می کنند چرا باید تنها امید شهرستان میانه که یک بالگرد اورژانسی که جهت امدارسانی به مردم روستا در شهرستان بوده به استان گلستان انتقال یابد.

آیا می توان برای به خطر انداختن جان مادران و نوزادانی که در شرایط سرد و سخت زمستانی به دلیل صعب العبور بودن راه ها تلف می شوند خود را بخشید؟

آیا پذیرای قصورمان در سطح استان آذربایجان شرقی دربه خطر افتادن جان مردم در اثر سکته های قلبی ،مغزی، ... و امدادرسانی درشرایط حوادث قهری می شویم ؟

با تاکید دوباره میگویم که شهرستان میانه با ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر جاده ایی و ۴۰۰ روستای مسکونی دارای مسافت ۶۰۳ کیلومتر جاده صعب العبور ، در کمال ناباوری به مردم شهرستان میانه به استان گلستان انتقال پیدا کرده است، حال اگر این اتفاق در مرکز استان می افتاد واکنش رفتاری شما بدون تعصب به موضوع انتقال بالگرد امدادی بود ؟!!!

حقوق تضییع شده ی مردم شهرستان میانه با تغییر مسیر جاده ترانزیت به اتوبان هنوز محقق نشده که اکنون باید شاهد انتقال تنها بالگرد اورژانس میانه نیز باشیم!!!

به نظر می رسد که اگر امروزه برخی از مسئولین شهرستان میانه منافع خویش را بر مصلحت جمع غنیمت می شمارند و سکوت می کنند، مردم میانه نباید فرصت مطالبه ی حداقل حقوق خویش را نسبت به احقاق حقوق مادی و معنوی، از وزارت کشور در تهران از دست دهند .

بالگرد اورژانس هوایی میانه با زحمات نماینده ی سابق شهرستان جناب آقای دکتر شیویاری برای نجات جان زنان باردار، مادران، پدران میانسال، کهنسال و خدمات درمانی اورژانسی به روستاهای اطراف با فاصله ی حداقل ۱۰ کیلومتر و حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در اختیار شهرستان قرار گرفت تا موجبات دلگرمی مردم را فراهم کند اما بنظر می رسد اکنون با چندین اتفاق از جمله؛ انتقال بالگرد به استان گلستان، واگذاری اجازه کشت برنج به استان گیلان بعلت بالادست بودن ، عدم تامین و تقسیم تخصیص بودجه مناسب جهت اتمام پروژه های سد سازی عمرانی در سطح شهرستان ، نادیده گرفته شدن مصوبه هئیت دولت در زمان دکتر محمود احمدی نژاد از جمله تصویب تغییر موقعیت جغرافیایی از بخش ترکمانچای به شهرستان و صد ها گلایه دیگرمنجر به نادیده گرفتن حقوق مردم مظلوم این شهرستان شده است.

استانداری آذربایجان شرقی فقط برای توسعه فضای شهری، عمرانی، خدمات رفاهی، اجتماعی، امنیتی و درمانی مردم تبریز ایجاد نشده بلکه باید به تمامی شهرستان ها رسیدگی کرد، در غیر اینصورت بهتر است از وزیر کشور تظلم خواهی نمود.

جناب آقای رحمان فضلی وزیر محترم کشور در دولت تدبیر و امید، آیا هئیت های ناظر شما در استانداری آذربایجان شرقی؛ تضییع حقوق شهروندان در سطح شهرستان میانه را به حضرتعالی گزارش داده اند ؟!!!

وزیر محترم کشور بنظر می رسد هجمه ی کار در وزارت کشور باعث شده تا از وضعیت مردم در سطح شهرستانها با مدیریت استانداری هایی که بیشتر در توسعه و ایجاد رفاه در مرکز استان تلاش می کنند، بی اطلاع باشید، لطفا شهرستان ها را نیز دریابید !!!!!!

اقای مهدی اسماعیلی، نماینده محترم شهرستان اگر بعنوان شهروند میانایی به جنابعالی باوجود تخصص غیر مرتبط در جایگاه تقنینی در بهارستان رای داده ایم به این دلیل بوده تا صدای مردم باشید اکنون در خصوص انتقال بالگرد اورژانس چه اقداماتی انجام داده اید؟

اگر استرداد بالگرد اورژانس میانه به سرعت پیگیری نشود بدانید که در میان موکلین شما دخترانی هستند که در سنین کم ازدواج کرده و در حال حاضر بارداراند که در شرایط فورس ماژور و زایمان زودرس ممکن است در میان جاده های صعب العبور و نبود امکانات در خانه های بهداشت و عدم وجود پاراکلینیک ها جراحی حتی به بیمارستان هم نرسند، لطفا بگویید چه تصمیمی اتخاذ کرده اید ؟!!!

گفتنی ست؛ احقاق حقوق عامه مردم شهرستان میانه و روستاها به نمایندگی از افراد، بر عهده ی حقوقی ها و فعالان مدنی می باشد و تا بازگشت بالگرد اورژانس شهرستان میانه به جد پیگیری خواهد شد .

امیدواریم پایگاه اطلاع رسانی دفتر مردمی شما، نماینده ی دیندار ودلسوز مردم خبر بازگشت بالگرد اورژانس را هر چه سریعتر اعلام کند تا موجبات خرسندی همه ی ما گردد. ان شا الله

دکتر ملیحه بنانی