۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶

برنده جايزه صلح نوبل تهديد به مرگ شد

گروهي از شبه‌نظاميان يمن با ارسال پيام كوتاه به تلفن همراه توكل كرمان، وي را تهديد كرده‌اند در صورتي كه به طور علني توبه نكند، او را خواهند كشت.
کد خبر : ۵۴۳۶۸

برنده يمني جايزه صلح نوبل از سوي گروهي شبه‌نظامي تهديد به مرگ شد.

به گزارش ايسنا، پايگاه خبري يمن "التغيير" به نقل از دفتر توكل كرمان، برنده يمني جايزه صلح نوبل اعلام كرد كه وي از سوي گروهي شبه‌نظامي تهديد به مرگ شده است.

بنا به اين گزارش، گروهي از شبه‌نظاميان يمن با ارسال پيام كوتاه به تلفن همراه توكل كرمان، وي را تهديد كرده‌اند در صورتي كه به طور علني توبه نكند، او را خواهند كشت.

براساس اين گزارش اين دومين مرتبه‌اي است كه توكل كرمان طي هفته اخير تهديد به مرگ شده است.

اين گروه اعلام كرد، قبل از اينكه دادگاهش حكم مرگ توكل كرمان را صادر كند، خودش به طور علني توبه كند كه در غير اين صورت حتي اگر به نزد باراك اوباما، رئيس‌جمهوري‌آمريكا نيز بگريزد، باز هم اقدامات براي قتل توكل كرمان انجام خواهد شد.

توكل كرمان در اين رابطه گفت: پيشتر نيز از سوي شخصي ناشناس كه ادعا مي‌كرده به القاعده در شبه‌جزيره عرب وابسته است، پيام مشابهي را دريافت كرده بود. در آن تهديد شده بود در صورتي كه توبه نكند، خونش ريخته خواهد شد.

توكل كرمان به خاطر نقش خود به عنوان يكي از فعالان انقلاب مسالمت‌آميز يمن جايره صلح نوبل سال 2011 ميلادي را از آن خود كرد.