۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

در فوتبال ایران شایسته سالاری وجود ندارد

سرمربی پیشین تیم ملی گفت: این موضوع باید بررسی شود چرا برای فوتبالی ها انگیزه ای برای حضور در میدان وجود ندارد. شایسته سالاری وجود ندارد. کسی که در درجه اول قرار دارد در درجه هزارم قرار گرفته و کسی که در درجه ۱۰هزارم است درجه اول شده است.
کد خبر : ۵۴۸۵۲


به گزارش صراط ، حسن حبیبی در گفت و گو با فارس در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و گزینه های مطرح برای پست ریاست در این فدراسیون عنوان کرد: به نظر من کار از ریشه مشکل دارد. باید اول از همه این سؤال را پرسید که آیا افرادی که کاندیدا شده اند حقشان بوده که به چنین جایگاهی برسند یا خیر؟ آیا این راهی که آمده اند درست است یا خیر؟ باید این مسئله را قبل از هر چیزی بررسی کرد.

وی ادامه داد: اگر ریشه کار مشکل داشته باشد بر همه ارکان فوتبال تاثیر می گذارد. هر چه افراد موجه تر، درست تر و سرشناس تر که سلسله مراتب را طی کرده اند راس کار باشند به شخصیت این فوتبال اضافه می شود.

حبیبی با طرح این پرسش که فکر می کنید چرا فوتبالی ها روی کار نمی آیند، گفت: این موضوع باید بررسی شود چرا برای فوتبالی ها انگیزه ای برای حضور در میدان وجود ندارد. شایسته سالاری وجود ندارد. کسی که در درجه اول قرار دارد در درجه هزارم قرار گرفته و کسی که در درجه ۱۰هزارم است درجه اول شده است. در این چند سال نهایت از یکی دو فوتبالی در فدراسیون استفاده شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال امید با اشاره به فدراسیون دادکان و حضور نوآموز گفت: زمانی که نوآموز در فدراسیون فوتبال بود برایش کارشکنی می کردند و اجازه نمی دادند کارش را انجام دهد. در زمان فدراسیون دادکان اشکالات بود اما کارها بد پیش نمی رفت و اوضاع خوب بود.

حبیبی در پاسخ به این سؤال که داشتن گزینه از سوی وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال را چطور ارزیابی می کند، عنوان کرد: وزارت ورزش اگر گزینه خبره و فوتبالی معرفی کند عیبی ندارد اما مهم این است که فرد مورد نظر چقدر به مدیریت در فوتبال آشنا است. من قریب را نمی شناسم و فقط زمانی که مدیرعامل باشگاه استقلال بود دو بار او را از نزدیک و به مدت کوتاه دیدم.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: برای انتخاب مدیر در این فوتبال سلسله مراتب فراموش شده است. اگر در هر فدراسیون فوتبالی قدم بگذاریم اکثر ارکان آن فوتبالی خواهد بود اما اگر امروز به فدراسیون فوتبال ایران برویم شاید ۱۰ درصد اهالی فدراسیون فوتبالی باشند. این شیوه ما را به جایی نمی رساند و نوعی غارتگری است. امیدوارم هر کسی رئیس می شود بخشی از مشکلات این فوتبال را حل کند. همین که مقداری را هم حل کند کلاهمان را بالا می اندازیم.

 

آخرین اخبار و تصاویر ورزشی را در سرویس ورزشی صراط بخوانید.