۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
نقش "نوري زاد" در انحراف فكري "طبرزدي"

رفیق ناباب حشمت الله طبرزدی با او چه کرد؟

نقطه شروع مخالفت هاي حشمت الله طبرزدي با نظام جمهوري اسلامي تورم شديد در دولت هاشمي رفسنجاني و به همراه آن در دوران پس از دوم خرداد1376 بود.
کد خبر : ۵۵۶۹۷
"صراط" - سرویس سیاسی / شاید عجیب ترین و رساترین توصیفی که بشود از تغییر نظرات حشمت الله طبرزی  داشت این است که او را مبدع لفظ «امام خامنه ای» می دانند، اما او در کمتر از یک دهه تغییر 180 درجه ای را تجربه و از منتقدین ولایت فقیه شد و طرح دوره ای بودن مقام رهبری و تجدید نظر در قانون اساسی را مطرح کرد، روزگاری نشریه اش مدافع سرسخت هاشمی رفسنجانی و دولت او بود اما روزگاری هم رسید که او در همان نشریه افشاگری هایی را در مورد دولت وی مطرح کرد، کار به همین جا ختم نمی شود البته پیام دانشجو همان نشریه ای بود که یکی از جنجالی ترین پرونده های تاریخ انقلاب یعنی پرونده مربوط به برادر محسن رفیق دوست را افشا و پیگیری و در نتیجه یکی از متهمان این پرونده یعنی فاضل خدادا محکوم به اعدام و دیگر متهم این پرونده یعنی مرتضی رفیق دوست(برادر محسن رفیق دوست) محکوم به حبس ابد شد.

 حشمت الله طبرزدی در سالهای جنگ نیز به عنوان داوطلب به جبهه رفته و از گزند ترکشها هم در امان نماند و دو برادرش را هم در جنگ از دست داده است اما بعدها ادعا کرد که به عنوان بسیجی به جبهه نرفته بود، او همچنین روزگاری نقدهایی را بر نظریه قبض و بسط سروش وارد می کرد و امروز او رسما خود را یک سکولار می داند، حشمت الله طبرزدی در ماجرای کوی دانشگاه و وقایع سال 78 به عنوان یکی از مسببین آشوبها به زندان محکوم و چند سال پیش محکومیتش به پایان رسید ، حشمت الله طبرزدی این روزها به رویای یک حکومت سکولار می اندیشد.

طبرزدی کیست ؟

حشمت الله طبرزدي روزنامه نگار، فعال سياسي و فارغ التحصيل رشته مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه اميركبير بود كه از آغاز دهه شصت به عضويت دفتر تحكيم وحدت در آمد ، چند سال بعد با همكاري عده اي ديگر اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه ها مراكز آموزش عالي را تأسيس كرد.
وي از طرفداران پر شور و جدي نظام جمهوري اسلامي بود كه ارادت خاصي نسبت به مقام معظم رهبري و آقاي هشمي رفسنجاني داشت و او بود كه براي اولين بار مقام معظم رهبري را با نام امام خامنه اي خطاب كرد و در ادامه اين ارادت خاص مبلغ مرجعيت مقام معظم رهبري قرار گرفت.

نقطه شروع مخالفت هاي حشمت الله طبرزدي با نظام جمهوري اسلامي تورم شديد در دولت  هاشمي رفسنجاني و به همراه آن در دوران پس از دوم خرداد1376 بود.

او نيز در سال هاي پاياني دهه هفتاد به يك چهره شاخص در بين دانشجويان و مخالف شديد نظام بدل شد كه در همان دوران جبهه ي دمكراتيك ايران را تأسيس كرده و خود را يك سكولار مي دانست.

در پي فتنه اسرائیلی - امریکایی 88 و تظاهرات غير قانوني هواداران جنبش فتنه انگيز  سبز در تاسوعا وعاشوراي حسيني فعاليت هاي گسترده اي عليه نظام انجام داده بود كه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير و به دستگاه قضا تحويل داده شد و هم اكنون در زندان  به سر مي برد.

رفاقت با نوری زاد و انحراف فکری در طبرزدی

عنصر ديگري كه تفكرات انقلابي طبرزدی را دچار تحولات اساسي و بنيادي در اعتقادات و تصميماتش کرده آشنایی و دوستی با فردی بود که تا امروز وی را در انحراف همراهی می کند .

محمد نوري زاد كه بعد از فتنه 88 نام او را در بسياري از تحركات ضد انقلاب مشاهده مي كنيم، نه به دليل نقش پر رنگش در وقايع فتنه 88 بلكه به خاطر نامه هاي سر گشاده اش به رهبر انقلاب و توهین های هتاکانه وی به برخی مسئولین می شناسیم .

قلم نوری زاد در دوره ی سیاه دوم خرداد سلاحي بود که از سنگر امید بخش کیهان، رجاله های سیاسی و فرهنگی را هدف گرفته بود.

 آن زمان که آیت الله مصباح یزدی یک تنه و مردانه به جهادی فرهنگی علیه منحرفان قیام کرد و آماج هجوم سخیف  سست دینان قرار گرفت ، نوری زاد از معدود کسانی بود که قلم به دست گرفت و از روحانیت و شخص علامه مصباح دفاع نمود تا جائی که رهبری در مجلسی از این اقدام او با اسم و تفصیلات با تحسین سخن گفتند . ارادت و ایمان نوری زاد به انقلاب امام و رهبری چیزی قابل کتمان نیست.

شاید از همین رو باشد که ضد انقلاب در توهماتشان نوری زاد را به عنوان نفوذی نظام یاد کرده و اینک از وی می ترسند .
ريشه مخالفت هاي وي با نظام جمهوري اسلامي و يا افرادي از قبيل محمد نوري زاد را بايد در عقده ها و جاه طلبي هايشان جست وجو كرد كه آنقدر از تفكرات پيشينشان فاصله گرفته اند كه لحن بيانيه هاو نامه هاي سرگشاده اش با گروهك هاي تروريستي، منافقين و شبكه هاي ضد انقلاب تفاوتي ندارد.


طبرزدي در طول دوران انحطاط خود در برخورد با مشرب دوگانه افرادي مانند نوري زاد كه در ظاهر خود را به شكل انسان هاي متدين در مي اورند اما در خفا اعتقادات مذهبي را به سخره مي گيرند به ان درجه از انحراف فكري رسيد كه با در پيش گرفتن مكتب افرادي مانند نوري زاد ، روش زندگي خود را ابتدا بر اصل ظاهرسازي قرار داد  تا بتواند به عنوان يك چهره ارزشي به اصول و ارزش هاي نظام حمله و از ماحصل اين انتقادها تفكرات انحرافي خود را به جامعه القا كند.

طبرزدی و پیوستن به جریان برانداز سبز

حشمت الله طبرزدی بر اثر فعل و انفعالاتی که توسط افرادی نظیر محمد نوری زاد بر تفکرات وی صورت گرفته است ،به جنبش سبز پیوسته و امیدهایی به این جنبش دارد او اگر چه علیرغم همه ی نقدهایش بر هاشمی و خاتمی و اصلاح طلبان در مواقع لزوم از حرکت آنها حمایت کرده و به رفتار آنها امید می بندد اما ماجرای جنبش سبز قدری فرق می کند اصولا طبرزدی بیشترین و معنادار ترین تغییرات را بین عناصر سیاسی ایران تجربه کرده است او روزی رهبری را لقب امام می دهد و روزی خواهان برچیده شدن مقام رهبری می شود، روزی هاشمی را امیرکبیر ایران و سردار سازندگی می نامد و روزی او را رئیس باند قدرت و روز دیگر او را راه حل بخشی از مشکلات، روزی خاتمی را دست نشانده هاشمی می داند و روز دیگر عوامل او را دروغگو یا نو فرصت طلبانی می نامد که از حرکت او در 18 تیر استفاده ابزاری و تبلیغاتی کرده اند و روزی به حمایت آنها میپردازد.

*مجتبي عليان



نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۶۴
۴۲
کار طبرزدی و نوری زاد درسته چون ملاک وضع فعلی اشخاص است ! اونموقع کارشون تعریف داشت تعریف میکردن و حالا ایراد داره باید انتقاد کنند . اینها با کسی عهد اخوت نبسته اند !
بیداری ایرانی داره فراگیر میشه . اندکی صبر سحر نزدیک است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین بر این تحلیل طنزگونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اذیت شدی ها !!! با این آب بازی هات
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا من هم با ایشان موافقم که می نویسند کار طبرزدی و نوری زاد درسته، چون نان به نرخ روز خوردن هم یکی از شگردهایی است که تنها در محفل منافقان پیدا می شود و این دو از بارز ترین چهره های نفاقند.
حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
تا کی میخواین هی تکرار کنید اندکی صبر اندکی صبر فکر نمیکنید این اندکی داره تبدیل میشه به قرنی ضمنا ایرانی جماعت خواب نبوده که حالا بخواد بیدار بشه هنوز این و شما نوکرای بی جیز و مواجب از حضور هفتاد درصدی تو انتخابات نفهمیدین یا خودتون به نفهمی زدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب حزب الله عزیز من تا حالا تو هر انتخاباتی شرکت کردم ولی مثل شما عاشق سینه چاک بعضیها نیستم ! مردم از نظامم طلب دارن که تو انتخابات شرکت میکنند نه بدهی هرچند اگر نتیجه نگیرن بلاخره سرد میشن .
منظور از سحر سقوط حکومت اسلامی نیست دلبندم چون حکومت شلوار نیست که مدام عوضش کنیم بلکه برطرف کردن ایرادها از راه مسالمت آمیز و مدنی است . برای نمونه فساد اداری .
هیتلر با اون قدرت عظیم نظامی و پشتیبانی مردمی داخل آلمان ادعا میکرد حکومتش 1000 سال پابرجا میمونه ولی اینطور نشد ! چرا !؟ چون بقیه کشورها وجودشو خطرناک تشخیص دادند و در نهایت حذف شد .
در ضمن میگن صبر کوچیک خدا 40 ساله ، پس هنوز وقت دارید !
حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز لطفا از جانب خودت صحبت کن شما نماینده مردم نیستی که بدونی مردم طلب کارن یا بده کار اگه از نود ونه درصد مردم سوال کنی برای چی تو انتخابات شرکت میکنند همه خواهند گفت همونطوری که میبینی میگند برای تو دهنی به آمریکا و اسرِِل و به عشق رهبر البته من منکر این نیستم که مسولین هم باید برای این ملت با بصیرت و آگاه با تمام وجودشون تلاش کنند تا مشکلات مملکت رو حل کنند به عشق این مردم البته این رو بدون این همه شهید و جانباز و ..... همه اینا با ولایت عقد اخوت بسته بودند تا این بستر گرم و نرم رو برا شما بوجود بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله عزیز برادر محترم مگه شما از طرف خودت حرف زدی !؟ شما داری میگی همه مردم به عشق نظام رای میدن و برای تودهنی به آمریکا ! وای به روزی که مصلحت ما بشه حضور صرفدر پای صندوق و سر کار آمدن افراد نالایق بشه اولویت درجه دوم . واقعیت قضیه اینه که یه عده مثل شما به عشق نظام در انتخابات شرکت میکنند ، یه عده به امید بهبود اوضاع و تغییرات ، یه عده میرن به فامیلشون که کاندید شده رای میدن و ..... پس نه من و نه شما حق نداریم لفظ مردم را به کار ببریم صرفاً چون با منافعمون سازگاره ! مردم ایران از اقشار و گروه های مختلف هستند و نمیشه شما زورکی بهشون برچسب حزبی و جناحی و سیاسی بزنیم . شاید باور نکنید ولی من در سال 84 اشخاصی را دیدم که ضد نظام بودند ولی با این وجود به نیت حمایت از دیدگاهای دکتر در انتخابات شرکت کردند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله عزیز اینو اضافه کنم که لابد طبق فرمایشات شما اگر من که از عملکرد سران نظام راضی نیستم فردا روزی جنگ بشه و منم برای دفاع از مال و ناموس و خاک وطنم و همه ایرانیهاییکه میشناسم و نمیشناسم برم بجنگم وقتی کشته بشم لابد بجای شهید میخواید بگید به هلاکت رسیدم ! نه عزیزم در طول تاریخ هیچ وقت ایرانیها بی غیرت نبودن و با تموام قوا جلوی متچاوزین وایسادن . حالا شاید عشق به ولایت پر شورترشون کرده باشه ولی عامل اصلی دفاع از خاک و ناموس وطنیه که توش بدنیا اومدیم و زندگی میکنیم و خواهیم مرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا جواب بنده را به حزب الله منتشر نمیکنید ؟ نکنه میخواید بگید بی منطق هستیم و زبان بسته !؟
باخبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۲۸
۲۳
"قلم نوری زاد در دوره ی سیاه دوم خرداد سلاحي بود که از سنگر امید بخش کیهان، رجاله های سیاسی و فرهنگی را هدف گرفته بود."

منظورتان از سنگز امید بخش!!! کیهان چیست؟ انشالله اگر به پای تملق های قلمهای درباری از قلم به مزدهای امروز قدرت نگذاریم شوخی آخر سال است دیگر؟؟؟

"افرادي مانند نوري زاد كه در ظاهر خود را به شكل انسان هاي متدين در مي اورند اما در خفا اعتقادات مذهبي را به سخره مي گيرند"

شما با کدام منبع اتصال به غیب از آنچه در خفای افراد می گذرد باخبرید! اوف بر شما! به خدا پشت کرده اید و بر بندگان خدا دروغ می بندید!
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
ای با خبر از خدا بی خبر
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
منظور از سنگر امید بخش کیهان همان است که آدمهای چشم به دست خارجیها را ناامید کرده است! البته در قاموس شما در طرفداری از اسلام و جمهوری اسلامی نوشتن، یعنی قلم به مزد بودن و درباری بودن، اما برای دریوزگی صهیونیستها و آمریکاییها، اسلام و مبانی انقلاب و امام را نفی کردن یعنی آزادگی!!
سيد علي مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۲۴
چيزي كه در وصف و حد و اندازه اين جماعت ضد انقلاب و اون آقايون كه هنوز به ضد انقلاب خارج نشين نپيوستن نميشه پيدا كرد چون اگه بگم .......ا به ..... بي احترامي ميشه اگه بگم ..... ها به ..... بي احترامي ميشه بايد بگم خيلي احمق اند ولي دلم راضي نميشه پس خيلي .......... اند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
هه هه هه هه!
هیچکس نفهمید چی گفتی!!!
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین به شما که اصلا نفهم هستین.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مهسا تربیت خانوادگیتو بیشتر از این نشون جمع نده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۴
۱۰
روزي روبهي بي دست و پا
فرو ماند چه فرو ماندني .
حشمت الله طبرزدي به شهر ما خوش آمدي
اردشیر
|
Canada
|
۰۰:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۲۷
۱۱
تلاش های طبرزدی قابل تحسن است. او فردی مترقی و پیشرو است و نوشته شما نشان میدهد که از تحولات انسانها بدانید یا بنویسید!
نره شیر
|
Canada
حتما ترقیشم مثل تو میمونه دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۳۰
۱۴
طبرزدی مرد حق است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
طبرزدی مرد هزار چهره
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۳
۱۸
رفتار مزورانه ی اين دو نفر قابل دفاع نيست اما تحليل شما هيچ دليل و شاهدي ندارد. بفرماييد ارتباط اين دو از کجا و چگونه بوده است؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۵
۲۰
جمهوری اسلامی لازمست دست طبرزدی را به خاطر دو برادر شهیدش بگیرد و نگذارد بیش از این به بی راهه برود ...
بهر حال داغ دو برادر و جانبازی خودش توقع داشت مسیولین بهتر عمل نمایند .. ظرفیت که کم باشد و شیطان و شیطان ها هم فعال کار به این جاها ی دل گیر می رسد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما توقع دارین حضرت نوح هم میباید دست پسر کافرش رو میگرفت و به زور میاورد در کشتی نجات
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۴
۱۲
اعضای جبهه ........ هم به سرنوشت طبرزدی دچار خواهند شد ؟؟!! افراطیون عاقبت جز این نبوده ونخواهد بود
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
از افراط متنفرم

باهات موافقتم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۷
۱۵
حرفای طبرزدی سرشار از تناقض و ابهام فکریه
سعید
|
Canada
|
۲۱:۳۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۷
من نمی دونم چرا نویسنده عزیز این مقاله و همینطور برادرانی که علیه طبرزدی نظر دادند یک دهم احتمال نمیدهند که شاید ...... خودشون مشکل داشته و نه طبرزدی و امثالهم.
تا کی می خواهید هر کسی که از شما بر می گرده و ضد شما میشه با عنوان تحقیر آمیزی مثل بی راهه رفتن، ظرفیت کم داشتن، اسیر شیطان شدن، مال حرام خوردن، طلحه و زبیر بودن، مزدور غرب و اسرائیل شدن خطاب کنید. یک اپسیلون فکر کنید شاید خودتون به بی راهه رفتید.

آیا با این حرفها می توان غیر از این تصور کرد که شما خودتان را ملاک خیر و شر می دونید و اعمال و رفتار همه رو به نسبت ارادت به خودتون می سنجید؟
و لابد اگر کسی خلاف این فکر کنه حتماً ملاکش غرب و اسرائیل و بی بی سی و اینها و غیر از این هم چیزی نیست!!!. شما مظهر خیر کامل هستید و اونها مظهر شر کامل! این آخر منطق صفر و یک شماست هر کسی با ما نیست با آمریکا و غرب و ما حقیم و بقیه ناحق و طاغوت!
اکبر
|
Canada
آقا سعید!
کمی با دقت اطرافت را ببینی می فهمی که چه کسی مشکل دارد؟! ما برای اینکه بدانیم اشتباه رفته ایم یا خیر در مذهبمان مقیاسی جدی داریم و آن هم «ولایت فقیه» است. اگر کسی بر مدار ولایت باشد، احتمال خطایش کمتر است و اگر کسی نباشد، حتما زیر چتر شیطان است. این از اصول اعتقادی شیعه در دوران غیبت است، مگر اینکه شیعه نباشی و یا ...!
رضا
|
Canada
سعید خان پس حتما شما با این ذهن روشنی که دارین و حتما هم به خودتون به عنوان یک روشن فکر افتخار میکنین میفرمایین کلا درب امر به معروف و نهی از منکر تخته بشه دیگه چون همیشه باید فکر کنیم ما داریم اشتباه میکنیم حتما از حالا به بعد با این طرز تفکر جنابعالی تمام دزد و جنایتکارا و ... همه آزاد بشن برادارن منافق و تروریست به کشور برگردند و براشون هیءت پیشواز مهیا کنیم راستی ای کاش ریگی رو هم اعدام نمیکردند شاید آدم خوبی بود وای وای وای صدام هم ممکنه ناجوانمردانه کشته شده باشه راستی مختار ثقفی هم ای کاش دید شما روداشت ووووووووو.... نه سعید جان این و که شما میگید عدم اعتقاد به راه راست و ایمان یک شخصه و تشکیک در اعتقادات درست لطفا برو اعتقادات خودته درست کن و توی اعتقاداتت یکم شک کن
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۴۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
اقای محترم وقت بگذار و کمی به مطالعه رو بیاور تا قدرت تحلیل و درکت کمی بالا بیاد از پوسته جهل بیا بیرون تا کی و تا بکجا؟نحوه نگارشت فریاد میزنه که در حدی نیستی که در نقد این 2 بزرگوار بتوانی قلم بزنی والله قسم اگر یکدهمبینش و درک و سواد این 2 نفر اقایان را داشتید دستت را می بوسیدم طرز تفکر شما مرتوط میشه به سال های یکهزاروسیصد و درشکه .جریان فکری و بسته بودن قوه ادراکتون مملکت را بورطه جنگ و ذلت و طاعونو نابودی انداخته بس کنید پس فقط از حضرت دوست هرگز غافل مشوو اندیشه کن تا زیباییزندگی را درک کنی فقط اندیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
۷
۰
شما که عقد اخوت با کسی نبسته اید چرا نظرات من رو راجع به مرتضی رفیق دوست نمایش ندادید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
۱
۳
سعید جان ضمن سلام و خسته نباشی ؛؛ اگر ( 0 & 1 ) بده چرا خودت از این سیستم استفاده می کنی .
مثلا حق دادن به تمام مخالفان انقلاب اسلامی از هر نوعی چپ ؛ راست ؛ بالا ؛ پایین و حتی دزدها بیت المال و...........
یعنی وجدانا" برای یک مرتبه که شده نباید یکی از کارهای انقلاب اسلامی را تایید می کردی ..
بعد با این بینش شما خود را مظهر خیر ؛ ( 1 ) و حق می دانی . این درسته ؟؟؟؟
راستی نظر شما در خصوص کافرانی که کاریکاتور حضرت محمد صلوات الله علیه را انشار می دهند چیست ؟؟؟
با توجه باینکه پاسخ سوال من را در خصوص هولو کاس را ننوشتی ؛ نمی دانی اطلاعاتی نداشتی یا جزء خط قرمز های اقامتت می باشد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شکر خدا به اندازه کافی سایت و رسانه برای تایید نظام اسلامی هست نیازی به تایید بنده نیست هرچند که تایید هم بکنیم شما بعنوان عمل منافقانه از آن یاد میکنید. بنابراین تایید نکنیم بهتره
کاریکاتور حضرت محمد و هولوکاست چه ربطی به زندان انداختن هر مخالف و منتقدی در نظام شما داره؟ اگر منظورتان روژه گارودی است بد نیست مقایسه کنید نحوه دادرسی و مجازات این شحص رو با کسانی که نه علیه یک واقعه بلکه علیه عملکرد یک شخص صحبت کردند. آیا در غرب شما مصداقی دارید که کسی رو بخاطر انتقاد یا حتی درشت گویی نسبت به یک رئیس جمهور یا نخست وزیر زندانی کرده باشند یا حکم تبعید صادر کنند؟ اگر اظهار نظر در مورد مسائل مختلف حق است چرا شما اجازه نمیدهید کسانی که نظری برخلاف شما در مورد هولوکاست دارند در ایران از رسانه های استفاده کنند و جواب شما را بدهند؟ چطور محدودیت در مورد انکار هولوکاست در فرانسه بد است ولی محدودیت در اثبات هولوکاست و هر چیز دیگری در نظام اسلامی شما ممنوع است

چه عجب بلاخره شما قبول کردید بنده کانادا هستم. عزیزم اینجا نتنها صحبت از هولوکاست بلکه انتقاد و کفرگویی علیه دین اسلام و هر دین و آیین دیگری هم محکوم است. اگر کسی مدرک و دلیلی دارد می تواند ارائه کند ولی حرف بدون دلیل به هر کسی که باشد محکوم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاریکاتور علیه مقدسات اسلام و توهین به کتاب آسمانی مسلمانان و آتش زدن قرآن و تروریست معرفی کردن مسلمانان، تحت عنوان آزادی بیان در غرب آزاد است، ولی انتقاد به افسانه هولوکاست نه تنها ممنوع است، بلکه برای آن مجازات پیش بینی شده و افرادی نیز تا کنون به خاطر آن زندانی و جریمه شده اند! چه دموکراسی جالبی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس ممنوعیت تحقیق درباره هولوکاست مربوط به برخی کشورهای اروپایی است و تحقیق در این باره به خصوص در آمریکا کاملاً آزاد است . به فرض مثال اگر الان کسی که ما قبولش نداریم بخواد درباره صحت و سقم بعضی وقایع مذهبی و تاریخی ما تحقیق کنه ، میتونه تحقیق کنه !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
۴
۱
نویسنده محترم دور نیست که روزی یکی دیگه علیه خودت همین مقاله را بنویسد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
۵
۳
حشمت الله طبرزدی و نوری زاد همچون حر به آغوش حقانیت و حقیقت بازگشته اند و از رفتار گذشته خود پشیمان و در صدد جبران مافات هستند. طبیعی است که نون به نرخ روز خورها و آنهایی که با جهت وزش باد خود را هماهنگ می کنند (حزب بادیها) باید از این افراد از خود گذشته و انقلابی واقعی ابراز انزجار کنند تا مبادا جیره و مواجبشان قطع شده و خود و زن و بچه شان آواره کوچه و خیابان شوند
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا که دوره آخر الزمان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
این عملکرد بداقایون بود که امثال طبرزدی را مقابل نظام قرار داد نه رفیق بد وقتیکه در کشور پس از جنگ اختلاسهای ان چنانی که زمینه ان را مسولین رده بالای کشور بوجود اوردند وحکومت را در بین خانوادهای خود تقسیم نمودند وحاکمیت هزار فامیل درست کردند طبر زذیها در این کشور که از خانواده انقلاب بودند شدند ضد انقلاب وحالا باید در بند نظامی باشند که برای بوجود اوردن ان خون دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۳
۳
با این مطلبتون دارید این بابا رو بزرگ میکنید. وگر نه الان گنده تر از اون هم جایی در افکار عمومی ندارند.
سعید
|
Canada
|
۱۷:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
اکبر جان بنده متوجه شدم که وقتی شما می گویید اصولگرا هستید منظورتان از اصول یعنی یک شخص وگرنه اصل دیگری برای شما وجود ندارد.

رضا جان خوب شد معنی امر به معروف و نهی از منکر را فهمیدیم. قبلاً می گفتند بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر انتقاد از حاکم و فرمانروا مسلمین است اما شکر خدا از صدقه سر شما معانی عوض شده و زندانی کردن افراد مخالف نامش امر به معروف نهی از منکر شد. طبرزدی، نوری زاد، زیدآبادی و اکثر زندانیان که اکنون در زندانهای شما هستند گناهشان عملیات تروریستی و دزدی و جنایتکاری نیست متاسفانه شما عادت دارید برای لوث کردن مخالفنتان از هیچ تهمت و ناسزایی در حقشان دریغ نکنید. کسی نه از صدام دفاع کرده نه از رجوی از ریگی ولی شما می خواهید بگویید هر کسی مخالف ماست جنایتکاره! این آخر حرف شماست و معنی امر به معروف کردن هم یعنی زندان رفتن!

امیدوارم منتشر بشه
ناشناس
|
Belgium
|
۱۵:۲۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
این اولین و آخرین کسی نیست که یک روز موافقه یک روز مخالف! پس همه اونایی که دارند سنگ یک شخص خاص رو به سینه میزنند بدونند شاید خودشون هم یه روز به این نتیجه رسیدند. نه میشه شخصی رو جای خدا پرستید نه به کسی جای شیطان لعن گفت. قابل توجه بعضیا!
حق به جانب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۴
۰
عا قبت افراط سرنگونی است اندازه نگه دار که اندازه نکوست
قدمعلی ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷
۰
۰
وقتی قانون اساسی آزادی بیانرامطرح ومجازدانسته است.دیگربنانیست هرکس اظهارنظری کرداورامنافق خطاب کنید.بگذاریدهرکس هراظهارنظری داردبیان کندبالاخره حق تجلی می کندازهرطرف که باشدوآفتاب زیرکاسه نمی رود.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
۰
۰
در شغل خبرنگاری، خبرنگار یک وظیفه مهم برعهده داره، و اون هم بی طرفی است. بنده نه طرفدار نوری زاد هستم و نه طرفدار طبرزدی و نه طرفداری از هیچ جناح خاصی، ولی شما نتوانستید وظیفه حرفه ای خبرنگاریتان را درست انجام دهید، این متن پر است از جبهه گیری از یک طرف و افترا و توهین به طرف مقابل، پس بی ارزش است و متاسفانه نامعتبر
موفق باشید