۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳

جبهه متحد نامزدهاي انحرافی را حذف کرد

سازوكار جبهه متحد در سراسر كشور موجب حذف نامزدهاي وابسته به اصلاحات و انحراف شد.
کد خبر : ۵۶۰۹۳
لاله افتخاری نامزد جبهه متحد اصولگرایان در تهران پیروز واقعی انتخابات را مردم و رهبري دانست و با اشاره به تلاش های همه جانبه دشمنان و نظام سلطه برای اثرگذاری بر مردم ایران گفت: « دولت های غرب با تحریم ها و تهدیدات خود حلقه را بر ما تنگ تر می کردند تا ما از نظر اقتصادی دچار مشکل شویم. همچنین از طریق رسانه های بیگانه با خبر پراکنی های خود می خواستند که هم مردم را دلسرد کنند و هم اینکه جوی در جهان ایجاد کنند که مقبولیت عمومی و مردم سالاری در نظام ما حاکم نیست. اما به خوبی دیدیم که حضور گسترده مردم ما چگونه آنان را دچار سرگردانی کرد. با این شوک آنان دیگر نمی توانستند درست تصمیم گیری کنند و در نهایت به این حضور اعتراف کردند. » متن گفتگوي كوتاه پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان با دكتر افتخاري را در ذيل مي خوانيم:


* حضور مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور مردم در انتخابات، لبیکی بود به دعوت و فراخوان مقام معظم رهبری. این حضور برنامه ریزی چندین ساله دشمنان انقلاب و نظام را برای جبران شکست خود در جریان فتنه ی ۸۸ نقش بر آب کرد. حضور گسترده با سلایق و نگرش های مختلف نشان داد که مردم به نظامشان دلبسته هستند. همچنین با نقشه ها و برنامه های دشمن نیز آشنا هستند. علیرغم اینکه آنان بعد از گذشت ۳۳ سال هنوز مردم ما را نشناخته اند اما مردم ما خوب آنان را شناخته اند و را ه مقابله با توطئه های آنان را بلدند.

مردم نشان دادند و ثابت کردند که دشمن آنقدر ضعیف شده که دیگر نیاز به مشتی نیست که بر دهان دشمن کوبیده شود. بند انگشت آنان هم میتواند دشمن را شکست دهد، ناامید کند و برنامه هایش را تغییر دهد و برعکس کند. بنابراین می توان به جرات گفت که پیروز واقعی این انتخابات مردم ایران هستند، که در مقابل هرگونه تحریم و تهدید می ایستند و جواب آنها را می دهند. مسئولان و نمایندگان باید قدر این ملت پیروز را بدانند و با وحدت، همگرایی و انسجام خود در راه برطرف کردن مشکلات و اعتلای ملت و مملکت گام بردارند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این حضور باعث و ضامن امنیت، آسایش و اقتدار و موجب ناکامی دشمنان شد. مردم ما موفق شدند گام های موثری بردارند و این سنگر را فتح کنند، اما باید توجه داشته باشند که اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دوره اول نیست بلکه باید حضوری گسترده داشت. چراکه اکر حضور نداشته باشند و دقت کافی در انتخاب افراد نداشته باشند، جریان شکست جنگ اُحُد تکرار خواهد شد. نه بدر و نه خیبر. یعنی همانند احد، به خاطر رخوت، سستی و عدم توجه مسلمانان به تذکرات اولی الامر خود، موقعیت برتری خود را از دست دانند، این اتفاق برای ما نیز تکرار خواهد شد. اگر مردم حضوری دوباره نداشته باشند و در انتخاب نمایندگان خود به شاخص هایی همچون ولایت مداری و تبعیت از اولی الامر را در نظر نداشته باشیم، قطعاً باید منتظر اتفاقی همچون احد باشیم. امیدواریم که مثل همیشه با شناختی که مردم از شرایط دارند بتوانند با حضور خود برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی بیفزایند.

* با توجه به پیروی نسبی جبهه متحداصولگرایان در سراسر كشور در انتخابات، آیا می توان شاخصهای مورد نظر مردم برای رای دادن را تا حدودی همان شاخصهای جبهه متحد اصولگرایی دانست؟

اولا توجه داشته باشيد كه سازوكار جبهه متحد اصولگرايان موجب شد تا نامزدهايي كه انتساب به جريان اصلاحات و انحراف داشتند از فرايند انتخاب مردم خارج شوند. ثانيا مردم ما در راس مطالبات خود وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان را می خواهند؛ همانطور که جبهه متحد اصولگرایان هم بر پایه اصول و ارزشهای ناب انقلاب در پی ایجاد وحدت و عزم ملی است. مسئولین ولایت مداری که ظرف ولایت مداری را در خدمت خالصانه به کار گیرند. البته باید این نکته را هم اضافه کرد که کسانی که رای آورده اند از دیدگاه ها، نظرات، برنامه ها و پتانسیل هایی که سایر کاندیداهایی که رای نیاورده اند استفاده کنند. کسانی هم که رای نیاورده اند با آنان همکاری کنند. انشاءالله با هم افزایی و همکاری بتوانند در حل مشکلات مردم اقدام کنند. همه گوش به فرمان و پشتیبان ولایت حرکت کنند.

همانطور که مردم خودشان با حضور در پای صندوقهای رای پاسخی کوبنده به دشمنان نظام، انقلاب و مردم ایران دادند و مواضع خود را روشن کردند از مجلس توقع دارند سرسختانه و شجاعانه به این موضع گیری توجه داشته باشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب موضع گیری مجلس هشتم را افتخار آفرین دانستند.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد مطالبات مردمی، بیکاری و اشتغال جوانان، تحکیم بنیان خانواده و قوانین حمایتی است. توجه و اقدام در بحث استقلال و جهاد اقتصادی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بایستی که از رئوس فعالیت های نمایندگان مردم باشد. نظارت بر قوانین و حسن اجرای آنها بسیار مهم و اساسی است مانند قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار و یارانه ها.
نظرات بینندگان
مر تضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
ما که به چشم خو دمان ند یدیم خانم افتخا ری برای یک بار در مجلس از نحو ه کا ر اقای لار یجانی انتقاد ی بکند ایشان بسیار متد ین و خو ب و لی نما یند ه با ید از حق دفاع کند اگر تنها هم با شد و نبا ید در مجلس ذو ب گرو ه ها شو د
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۴
۰
با سلام
خانم افتخاري بسيار زيبا صحبت كرديد اما حضرتعالي چه در زمان فتنه سال 88 و چه در برنامه هاي بعدي واقعاً در مجلس هيچگونه واكنشي نشان نداديد و در عين حال از رفتار نزديكان خود مطلع بوديد و واكنشي از حضرتعالي نديديم
تهراني ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
يعني ميدونستند كه جزء گروه انحرافي هستند و فقط به حذف بسنده كردند .به به عجب دولتي و عجب مسئوليني .يهو بفرمائيد كه جريان انحرافي را فراري داديد ديگه...........