۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

مشکل روانی در110هزار سرباز آمریکا

بر اساس نتايج يک گزارش، تعداد نظاميان ارتش امريکا مبتلا به بيماري‌هاي روحي و رواني از سال ۲۰۰۵ ميلادي تا کنون هشت برابر شده است.
کد خبر : ۵۷۸۸۷

به گزارش صراط به نقل از العالم و  براساس مقاله‌اي که لس آنجلس تايمز منتشر کرده است، بيش از ۱۱۰ هزار نفر از نيروهاي فعال در ارتش امريکا در سال ۲۰۱۱ ميلادي با داروهاي ضد افسردگي و روان پريشي و آرام‌بخش، مخدر و داروهاي ضد اضطراب و تشويش، تحت درمان قرار داشته‌اند.

بارت بيلينگ، از روان‌شناسان سابق ارتش امريکا مي‌گويد:" ما هرگز اين تعداد نيرو را تحت مداوا قرار نداده‌ايم و من فکر نمي‌کنم که افزايش درروند خودکشي و قتلي که ما امروز در ارتش با آن روبرو هستيم، تصادفي باشد."

سال گذشته ميلادي، پاتريک برک خلبان ارتش امريکا که درحين پرواز با بمب افکن B-۱ هرچهار ساعت يکبار قرص دکسدرين استفاده کرده بود، پس از فرود يکي از دوستان‌اش را مورد ضرب و جرح قرار داد و خودرو سرقت شده‌اي را به گارد ريل کوبيد.

برک به سرقت اتوموبيل، مستي درحين رانندگي و دو فقره اتهام حمله متهم شد. اين درحالي بود که چهار نفر از روان‌پزشکان ارتش به اين نتيجه رسيدند که اين ستوان جوان به هذيان ناشي از استفاده همزمان از چند دارو مبتلا بوده است. هذيان گويي به دليل استفاده از الکل، بي‌خوابي و مصرف ۴۰ ميلي گرم دکسدرين ايجاد مي‌شود.

مقام‌هاي ارتش امريکا مدعي هستند که ميزان داروي استفاده شده در ارتش با آن ميزان که غيرنظاميان استفاده مي‌کنند، برابر است.

اين درحالي است که روان‌پزشکان و وکلا که استفاده زياد از داروهاي روان‌گردان را عامل ناهنجاري‌هاي رفتاري و مشکلات سلامتي موکلان و بيماران‌اشان مي‌دانند، بروز چنين ناهنجاري‌هایی را به شرايط سخت تحمیل شده به سربازان در جنگ‌های تحت رهبري امريکا نسبت مي‌دهند.

نظرات بینندگان
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
وقتی سوار اتوبوس بی آر تی میشی که بعید میدونم یه نگاهی هم به همشهری هات بنداز ببین اصلا آدم سالم هم میبینی؟؟؟؟