۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

شبیخون ۱۰۰ شکارچی مسلح به محیط‌ بانان میانکاله

شبیخون ۱۰۰ شکارچی مسلح به محیط‌ بانان میانکاله
رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله از حمله ۱۰۰ شکارچی به محیط‌بانان میانکاله با تفنگ‌های ساچمه‌ای خبر داد.
کد خبر : ۵۸۳۰۷۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، علی کلانه با اشاره به خبر‌های منتشر شده مبنی بر حمله تعدادی از شکارچیان به محیط‌بانان میانکاله اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر شکارچی با صورت‌های پوشانده در منطقه میانکاله محیط بانان را مورد هدف و اصابت تیر‌های ساچمه‌ای قرار دادند.

کلانه با اشاره به اینکه تعداد محیط بانان ۶ نفر بود، گفت: شکارچیان با هماهنگی از طریق فضای مجازی به صورت سازماندهی شده دست به اقدامات مخرب می‌زنند.

رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله با تاکید بر اینکه محیط‌بانان در تالاب میانکاله تجهیزات کافی برای حفاظت از خود ندارند و شکارچیان همه مسلح هستند، ادامه داد: متاسفانه امکاناتی از جمله جلیقه و کلاه ضد گلوله، همچنین قایق مناسب با عمق زیاد، شوکر و امکاناتی از این دست برای دفاع از خود و در راستای حفاظت از تالاب کم بوده و یا در اختیار نداریم.

کلانه با اشاره به تیراندازی شکارچیان خاطرنشان کرد: در این حادثه ساچمه‌های تفنگ شکارچیان به محیط بانان اصابت کرد، اما خوشبختانه به دلیل حفظ فاصله ایمنی، خطر از بیخ گوش ما رد شد و حتی تلفنی که در دست دارم نیز در اثر تیر تفنگ ساچمه‌ای آسیب دید.

وی با بیان اینکه برخی از شکارچیان از استان گلستان بودند، ادامه داد: در چند ماه اخیر این چندمین بار است که محیط بانان مورد حمله شکارچیان قرار می‌گیرند؛ در این راستا جلسه‌ای در شورای تامین استان گلستان در بندر ترکمن برگزار شد مقرر گردید با شکارچیان متخلف برخورد شود.

رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در میانکاله مستقر هستند تا به محیط‌بانان کمک کنند.

کلانه تاکید کرد: با وجود اینکه امسال به دلیل سرمای کم در عرض‌های شمالی، جمعیت کمتری از پرندگان مهاجر به تالاب میانکاله مهاجرت کردند، اما همین تعداد کم نیز افراد سودجو را وسوسه کرده که از فرصت استفاده کند و از آنجایی که سلاح نیز در اختیار مردم است و مهمات نیز فروخته می‌شود یک عده از این قضیه سوء استفاده می‌کنند.