۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

نتیجه آزمایش بیماری هاری یک قلاده گربه در نیشابور مثبت شد

نتیجه آزمایش بیماری هاری یک قلاده گربه در نیشابور مثبت شد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: در پی حمله یک قلاده گربه خانگی به اعضای خانواده‌ای در نیشابور، نمونه برداری از مغز حیوان، انجام و تست هاری این گربه مثبت اعلام شد.
کد خبر : ۵۹۱۰۰۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، علی سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:پس از اعلام مرکز بهداشت مبنی بر مراجعه یک خانواده بخاطر حمله گربه خانگی به آن‌ها و چنگ زدن به دست هایشان، اکیپ دامپزشکی به محل مراجعه و نمونه برداری از مغز حیوان انجام شد که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه نتیجه حاکی از ابتلای حیوان به هاری بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور افزود: طی شش ماه اخیر در نیشابور، نتایج ۶ مورد نمونه گیری از انواع حیوانات مانند سگ‌های خانگی و صاحبدار، روباه، کفتار، آهو و گربه برای بیماری هاری مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که تمامی حیوانات خونگرم از جمله سگ، گربه، گوشتخواران، حیوانات حیات وحش، نشخوارکنندگان و انسان به آن مبتلا می‌شوند و در حیوانات با علائمی همچون ریزش بزاق، پرخاشگری، حمله به صاحب حیوان، ترس از نور، ترس از آب، فلجی حلق و در پایان مرگ اتفاق می‌افتد.

سلیمانی گفت: گزش انسان توسط سگ وگربه یا حیوان مبتلا و حتی تماس با بزاق حیوان آلوده از راه‌های انتقال بیماری به انسان است و این بیماری در صورت دیر مراجعه کردن فرد به مراکز بهداشتی پس از گزش توسط حیوان درمان نداشته و احتمال ابتلا و سپس مرگ وی را بدنبال دارد.