۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

دستگیری رمالی که با پیشگویی نتایج کنکور کلاهبرداری می‌کرد

دستگیری رمالی که با پیشگویی نتایج کنکور کلاهبرداری می‌کرد
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با رمالی و پیش گوئی دروغین نتایج کنکور اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر : ۶۱۳۱۱۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان امروزاظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند رمالی و پیشگویی نتایج کنکور، موضوع ضمن تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، اقرار کرد با درج و انتشار آگهی رمالی و پیش بینی نتایح کنکور در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی مبالغی را دریافت می کردم.

موسوی با بیان اینکه افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج داده و با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، افزود: به این گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند چرا که این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.