۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

دبیر: سوریان مگر رفته بود که حالا برگشته باشد؟

دبیر: سوریان مگر رفته بود که حالا برگشته باشد؟
رئیس فدراسیون کشتی گفت: سوریان چند بار استعفا داده، حالا استعفا هم که می خواهد بدهد، بدهد اما کیست که قبول کند؟
کد خبر : ۶۱۷۳۰۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: آدم اگر در کار خسته شد قطعا برای خودش کار کرده است. من واقعا خسته نشدم. شما ببینید کار اجرایی بالا و پایین دارد. وقتی می‌بینی حقت را می‌خورند و جلوی آنها می‌ایستی دشمن پیدا می‌کنی. من در کار قبلی تجربه کردم. من با کسی مشکلی ندارم و اسلام گفته است که با کسی مشکلی نداشته باشید. رئیس‌ها بالای جلسه می‌نشینند و ما ضعیف‌ها در پایین جلسه!

وی در ادامه در خصوص نوسانات ارز گفت: کشتی آزاد و فرنگی در سال 35 اعزام دارد. بلیط از 49 میلیون تا 65 میلیون شروع می‌شود و همین اخیرا حدود 50 نفر به مسابقات اعزام شده‌اند. کشتی تنها رشته‌ای است که ما برای حضور هر یک نفر شبی 180 یورو یا فرانک بابت هتل و مسابقه می‌دهیم. 10 شب با احتساب 50 نفر بالغ بر 50 هزار یورو بدون بلیط می‌شود. اینها جدا از هزینه اردو است. برخی رشته‌ها انفرادی است و یک تا 10 نفر در اردو هستند ولی اردوهای کشتی زیر 50 نفر نیست. 5 اردو در کشتی آزاد و 5 تا اردو رده‌های مختلف در فرنگی حدود 500 نفر می‌شوند. ما دو فدراسیون هستیم. من خیلی زور زدم این قضیه را جا بیاندازم. خیلی از رشته‌ها در المپیک 2 سهمیه دارند اما کشتی 12 سهمیه دارد. 

دبیر در خصوص اینکه کشتی بودجه اضافه می‌گیرد، گفت: اولا که کشتی ورزش اول ایران است. 82.5 درصد مدال ورزش ایران را کشتی گرفته است. آیا 82 درصد بودجه را به کشتی می‌دهند. 5 درصد هم نمی‌دهند. همه ورزشها 17 درصد گرفتند. با همه احترامی که قائلم. مدال‌های کشتی در مسابقات جهانی و المپیک را ببینید پارسال 250 یا 260 میلیارد هزینه کردیم یک هشتمش را وزارت ورزش داده است و ناراحت هستند.

وی تاکید کرد:  7 قسمت دیگر بودجه از کجا می‌آید. هر کسی این حرف را می‌زند کارشناسی کند. 41 میلیارد بودجه ما بوده است. باز این پول برای ما کم است. هزینه‌های کشتی با هیچ فدراسیونی قابل مقایسه نیست. 5 درصد حق مدال‌های ما را می‌دهند. همه را که دولت و وزارت ورزش را نمی‌دهد. باید همه را بدهد. 

رئیس فدراسیون کشتی در مورد حواشی به وجود آمده در مورد زارع و قاسم‌پور تصریح کرد: این مسئله دیگر تمام شد. من خواهش می کنم که چرخه انتخابی تیم ملی را مطالعه کنید و ببینید که دست سرمربی خیلی باز است. در یک بخش از آن آمده است که سرمربی در مورد مسائل انضباطی می‌تواند ورود کند و تصمیم بگیرد. شما می‌دانید که وقتی در تیم اختلاف به وجود می‌آید سرمربی بیشتر از همه ناراحت می‌شود.

وی گفت: بررسی کردیم و دیدیم یک هول او داده و یک هول آن یکی و دعوا نشده است. کشتی دعوای بدون فحش و دعوای تکنیکی است. شما در عین این که ضربان قلبتان به 240 می رسد و در اوج کتک کاری هستید باید مودب باشید و خیلی باید روی نفس خود کار کنید. ما با امیرحسین صحبت و بررسی کردیم و دیدیم دعوا نبوده است. کامران قاسم پور که خیلی آقا است اما امیرحسین زارع هم بچه خوبی است. 

دبیر در مورد رفت و برگشت حمید سوریان افزود: مگر حمید رفته بود؟ من باید این را بگویم که اصلا نمی‌شود که من و حمید سوریان هفته‌ای یک یا دو بار یکدیگر را نبینیم. هر اتفاقی برای من و یا کشتی بیفتد حمید سوریان نفر اول است. حمید سوریان چند بار استعفا داده چون واقعا سرش شلوغ است و روحیات لطیفی دارد. حالا استعفا هم که می خواهد بدهد، بدهد اما کیست که قبول کند؟