۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای لبنانی: ایران از هر توافقی میان لبنانی‌ها حمایت خواهد کرد

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای لبنانی: ایران از هر توافقی میان لبنانی‌ها حمایت خواهد کرد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی با بیان اینکه جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم، گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور تشویق می‌کنیم.
کد خبر : ۶۱۹۸۰۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان و به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی در بیروت حضور دارد پس از دیدار و گفت‌‎وگو با همتای لبنانی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت و مهمان‌نوازی همتای لبنانی، اظهار داشت: امروز در خصوص مسائل دوجانبه، وضعیت داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور مهم منطقه تشویق می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که مقامات لبنانی، احزاب سیاسی این کشور و همه جهات در لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در خصوص انتخاب رئیس جمهور کشورشان برخوردار هستند، عنوان کرد: از هرگونه توافقی که در بین جهات لبنانی در این خصوص شکل بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران در این نشست خبری همچنین گفت: طرف‌های خارجی را دعوت می‌کنیم بدون مداخله در امور لبنان از انتخاب لبنانی‌ها حمایت کنند.

وی افزود: در خصوص همکاری‌های همه جانبه ایران و لبنان با یکدیگر گفتگو کردیم و آمادگی ایران برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری، علمی و فناوری و سایر حوزه‌ها را مورد تأکید قرار دادیم.