۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
نشست خبری وزرای خارجه ایران و لبنان؛

امیرعبداللهیان: از هرگونه توافق در بین جهات لبنانی حمایت خواهیم کرد

امیرعبداللهیان: از هرگونه توافق در بین جهات لبنانی حمایت خواهیم کرد
امیرعبداللهیان گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور مهم منطقه تشویق می‌کنیم.
کد خبر : ۶۱۹۸۰۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در پاسخ به دعوت «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان و به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی در بیروت حضور دارد پس از دیدار و گفتگو با همتای لبنانی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت و مهمان‌نوازی همتای لبنانی، اظهار کرد: امروز در خصوص مسائل دوجانبه، وضعیت داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، بیان کرد: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور مهم منطقه تشویق می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که مقامات لبنانی، احزاب سیاسی این کشور و همه جهات در لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در خصوص انتخاب رئیس جمهور کشورشان برخوردار هستند، عنوان کرد: از هرگونه توافقی که در بین جهات لبنانی در این خصوص شکل بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: طرف‌های خارجی را دعوت می‌کنیم بدون مداخله در امور لبنان از انتخاب لبنانی‌ها حمایت کنند.

وی افزود: در خصوص همکاری‌های همه جانبه ایران و لبنان با یکدیگر گفتگو کردیم و آمادگی ایران برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری، علمی و فناوری و سایر حوزه‌ها را مورد تأکید قرار دادیم.

امیرعبداللهیان گفت که دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی وی با همتای لبنانی بر توافق اخیر ایران و عربستان، وضعیت در فلسطین و اراضی اشغاالی، تحولات اوکراین، سودان، افغانستان و لیبی متمرکز بود و افزود: روز جمعه نشست خبری در سفارت ایران در بیروت ترتیب داده شده است که در آن جا به تفصیل به سؤالات پاسخ خواهم داد.