۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

آمریکا سودان را تحریم کرد

آمریکا سودان را تحریم کرد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به بهانه وقوع درگیری نظامی در سودان، واشنگتن از ارسال کمک به این کشور خودداری می‌کند.
کد خبر : ۶۲۱۳۱۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، دولت آمریکا با وضع تحریم‌های تازه علیه سودان به بهانه درگیری نظامی در این کشور، رویکرد مداخله‌جویی خود را بار دیگر تکرار کرد.

وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن تحریم‌هایی را علیه سودان اعمال کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، این کشور کمک‌هایی را که قرار بود به خارطوم ارسال شود تا زمانی که همه طرف‌ها به مسیر انتقال دموکراتیک بازگردند متوقف کرده است.

گفتنی است طرف‌های درگیر در سودان که به آتش‌بس‎‌های اعلام شده پایبند نبودند، روز شنبه نمایندگانی را برای گفتگو در شهر جده عربستان اعزام کردند.

در میان هشدارها مبنی بر اینکه سودان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد، سخنگوی سازمان ملل گفت که «مارتین گریفیتس»، رئیس سازمان امداد رسانی این سازمان، پیشنهاد کرد که طرف‌های درگیر در سودان به تعهدات خود در زمینه عبور امن کمک‌های بشردوستانه پایبند باشند.

سازمان ملل متحد تخمین زده است که ۵ میلیون نفر در سودان به کمک‌های اضطراری نیاز خواهند داشت. همچنین پیش‌بینی شده است که ۸۶۰ هزار نفر از ساکنان سودان به کشورهای همسایه فرار کنند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع چندین بار با آتش‌بس موافقت کرده‌اند؛ اما در عین حال به آن پایبند نبوده‌اند. آخرین آتش‌بس میان دو طرف چهارشنبه گذشته به مدت یک هفته تمدید شد و هریک از طرفین، یکدیگر را به دلیل نقض مکرر آتش‌بس، مقصر دانستند.