۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
ادعای رسانه صهیونیست:

توافق ناپایدار «تل آویو و مسکو» درباره خودداری از انتقال تسلیحات روسیه به ایران

توافق ناپایدار «تل آویو و مسکو» درباره خودداری از انتقال تسلیحات روسیه به ایران
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی توافق ناپایدار تل آویو با مسکو درباره ممانعت از تحویل برخی انواع سلاح به تهران شد.
کد خبر : ۶۲۵۷۷۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران،  به نوشته این شبکه صهیونیستی، تل آویو نسبت به احتمال مجهز ساختن نیروی هوایی ایران به جنگنده‌های پیشرفته و سامانه‌های پدافند هوایی توسط روسیه در ازای دریافت پهپاد‌های ایرانی که ادعا می‌شود روسیه از آن‌ها در اوکراین استفاده می‌کند ابراز نگرانی کرده است.

 

به اذعان کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، اسرائیل هم‌اکنون در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته و مهم‌ترین چیز برایش جلوگیری از تقویت توان نظامی ایران است.

 

این گزارش مدعی شده که تهران در ازای تحویل پهپاد‌های خود از روسیه مطالبات تسلیحاتی دارد و درخواست اسرائیل آن است که روسیه به این درخواست‌ها پاسخ ندهد و در عوض اسرائیل نیز به سیاست کنونی خود درباره عدم تحویل سلاح هجومی به اوکراین ادامه دهد.

 

این رسانه اسرائیلی نوشته که تفاهمات روسیه و اسرائیل به نفع دو طرف است هرچند نمی‌توان از پایداری آن اطمینان داشت به خصوص که ممکن است به مرور زمان و با ادامه یافتن جنگ اوکراین، نیاز تسلیحاتی روسیه به تهران افزایش پیدا کند و در این صورت معادله به نفع ایران عوض شود.

 

این در حالی است که منابع ایرانی از توافق این کشور با روسیه درباره تحویل جنگنده‌های سوخوی روسیه خبر داده و تأکید کرده اند که این جنگنده‌ها به زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.

 

پیشتر، هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل ضمن اعلام نهایی شدن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه گفت تعداد هواپیما‌ها و زمان تحویل آن‌ها محرمانه است.