۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

منتقد کاخ کرملین خواستار حمایت از رئیس گروه واگنر شد

منتقد کاخ کرملین خواستار حمایت از رئیس گروه واگنر شد
در میانه شورش گروه واگنر علیه ارتش روسیه، میخائیل خودورکوفسکی منتقد کاخ کرملین خواستار حمایت روس‌ها از رئیس این گروه شد.
کد خبر : ۶۲۶۳۶۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، خودورکوفسکی شخصیت منتقد پوتین امروز شنبه از روس‌ها خواست تا از یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر که وعده سرنگون کردن مقامات ارشد نظامی روسیه را داده، حمایت کنند.

خودورکوفسکی در حساب شبکه اجتماعی خود نوشت: ما باید همین الان کمک کنیم و در صورت لزوم مبارزه هم انجام دهیم. بله، این تازه شروع ماجرا است.

پریگوژین رئیس واگنر جمعه مدعی شده بود که ارتش روسیه نیرو‌های وی را هدف قرار داده و ۲ هزار عضو آن را کشته است.

وی که از سوی مقام‌های مسکو به شورش مسلحانه متهم شده است، ادعا کرد اعضای واگنر از اوکراین وارد منطقه روستوف روسیه شده‌اند.

پریگوژین پس از طرح این ادعا گفت که والری گراسیموف «رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه دستور پرواز هواپیما‌ها و گشودن آتش به ستون‌های [واگنر]را که در میان کامیون‌ها و خودرو‌های غیرنظامی حرکت می‌کنند، صادر کرده است.

پریگوژین ادامه داد: او (گراسیموف) اهمیتی نمی‌دهد که چه کسانی را می‌کشد. آن‌ها یک سال و نیم است که بجای مبارزه با دشمن، شهروندان خودشان را می‌کشند.

وی از خلبان‌های روس خواست تا «از اجرای این دستورات جنایتکارانه خودداری کنند.»

سی. ان. ان نیز گزارش داد که نمی‌تواند ادعا‌های پریگوژین درباره حمله روسیه به نیرو‌های واگنر و سرنگونی بالگرد روس را تایید کند.

در همین حال، همزمان با ادعای رئیس واگنر مبنی بر ورود به روستوف، مقام‌های روسیه شایعه اعلام مقررات منع آمد و شد در این منطقه را رد کردند.

مقام‌های روستوف از مردم خواستند تا آرامش خود را حفظ کرده و فقط در صورت لزوم از خانه خارج شوند.

برچسب ها: روسیه واگنر